نماد سایت خبر ‏پارسی

مدیران مارک دار اصولگرای فارس که دلشان همراه با دولت نیست همچنان مدیرند!/مخالفان دولت قامتی رشیدتر از موافقان دارند!

خبر پارسی – اخیرا برخی سایت ها خبر از تذکر رئیس جمهور به وزیر محترم کشور داده اند که از ایشان خواسته به مطالبات به حق رای دهندگان به دولت که خواستار تغییر بوده اند توجه کند و مدیرانی را که دل در گروه سیاست های دولت قبل دارند تغییر دهد.

سایت های خبری نوشته اند: متاسفانه در بعضی از استان های کشور، استانداران محترم، به فرماندارانی که همچنان دل در گرو سیاست های سابق دارند، دل خوش کرده اند و مردم اصلاح طلب را نسبت به سیاست های خود مایوس کرده اند.

استانداران، فرمانداران و مقامات محلی مسئول در امر امنیت سیاسی و اجتماعی، از جمله مقاماتی هستند که هر چه زودتر باید تغییر یا جابه جا شوند.

تفاوت های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی دولت های دهم و یازدهم آنقدر زیاد است که نیروهای موثر دولت دهم، نمی توانند سیاست های دولت یازدهم را پیش ببرند.

دکتر حسن روحانی، همین مطلب را در روزهای اخیر به وزیر کشور گوشزد کرده و درخواست های فراوان هوادارانش در شهرهای کوچک و بزرگ کشور را که منتظر تغییر مقامات سیاسی و امنیتی شهرشان هستند، به ایشان منتقل کرده است.

هر چند وزیر محترم کشور، پیش از یادآوری و تذکر رییس جمهور، خود می توانست به استانداران جدید اختیار لازم را بدهد که در تغییر، جابه جایی یا برکناری آنهایی که معتقد به برنامه های احمدی نژادی هستند و هیچ گونه رابطه ای با نیروهای اصلاح طلب، دلسوز و حتی اصولگرایان معتدل نداشتند و همچنان ندارند، اقدام کنند.

سخن این نیست که فرماندار فعلی، فرد خوبی است یا نه. سخن این است که هواداران اصلاحات و طرفداران دکتر روحانی همچنان منتظر تغییرات در فضای زندگی شان هستند.

در استان فارس نیز هنوز هستند برخی مدیرانی که اصولگرای مارک دار هستند و دل در گرو سیاست های دولت احمدی نژاد دارند.سیاست هایی که اگر گره گشاه بود به اندازه ۸ سال دفاع مقدس خسارت به بار نمی آورد و مملکت را لبه پرتگاه اقتصادی نمی برد.

این تعداد مدیران که اتفاقا بسیاری از آنها را فرماند اران تشکیل می دهند همچنان بر مسند قدرت هستند و جالب اینکه خبرگزاری های منسوب به دولت و نزدیک به دولت هر روز آنها را تیتر می کنند و به ریش دولت می خندند!

مشفقیان مدیر عامل برق منطقه ای فارس از جمعیت پیروان خط امام و رهبری و نیز عضو جامعه اسلامی مهندسین  است که با جمعیت موتلفه نیز ارتباطی بسیار نزدیک دارد.او در سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد وقتی در مقابل سئوال خبرنگاری قرار گرفت که به نظر شما چرا دولت احمدی نژاد در شش ماهه اول سال ساعت را جلو نبرده و تغییر نداده است،در اظهار نظری عجیب اظهار داشت:کشیدن زمان به میزان یک ساعت به جلو در شش ماهه اول سال طرحی اسرائیلی است که دولت خاتمی اجرا کرد!

این مدیر مسن که سال ها از بازنشستگیش گذشته نه چیزی به صنعت برق استان اضافه کرده و نه دل در گرو سیاست های دولت تدبیر و امید دارد. خبر می رسد که برخی نمایندگان فارس که گفته می شود با حمایت های این پیر بازنشسته به مجلس راه یافته اند وزیر نیرو را تهدید کرده اند که اگر مشفقیان عوض شد استیضاحت می کنیم! اگر این گفته صحت داشته باشد به حال این وزیر باید تاسف خورد و همان بهتر که استیضاح شود.دولت تدبیر است نه تهدید و نه تطمیع !

