دلیلی تعطیلی مدرسه مهر تابان شیراز از زبان عضو شورا

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدرسه مهر تابان در شیراز به دلیل مشکلات ایمنی و وجود ۱۴ ایراد جدی در این سازه و به خطر افتادن جان دانش آموزان تعطیل شده است.

 

 

به گزارش خبر پارسی، مسعود زارعی سه‌شنبه در نشست خبری افزود: در خصوص موضوع مدرسه مهرتابان مشکلات جدی وجود دارد و سازه این مدرسه می‌تواند خطرآفرین باشد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ سال است که مسئولان این مدرسه قول جا به‌جایی داده اند که باتوجه به شهریه‌هایی نجومی که در این مدرسه از دانش آموزان اخذ می‌شود، مسولان این واحد می توانستند طی این سالها نسبت به جابه جایی مدرسه به محلی دیگر اقدام کنند.

 

 

زارعی اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته حتی فضای ورود خودرو آتش‌نشانی ندارد و این ساختمان بسیار ناایمن است و باید سریعا تخلیه شود،زیرا جان دانش‌آموزان به تحصیل آن‌ها ارجحیت دارد.

 

 

وی عنوان کرد: ترافیک این محدوده نیز مشکل دیگری است که اگر حادثه‌ای رخ دهد این ترافیک از عبور خودرو آتش‌نشانی و امدادی به محل جلوگیری می‌کند و مسئولان نباید نسبت به جان کودکان اهمال کنند.

 

 

عضو شورای شهر شیراز گفت: مدرسه مهرتابان باید به جایی منتقل شود که ایمنی ساختمان تضمین شود، چون حادثه یک لحظه اتفاق می‌افتد.

 

 

زارعی در خاتمه تاکید کرد: متولیان امر به این موضوع توجه کنند که مبادا با دادن مجوز به ساختمان‌های ناایمن مردم را دچار سانحه کنند.

 

 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: در حوزه خدمات شهری سازمان آتش نشانی و خدمات شهری در شورای ششم با سیاست گذاری که شد در شهر شیراز طرح جامع اطفا حریق با فصول ۱۰ گانه تدوین شده و درحال انجام است.

 

 

روح الله خوشبخت با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت یک مجموعه یا سازمان باید دارای اسناد بالا دستی باشد و امکانات و نیروهای مناسبی جهت اجرای آن داشته باشد، تصریح کرد: سازمان آتش نشانی درحال حاضر حداقل جز ۳ سازمان اول کشور محسوب می شود و با جلساتی که در کلانشهر ها برگزار می شود جز کمیته اصلی ایمنی و آتش نشانی است.

 

 

وی افزود: در سال جاری  ۲۴ هزار تماس و عملیات در مجموعه آتش نشانی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.

 

 

خوشبخت با اشاره به اینکه در حوزه تهیه وسیله و تجهیزات عملیات اطفایی ، امدادی و حریق پیش بیینی های خوبی شده است، خاطرنشان کرد: ۱۸ پروژه در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز میثاق بسته ایم که در شورای ششم به نتیجه برسد وبراین اساس ایجاد و تجهیز ایستگاه آتش نشانی ، خرید تجهیزات ایمنی شهر و بازنگری در طرح جامع در دستور کار است.

 

 

وی با اشاره به برگزاری پویش ها و برنامه های خوبی مانند پویش نجات طبیعت شیراز، اجرای مراسم ۷ مهر، چهارشنبه سوری اصیل، خاطرنشان کرد: این اقدامات در راستای داشتن شهر ایمن و شهروندان ایمن است.

 

 

خوشبخت با اشاره به اینکه بودجه سازمان آتش نشانی شیراز در سال جاری ۳۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است که شامل ساخت ایستگاه ها نمی شود ، یادآور شد: در حوزه ایمنی مدارس در مجموعه سازمان آتش نشانی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

 

 

به گفته وی در ساختمان های ناایمن نیز اخیرا دستورالعمل و شیوه نامه تدوین و در ۱۱ منطقه کمیته بند ۱۴ تشکیل می دهیم.

کاهش ۱۱ درصدی حوادث در شهر شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: با تصویب طرح جامع اطفا حریق شهر شیراز که مصوبه شورای ششم است درواقع به صورت اسناد بالادستی نقشه راهی برای سازمان محسوب می شود.

 

 

هادی عیدی پور با اشاره به روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی در آستانه ۷مهرماه، عنوان کرد: بودجه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان بوده که بیش از ۹۵ درصد جذب شده است و امسال بودجه سازمان نیز به ۲۰۷ میلیارد تومان ارتقا یافته است که براساس طرح جامع اطفا حریق بودجه ریزی می شود .

