لیلاز :دولت پزشکیان بعد از دولت خاتمی، اصلاح طلب ترین دولت تاریخ ایران خواهد شد

فعال سیاسی و اقتصادی و روزنامه نگار گفت: تأیید پزشکیان به معنای تکرار دعواهای قبلی نیست. حکومت تصمیم گرفته به آرامش و همگرایی برسد. اگر غیر از این بود پزشکیان تأیید نمی‌شد.

 

به گزارش خبر پارسی، سعید لیلاز در جمع اعضای ستاد مرکزی مسعود پزشکیان استان فارس در شیراز گفت: ایالت متحده آمریکا خواستار یک نظام دموکراسی در ایران نیست نشانه اش انتخاب ترامپ و شورش ۲۶ دی ماه ۹۶ در ایران است.

 

وی اعتراضات سال ۹۶ را ناشی از دخالت روحانی در شبکه فساد بانکی دانست و گفت: الان هم امریکا تمایل ندارد پزشکیان رییس جمهور شود،تمایل امریکا بیشتر انتخاب قالیباف است تا حتی جلیلی!

 

لیلاز با بیان اینکه کنترل تورم مهمترین اولویت دولت آینده است، گفت: اساسا تورم یعنی رشد نقدینگی و محصول شبکه بانکی هست که الیگارشی مالی فاسد با نفوذ در شبکه بانکی ایجاد کرده است.

 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بانک‌ها با نفوذ شبکه فساد روزانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان خلق پول و نقدینگی می‌کنند، ادامه داد: ابتدای دولت سیزدهم به مرحوم رییسی گفتم کنترل تورم باید اولویت اول دولت شما باشد و لذا مانع خلق پول بدون تولید شوید تا تورم کنترل شود.

 

وی با اشاره به تلاش‌های مرحوم رییسی برای کنترل تورم ادامه داد: اقتصاد حوزه عدد و رقم است؛ با رگ گردن نمی‌شود درباره اقتصاد تصمیم گیری کرد.

 

لیلاز افزود: آقای رییسی در این سه سال توانست هم رشد اقتصادی ایجاد کند و هم مانع رشد تورم شود و هم تراز تجاری را بهبود بخشد اما مارکس در کتاب کاپیتال توضیح می‌دهد  چطور کشوری ثروتمند می‌شود اما مردم فقیرتر می‌شوند.

 

عضو حزب کار گزاران سازندگی گفت: سال ۹۰ با ۳۵ میلیون تومان اتوبوس به شهرداری‌ها می‌فروختیم الان شده ۸ میلیارد یعنی سیصد برابر در یک بازه زمانی سی ساله.

 

وی افزود: الان طوری شده که مردم صبح بیدار می‌شوند، می بینند فقیر شده‌اند! دولت از طریق تورم جیب مردم رو غارت میکند.

 

این فعال اقتصادی از تلاش‌های رییس جمهور فقید تمجید کرد و گفت: با یک دست شدن قدرت، همه ظرفیت کشور پشت سر آقای رییسی قرار گرفت. مثل کالسکه‌ای که به جای یک اسب، هشت اسب آن را می‌کشد. علاوه بر این جنگ اکراین و مسائلی همچون سقوط اشرف غنی و تحولات غزه همگی به نفع ایران تمام شد.

 

این فعال اقتصادی افزود: آقای رییسی قدرت خرید حقوق بگیران را نصف کرد، چون وزرای کار دولتش درکی از اقتصاد و رفاه عمومی نداشتند.

 

لیلاز با بیان اینکه تورم غارت حقوق و اموال مردم است که دولت آن را ایجاد می کند، افزود: اگر منافع ناشی از تورم مثل دهه ۷۰  صرف سازندگی  میشد، ایرادی نداشت اما پول‌های خلق شده صرف وام‌های بدون برگشت رانتی می‌شود که همگی می‌رود کانادا.