همتی بوشهری دیگر مدیر مارک دار اصولگرایان است که همه اهل فن از اختلاف وی و استاندار محترم با خبر هستند. این مدیر که نه از حوزه فرهنگ بلکه از حوزه سیاست به مهمترین مدیریت فرهنگی استان رسید همچنان در این حوزه مدیریت می کند تا خبرگزاری های مهم استان نیز او را همچنان تیتر یک کنند و البته برخی بگویند:

«بر خود نقد د ارند که مدیر مارک دار اصولگرا منصوب نکرده اند! »غافل از اینکه تغییر ندادن مدیران مارک دار اصولگرا کم از انتصاب مدیران مارک دار این گروه سیاسی نیست.حالا بگذریم از اینکه فرماندار کازرون چه کار باید می کرد که بگوید مارک اصولگرایی را بر پیشانی دارد. خبر پارسی فارغ از اینکه ایشان شخصی محترم و قطعا پاسداری ارزشمند است باور دارد که جناب گرامی دلش با دولت تدبیر و امید نیست.حالا بگذریم که او در آستانه بازنشستگی قرار داشت و نیروی وزارت کشور هم نبود.

دکتر ایمانیه از افراد نزدیک به جبهه پایداری است که در دولت قبل همه جور امتیاز به مخالفین اصلاحات داد و با دانشجویان و اساتید مخالف دولت قبل به بدترین شکل ممکن رفتار کرد. او حتی پس از پیروزی دولت تدبیر و امید همجنان به دکتر لنکرانی از مخالفان درجه یک رئیس جمهور فعلی حمایت کرد و وزیر بهداشت نیز بر خلاف قانون رای به ادامه مدیریت ۸ ساله وی داد که متاسفانه واکنش قابل توجهی در استان از سوی مسئولین به این موضوع نشان داده نشد.

کمال فیروز آبادی معاون فعلی سیاسی استاندار فارس نیز از جمله اصولگرایان مارک دار دولت احمدی نژاد است که بر مهمترین کرسی استانداری تکیه زده و اراده ای برای تغییر او وجود ندارد.

در جمع مدیران وزارت کشوری هستند افرادی  که تا وقت اداری نیروی دولت تدبیر و امید اند اما شنیده می شود در ساعات غیر اداری،نشریه ای سیاسی با حمایت مالی یک عضو شورای شهر شیراز علیه دولت منتشر و توزیع می کند!

این از عجائب مدیریت در دولت تدبیر و امید است که مخالفان دولت قامتی رشیدتر از موافقان دارند و بیدی نیستندکه با باد دستور رئیس جمهور به خود بلرزند.

اگر بخواهیم لیستی از مدیران دولت احمدی نژاد را در استان فارس در یک کفه ترازو قرار دهیم و لیستی از مدیران دولت تدبیر و امید را در یک کفه دیگر،قطعا کفه مدیرانی که دل در گرو سیاست های رئیس جمهوری که خسارانش بیش از خسارات جنگ بود،سنگین تر است و مدیران اصولگرایی که دولت روحانی را باور ندارند همچنان یکه تازی می کنند. به این مدیران کل و فرمانداران، معاونین و مدیران زیر مجموعه شان را نیز اضافه کنید تا به عمق فاجعه بیشتر پی ببرید.

شاید تنها مدیر مارک دار اصولگرایی که خیلی نباید از انتصابش خرده گرفت،فرماندار شیراز است.او نیز اگرچه خارج از چرخه وزارت کشور به فرمانداری رسید اما حداقل می توان دلخوش کرد که به احمدی نژاد و تفکر او سمپاتی ندارد.

با این اوصاف باید منتظر نشست و دید استاندار محترم فارس پس از تذکر ریاست محترم جمهور به وزیر کشور چه تمهیدی می اندیشد؟آیا اراده ای برای تغییر مدیرانی که دل در گروه سیاست های دولت تدبیر و امید ندارند،وجود دارد؟راستی چه کسی گفت:میزان رای ملت است؟

خروج از نسخه موبایل