میزبانی نگارخانه استاد غلامی ازخوشنویسان شیرازی؛موسوی لاری:شیراز شایستگی دارد تا مرکز فرهنگی جهان اسلام نام بگیرد

خبر پارسی – آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسان شیراز در نگارخانه استاد غلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر اسبق کشور و جمعی از هنرمندان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به مناسبت ماه پر فیض و برکت رمضان، برپا شد.

۳۷۳۳۳۷_orig

خوشنویسان شیرازی در ماه مبارک رمضان به نگارخانه استاد غلامی آمدند و آثارشان را در آیین افتتاحیه به معرض دید هنرمندان و مسئولان گذاشتند که در این میان حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر اسبق کشور، دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس، داریوش نوید گویی ناشر برتر کشوری، مجید چیز فهم دانشمندیان رئیس انجمن خوشنویسان شیراز و دیگر اساتید هنرهای تجسمی شیراز به چشم می خورد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایشگاه خوشنویسان در نگار خانه استاد غلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری وزیر اسبق کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی شیراز، گشایش یافت.

شیراز شایستگی دارد تا مرکز فرهنگی جهان اسلام نام بگیرد

وزیر اسبق کشور در این آیین با اشاره به اینکه شیراز شایستگی دارد تا مرکز فرهنگی جهان اسلام نام بگیرد، گفت: هنرمندان فارس باید هنرخود را به خوبی به جامعه معرفی کنند و در راستای هنر جهت دار و متعهد گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری، در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار خوشنویسی ماه مبارک رمضان گفت: این ماه پر برکت است و امیدوارم ما شایستگی حضور در ضیافت را داشته باشیم.

وی شیراز را شایسته نام گذاری به عنوان مرکز فرهنگی جهان اسلام برشمرد و افزود: هنرمندان فارس باید هنرخود را به خوبی به جامعه معرفی کنند و در راستای هنر جهت دار و متعهد گام بردارند و ابراز امیدواری کرد تا همه از جمله خود و مسئولین قدردان هنر هنرمندانی باشند که فکر و هنر ایرانی و اسلامی را ماندگار می کنند.

او پیش از افتتاح نمایشگاه خوشنویسی از نمایشگاه قرآنی انتشارات نوید بازدید کرد که قرآن های جمع آوری شده توسط داریوش نویدگویی، رئیس انتشارات نوید شیراز بسیار مورد توجه حجت الاسلام موسوی لاری قرار گرفت.

برگزاری مراسم «مشق قدر» در ۲ شب قدر

رئیس انجمن خوشنویسان شیراز نیز در آیین یاد شده با اشاره به اینکه استاد غلامی که این نگارخانه به اسم وی نام گذاری شده است، دچار عارضه بیماری هستند و از جمع حاضر خواستند که برای وی دعا شود.

مجید چیزفهم با بیان اینکه امروز افتتاح نمایشگاه آثاری از استاد غلامی در زمینه نقاشی و تعدادی از آثار اساتید و اعضا انجمن خوشنویسان در خط ثلث نستعلیق شکسته در این فضای گالری برپا شده است، گفت: به مناسبت برکت ماه مبارک رمضان برگزار گردیده و برای کمک به مرکز توانبخشی نرجس در نظر گرفته شده و بخشی از درآمد اینجا نیز به مرکز یاد شده داده می شود و علاوه بر این برپایی چنین نمایشگاهی کمک به هنرمندان نیز محسوب می شود.

استاد مجید چیزفهم دانشمندیان، رئیس انجمن خوشنویسان استان فارس در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در نگارخانه استاد غلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد، ضمن تقدیر از مدیریت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به خاطر ایجاد فضاهای هنری، گفت: در زمان مدیریت دکتر مریدی، از کوچکترین فضاها نیز برای ایجاد گالری استفاده شده است تا آثار هنرمندان به نمایش در آید.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه یاد شده، فراخوان این آثار خوشنویسی در طول هفته پیش بین خوشنویسان توزیع شد و آنان آثار خود را به نمایشگاه رساندند، اظهار داشت: بخشی از عواید فروش این آثار به خیریه معلولین «نرجس» تعلق می گیرد.

استاد چیزفهم با تاکید براینکه آثار این نمایشگاه در رشته های نستعلیق، ثلث، نسخ، نستعلیق شکسته و نقاشی خط به رشته تحریر در آمده است، تصریح کرد: شب ٢٣ ماه رمضان نیز مراسم بداهه نویسی ١٠٠ خوشنویس در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس برگزار خواهد شد که از اسمالله و آیات قرآن بر گرفته می شود.

رئیس انجمن خوشنویسان استان فارس با اشاره به برگزاری مراسم «مشق قدر» در ایام شب قدر، گفت: این مراسم برای نخستین بار در ۲ شب قدر برگزار می شود.

استاد مجید چیزفهم دانشمندیان، رئیس انجمن خوشنویسان استان فارس با اشاره به برگزاری مراسم «مشق قدر» در ایام شب قدر در جمع خبرنگاران گفت: این مراسم از ساعت ٢٢ در شب ٢١ ماه مبارک رمضان با حضور یک صد نفر از خوشنویسان شیرازی، در دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه در مراسم «مشق قدر» خوشنویسان آیات قرآنی و احادیث را به رشته تحریر در می آورند، یادآور شد: آثار برگزیده پس از داوری در مجموعه ای به زیور طبع آراسته می شود.

استاد چیزفهم از برگزاری این مراسم در شب ٢٣ ماه مبارک رمضان برای نخستین بار در تالار حافظ خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار است که «مشق قدر» در ٢ شب قدر برگزار می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: انجمن خوشنویسان فارس مفتخر است برنامه های مختلفی همچون بداهه نویسی سعدی و حافظ در روز بزرگداشت این ٢ شاعر نامی و همچنین «خط امام» در روز ارتحال امام راحل (ره) برگزار گند.

بر اساس این گزارش،‌ مصطفی راسخی، رئیس انجمن هنرهای تجسمی نیز با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۴٠ اثر خوشنویسی از اساتید مختلف همچون استاد علوی و چیزفهم و ٣٠ اثر نقاشی اثر استاد سعید غلامی است، نیز گفت: این نمایشگاه از سوم تا ١٧ تیر به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برپا خواهد بود.

نمایشگاه آثار خوشنویسی ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر اسبق کشور، دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رئیس انجمن خوشنویسان شیراز و جمعی از هنرمندان به بهره برداری رسید.

index

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.