پرداخت عوارضی زمینه ساز تکمیل آزادراه شیراز اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان با بیان اینکه  ۶ قطعه از آزادراه شیراز اصفهان حدود ۸ ماه است که در سفر استانی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به بهره‌برداری رسید، گفت: بعد از گذشت ۸ ماه از افتتاح این مسیر و استقبال بسیار خوب مردم از ان ولی هنوز امکان اخذ عوارضی در آزادراه فراهم نشده است.

به گزارش خبر پارسی، رضا محمدیان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه ۷ و همچنین نگهداری قطعه ۱ تا ۶ آزادراه گفت تمام خدمات، تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه وابسته به درآمد عوارضی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان با گلایه از عدم ابلاغ نرخ عوارضی افزود: علی رغم تایید نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز اصفهان توسط معاونین وزارت راه و شهرسازی ولی به تایید مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی سازی نرسیده است.

محمدیان گفت: سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته تمامی هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری بهره‌برداری را تامین کردند که به نظر می‌رسد دیگر امکان هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر فراهم نیست

وی با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه ۸ و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت  خواستار  تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت تعطیل شدن خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر ختم می‌شودتبعات سنگین اقتصادی اجتماعی و منطقه‌ای را در پی خواهد داشت.

محمدیان  تاخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل مسیر و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما  برشمرد و از  مجموعه وزارت راه و شهرسازی مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزاد راه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.