 

وی با اشاره به نرخ رشد سه برابری قیمت مواد غذایی در سه سال گذشته گفت: وقتی معیشت مردم تأمین نباشد، مردم در مسأئلی مثل حجاب و سیاست بین المللی و شعارهای غزه و لبنان درگیر می‌شوند. کجای دیدید که مردم در امور سیاست بین المللی کشورشان دخالت کنند؟ این همه نیرو آمریکا در کشورهای دنیا دارد، کجا دیدید که مردم آمریکا دخالت کنند؟

 

این تحلیلگر اقتصادی دموکراسی را توازن نیروهای طبقاتی در جامعه دانست و گفت: اگر در خانه بنشینیم، قدرت‌مان بی اثر می‌شود و نمی‌توانیم خواست مان را به حاکمیت القا کنیم.

 

وی با بررسی تفاوت‌های آقایان جلیلی و مرحوم رییسی گفت: آقای جلیلی کشور را به سمت ارتجاع می‌برد در حالیکه مرحوم رییسی می‌دانست نخست وزیر و مسئول اقتصادی و اجرایی کشور است و شخص اول کشور رهبری هست. اما آقای جلیلی اینگونه فکر نمی‌کند. حرف‌های آقای جلیلی عملیاتی نیست و برنامه‌هایش جواب نمی‌دهد.

 

وی ادامه داد: سال ۷۶ هر کاری کردیم آقای خاتمی حاضر نشد یه برنامه تلویزیونی با موضوع اقتصاد پر کند؛ می‌گفت من اقتصاد نمی‌دانم. در دولتش هم تصمیم گیری اقتصادی را به کارشناسان واگذار کرد و دولت دومش موفق‌ترین دولت اقتصادی شد. نمی‌شود رییس جمهور مثل آقای جلیلی این قدر در همه حوزه‌ها حرف بزند.

 

لیلاز با بیان اینکه آقای قالیباف خودش بخشی از مساله امروز کشور است،  ابراز کرد: مردم و رهبری هر دو از دعواهای سیاسی خسته شده‌اند، جامعه ایران الان آرامش و کارآمدی میخواهد.

 

وی با اشاره به انتخاب مسعود پزشکیان گفت: تأیید پزشکیان به معنای تکرار دعواهای قبلی نیست. حکومت تصمیم گرفته به آرامش و همگرایی برسد. اگر غیر از این بود پزشکیان تأیید نمی‌شد.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه ترکیب کاندیداها نشان می‌دهد حکومت رییس جمهوری پزشکیان را پذیرفته است، افزود: تأیید پزشکیان ناشی از چالش‌های جاری کشور است و حکومت تصمیم عقلانی گرفته که به این چالش‌ها خاتمه دهد.

 

لیلاز با اینکه فرایند انتخابات ریاست جمهوری در ایران به لحاظ دموکراتیک کمتر از آمریکا نیست، افزود: اصلاح طلب یعنی اصلاح را در چارچوب صلح و آرامش دنبال کند؛ آقایان پزشکیان نشان داد که اهل صلح و آرامش است.وی افزود: قول می‌دهم دولت پزشکیان بعد از دولت خاتمی، اصلاح طلب ترین دولت تاریخ ایران باشد.

 

این روزنامه نگار در پاسخ به سئوالی در خصوص ضعف آقای پزشکیان در ایجاد تحرک اجتماعی در انتخابات گفت: بعضی‌ها ۲۰ ساله به دزدها عادت کرده‌اند، قیافه یک انسان معمولی و صادق و سالم برایشان قابل تحمل نیست.  اگر موفق به تشویق مردم بدون اغراق و دروغ بشویم، اطمینان می‌دهم همین جمعه پزشکیان رییس جمهور شده و حکومت سوم خاتمی را تشکیل می‌دهد.

 

لیلاز تأکید کرد: با حداکثر شرافتمندی قول می‌دهم پزشکیان دولت کارآمدی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.