 

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری و محیط زیست امسال سال نهضت پروژه های خدمات شهری است که پروژه ۱۸ گانه تعریف شده است، ابراز کرد: در حوزه آتش نشانی در سه فاز پیشگیری ،آمادگی و مقابله برنامه های داریم .

 

 

عیدی پور با اشاره به تعریف پویش های مختلف در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی  نیز گفت:پویش هایی نیز در حوزه پیشگیری، فرهنگ سازی و ارتقا فرهنگ ایمنی در سطح جامعه مطرح است که با اجرای پویش های مختلف محقق شد.

 

 

وی ادامه داد: پویش نجات طبیعت شیراز، چهارشنبه سوری اصیل نیز اجرا شد که منجر به کاهش ۸۰ درصدی حوادث چهارشنبه سوری و عدم فوتی در دوسال گذشته شد.

 

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری پویش زمستان را به شادی بگذرانیم، عنوان کرد: با اجرای این پویش و کنترل ایمنی سیستم  سرمایشی میزان فوتی های گاز گرفتی به یک نفر رسید.

 

 

عیدی پور به اینکه آموزش مدارس و مهد کودک ها را در دستو کار را داریم، تصریح کرد: در این راستا ۱۰۸هزار نفر ساعت اموزش داشتیم که ۵۸هزار نفر ساعت آموزش مدارس و مهدکودک بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه امسال با شعار شیراز من ، شیراز ایمن این پویش دنبال می شود، تصریح کرد: ۱۷ هزار بازدید ایمنی در سال ۱۴۰۲ داشته ایم که شامل بخش های مختلف خدماتی ، مسکونی، تجاری و… می شود

 

 

عیدی پور افزود: بیش از ۱۵ تفاهم نامه در شهر شیراز با دستگاه های مختلف به امضا رسیده است که در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی بوده است

 

 

وی گفت: تمام این اقدامات در حوزه پیشگیری باید منتج به کاهش حوادث شود چنانچه در ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۱درصدی در حوادث شهر شیراز داشته ایم  و همچنین در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳، در حوزه آتش سوزی ۳۸ درصد کاهش حادثه، و با اجرای پویش نجات طبیعت شیراز در عرصه های مرتعی و ارتفاعات و… امسال ۴۵ درصد کاهش حوادث داشته ایم

 

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  با اشاره به اینکه  در فاز بعدی آمادگی و کاهش زمان رسیدن به حوادث اصل مهمی است، یادآور شد: این موضوع  در افزایش کیفیت خدمت رسانی اقدامات زیرساختی مانند ساخت ایستگاه های اتش نشانی است، ۴ ایستگاه جدید درحال ساخت و ۵ ایستگاه تجهیز بنا ونوسازی می شود که همزمان ۹ ایستگاه درحال ساخت است

 

 

عیدی پور افزود: برای سال ۱۴۰۴ نیز نقشه راه داریم و امسال ۹۰ میلیارد تجهیزات در حوزه ماشین آلات و تجهیزات امسال رونمایی داشتیم.

 

 

به گفته وی در برنامه ۱۴۰۴ دستگاه ۴۲ متری نردبان اضافه می شود  همچنین اولین مرکز واقعیت مجازی را در شهر شیراز قرارداد بستیم که در راستای ارتقا توانمندی نیروهای تخصصی است

 

 

عیدی پور خاطرنشان کرد: امسال نیز تمام نیروهای اتش نشانی به دوربین ثبت وقایع مجهز می شود و به صورت زنده تصاویر را برای فرمانده عملیات مخابره می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه ربات های آتش نشانی، پهبادو… نیز با رایزنی ها در برنامه خرید داری قرار دارد ، عنوان کرد: در حوزه نیروی انسانی و توانمند سازی آتش نشانان اقدامات خوبی انجام شده است و مجوزی از شورای شهر برای اعزام تعدادی از اتش نشانی به آکادمی بین المللی کشور بلاروس گرفتیم که ۱۲ نفر آتش نشانان را مجوز و برای دوره یک ماهه اعزام می شوند.

 

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: حریق در ساختمان بلند مرتبه، حریق در طبقات منفی، حوادث حمل و نقل جاده ای ، آواربرداری از جمله سرفصل های اموزش است که در اعزام مدنظر است .

 

 

به گفته عیدی پور آتش نشانی شیراز بزرگترین سایت آموزشی دارید همچنین ۳۰۸ نفر نیروی جدید استخدام خواهند شد که در سال ۱۴۰۴ به مجموعه اضافه می شود.

 

 

وی گفت: در حوزه ایمن سازی بازار وکیل شیراز به سیستم اطفا حریق پایه آبی با ۸۰۰ متر لوله کشی  و ۲۷ جعبه آتش نشانی مجهز شده است و  تفاهم نامه ای نیز در حوزه ایمنی بیمارستان ها با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.