نامه سرگشاده جمعی از فارس به رئیس دولت چهاردهم؛ همچنان حامیتان هستیم و امیدوار

جمعی از فعالان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی عضو ستادهای مختلف انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در شیراز، طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس دولت چهاردهم، ضمن بیان بخشی از دلنگرانی‌های خود، حمایت قاطع‌شان از تصمیمات دولت را در خصوص تشکیل کابینه، اعلام کردند.

 

به گزارش خبر پارسی، در این نامه سرگشاده که نسخه‌ای از آن برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است که امید حامیان و همراهان همدل دکتر پزشکیان، انتخاب افرادی برای عضویت در کابینه دولت چهاردهم بود که نماد سلامت، شایسته سالاتری و از همه مهمتر تغییر و اصلاح سیاستگذاری‌ها و مدیریت کشور باشند.

 

در بخشی از این نامه ضمن ابراز گلایه‌مندی نسبت به احتمال تکرار روند کنونی در بخش‌های مختلف به واسطه انتخاب برخی چهره‌های اصولگرا و حامیان دیگر کاندیداهای انتخابات گذشته، لزوم امید به آینده‌ای مطلوب تحت مدیریت دکتر مسعود پزشکیان، یادآوری شده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

رئیس جمهور محترم ایران اسلامی

با سلام و آرزوی عزت و سربلندی برای جنابعالی و همه عزیزانی که دوشادوش شما برای تعالی و توسعه فراگیرمیهن عزیزمان مجاهدت می‌کنند؛

 

ما جمعی از حامیان، همراهان همدل و هم اندیش شما، متشکل از فعالان ستادهای امید، مردمی و مرکزی شما در استان پهناور فارس با اعتقاد راسخ به اهداف، دیدگاهها و برنامههایتان و با این عقیده که هیئت دولت پیشنهادی‌تان نماد سلامت، شایسته‌سالاری، کارآمدی و از همه مهم‌تر، نماد تغییر و اصلاح سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت کشور است و  نه تداوم روند ناگوار و ناشایست موجود، علیرغم تجربهمسائل و مصائبی که خاطر خود و خانوادههایمان را آزرده بود، حضور شما در انتخابات چهاردهمین دوره ریاستجمهوری را فرصتی برای احیای امیدهای خود و هموطنانمان دانسته و نه تنها به صحنه آمدیم، بلکه ایرانیانهمدرد و همداستان خویش را نیز به این عرصه دعوت کردیمتا با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان بر روندهای مسموم موجود خط بکشیم و از رسم تازهای برای اعتلای ایران عزیزمانرونمایی کنیم.

 

خدای متعال یاریمان کرد و آرایمان در رویایی نابرابر با ارباب تزویر و قدرت پیشی‌ گرفت تا امیدهایمان برای تلالو خورشید خوشبختی بر روزهای وطن بیشتر شود.

 

گامهای آغازین و سخنان دلگرم کننده شما در آیین‌هایتنفیذ و تحلیف جانمان را جلا داد، اما در روز اعلام اسامیوزیران پیشنهادی کابینهای که قرار بود جلوه امیدها و آرمانهایمان باشد، پردهای تار و کدر مقابل پنجره رو به آمالمانکشید.

 

آقای رئیس جمهور این حقیقت واضح و روشنیست که در همین مرحله اول شکل‌گیری هیئت دولت و معرفی اعضایکابینه دولت چهاردهم، نشانههای روشن حذف شایستگان و تن دادن به سهم خواهی جبههها و جناحهای سیاسی، به ویژه جبهههای سیاسی باعث و بانی وضعیت ناگوار کنونیکشور، به چشم آمد و همین موجبات یاس، ناامیدی و تکدر خاطر مردم عزیز کشورمان به ویژه انتخاب کنندگان شما را فراهم آورده و ما حامیان و همراهان را آماج انتقادها و طعنهها و گلایههای شان قرار داده است.

 

همان مردم عزیزی که حتی تا روز رای‌گیری برای آمدن پایصندوق و رای دادن به شما تردید داشتند و با دعوت و التماس و التجای نخبگان حامی شما بر خستگیها و دلشکستگی هایخویش چشم پوشیدند و بر انتخاب شما کوشیدند. آنها واضح و آشکار، بخش قابل اعتنایی از اعضای کابینهپیشنهادی شما را نه نماد اصلاح و تغییر وضع موجود بلکه نماد و نشانه تاکید، تقویت و ادامه این وضعیت و چراغ سبزی برای پیشروی، هل من مزید و  بیشتر خواهی رقبایانتخاباتی هم قسم شما و حامیان شما می دانند.

 

همان رقیبانی که در شعار و اشعار های شما و حامیان شما مفهومی به نام پنج در برابر یک را خلق کرده بودند.

 

آقای رئیس جمهور! راه دوری نمی رویم و از همین استان عزیز خودمان شاهد مثال میآوریم؛  همانها که در هر دو مرحله انتخابات تمام نیروها و سرمایههای پیدا و پنهان عمومی و خصوصی خویش را در حمایت از رقبای شما و رقیب خاص شما و در مقابله آشکار با حامیانتان به صحنهآوردند و همگان را به ممانعت از خطر انتخاب پزشکیان انذار و هشدار دادند و در مرحله دوم بر این راه سنگ تمام گذاشتند، اکنون با  معرفی تنی چند از وزرای شما دلگرم و امیدوار و قبراق تر از همیشه دم از حفظ و ابقای مدیریت ارشد استان و فرمانداران و مدیران میانی فارس میزنند و ضمن تنظیم و  انتشار نامههای سرگشاده خطاب به شما، رایزنی و لابیهایشان را با وزرای رنگارنگ پیشنهادی‌تان آغاز کردهاند.

 

آقای دکتر مسعود پزشکیان که همیشه خود را خاک پای مردم ایران خوانده و نوشتهاید؛ ما جمعی از اثرگذارترین حامیانهمدل و هم اندیشتان در ستادهای انتخاباتی امید، مردمی و مرکزی شما در استان پهناور و مظلوم نگاه داشته شده فارس، متشکل از فعالان علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی،اقتصادی و دانشگاهی این سرزمین، از جانب خود و به نمایندگی از مردمان شریف این آب و خاک زرخیز، که شناسه شناسنامه فرزانگی ایران زمین است، ضمن استمرار بر حمایت از شما و دولت عزیزمان، بر خود فرض میدانیمکه در تمامی مراحل، برای انتقال مطالبات و آلام و آمال مردمان شریف میهنمان به شما و دولتی که آن را دولت آخرینامیدهایمان برای توسعه و اعتلای کشور میدانیم، مداومت داشته باشیم و در راه پیروزی و توفیق شما و دولت امیدهایمان لحظهای از جد و جهد غافل نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.