حافظان قرآن، مدرک دانشگاهی دریافت می‌کنند

دبیر شورای توسعه قرآنی کشور گفت: حافظان قرآن کریم، به شرط مطالعه مواد تعیین شده و موفقیت در آزمون، بدون رفتن به دانشگاه، مدرک دانشگاهی علوم قرآن و حدیث دریافت می‌کنند.

 

 

به گزارش خبرپارسی، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی پنجشنبه در حاشیه آیین جبرئیل امین ( تجلیل حافظ قرآن کریم) در جمع خبرنگاران فارس ، بیان کرد: این از جمله تشویق ها و امتیازات در نظر گرفته شده برای حافظان کل قرآن کریم است و در صورتی که حافظ قزآن مدرک کارشناسی داشته باشد، مدرک کارشناسی ارشد این رشته به او اعطا می‌شود.

 

 

حسینی ادامه داد: حافظان کلام‌الله در صورتی که موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ شوند به ازای مدرک درجه یک، مدرک معادل دکتری و درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد به آنها داده می‌شود.

 

 

دبیر شورای توسعه قرآنی کشور اضافه کرد: اعطای درجات فرهنگی و هنری از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای حافظان است و در آزمون‌های استخدامی نیز تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

 

حسینی گفت: سال گذشته (۱۴۰۲) نیمی از اعتبارات منشور توسعه فرهنگ قرآنی برای تروج حفظ قرآن در کشور تخصیص پیدا کرد و در بخش های زیرساختی، تولید برنامه ها و حمایت از به مجموعه‌های مردمی در حفظ قرآن و حافظان و مربیان هزینه شد.

 

 

وی افزود: البته این حمایت‌ها در برابر آنچه که باید انجام شود، بسیار ناچیز است و اگر اهتمام مجموعه‌های مردمی مانند بیت الاحزان نبود موفقیت حاصل نمی‌شد.

حسینی خاطرنشان کرد: سند توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده و و تقسیم کار ملی میان نهادها، دستگاه‌ها و مجموعه‌ها انجام شده و امیدواریم با اهتمام بیشتر در سالهای آینده، بیت الاحزان و دیگر موسسه‌های قرآنی توانمند بتوانند هزاران حافظ را تربیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.