نماد سایت خبر ‏پارسی

حضور در اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی فرصتی برای معرفی بیشتر شیراز است

خبرپارسی – رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به شانزدهمین اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی در بورسای ترکیه بر اهمیت شناخت و معرفی ابعاد مختلف شیراز و پیش بینی، تعریف و تدوین رویدادهای موضوعی با رویکرد بین المللی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احمدرضا دستغیب حضور شیراز را در اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی مهم دانست و آن را فرصتی برای معرفی بیشتر این شهر، بسترسازی برای تعاملات گسترده تر با شهرهای تاریخی جهان و کسب تجربه های ارزشمند در زمینه های مختلف شهری عنوان کرد.
او گفت: هریک از ابعاد شیراز و تاریخ غنی آن ظرفیت این را دارد که تبدیل به یک رویداد درخور و شایسته در گستره جهانی شود.

دستغیب افزود: در زمینه هنر، مکتب هنری شیراز حرف های بسیاری برای گفتن دارد، در زمینه فرهنگ و ادب چهره ها و مشاهیری در شیراز زیسته و رشد یافته اند که اکنون الگوی جهانیان هستند. همچنین در حوزه حکمت، شیراز خاستگاه صدرالمتألهین حکیم ملاصدراست که یکی از بزرگ ترین اندیشمندان و حکیمان جهان محسوب می شود.
رییس شورای شهر شیراز تاکید کرد: در تعامل با دیگر شهرهای جهان به ویژه برخی کشورهای همجوار ایران که شهرهایی با تاریخ و پشتوانه مشابه با شیراز دارند، می توان دید که چطور از تمام داشته های خود برای معرفی خود به جهان و ایجاد بسترهای توسعه گردشگری بین المللی استفاده کرده اند.
دستغیب مهم ترین عامل موفقیت شهرها را در این زمینه، مدیریت واحد و یکپارچه شهری دانست و گفت: برنامه ریزی منسجم، وجود تفکر واحد و نظام مند برای مدیریت شهر و زیرمجموعه های آن، مؤلفه های مهم توسعه شهر در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری ست.

خروج از نسخه موبایل