حمایت از فعالت های دموکراتیک احترام به تصمیمات آحاد جامعه است

دکتر «مریم سروش» رئیس ستاد بانوان دکتر پزشکیان در فارس نیز دیگر سخنران  نشست صمیمانه دانشجویی بود.

 

به گزارش خبر پارسی، سروش رای دادن را از شاخصه های فعالیت سیاسی دانست و افزود: رای دادن کنش سیاسی است و می توان گفت این نوع مشارکت سیاسی آخر خط فعالیت جامعه مدنی است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه نهادسازی در جامعه مدنی ضعف دارد، گفت: جامعه مدنی ما به اندازه کافی در این سال‌ها قوی نبوده و اکنون بعد از افت و خیز های بسیار آگاه تر شده است.

 

سروش رای دادن را بخشی از حقوق  شهروندی دانست و گفت: برای رسیدن به خواسته باید بدانیم که دلیلی بر کنار گذاشتن انتخابات نداریم و باید بدانیم پیامد کنش سیاسی متفاوت خواهد بود.

 

او با اشاره به اینکه الان بیشتر از گذشته راه سخت کلی مشارکت را در پیش داریم، گفت: باید برای جامعه ای که مدنظرمان است نهادسازی کنیم ، در این صورت میتوانیم مطالبه گر باشیم.

این چهره دانشگاهی با تاکید بر اینکه از فردای انتخابات باید به فکر جامعه مدنی باشیم، تصریح کرد: مشارکت همه هزینه های سنگین را کاهش می دهد .

 

سروش یادآور شد: رای دادن و مشارکت سیاسی و کنشهای سیاسی فعالیت های روزمره هستند و وسیله برای رسیدن به چشم انداز و هدف تلقی می‌شوند.

 

وی رای دادن را معادل با دیانت ندانست و ادامه داد: رای دادن امری اخلاقی نبوده  بلکه فعالیتی سیاسی است.

 

این فعال سیاسی، اصلاح طلبان را دموکراتیک ترین جریان اجتماعی دانست و گفت: حمایت از فعالت های دموکراتیک احترام به تصمیمات آحاد جامعه است.

 

در ادامه دانشجویان به گفتگو و پرسش و پاسخ در خصوص چرایی مشارکت و ضرورت همکاری دررانتخابات و دلائل کاهش اقبال عمومی به انتخابات پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.