حضور در اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی فرصتی برای معرفی بیشتر شیراز است

خبرپارسی – رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به شانزدهمین اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی در بورسای ترکیه بر اهمیت شناخت و معرفی ابعاد مختلف شیراز و پیش بینی، تعریف و تدوین رویدادهای موضوعی با رویکرد بین المللی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احمدرضا دستغیب حضور شیراز را در اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی مهم دانست و آن را فرصتی برای معرفی بیشتر این شهر، بسترسازی برای تعاملات گسترده تر با شهرهای تاریخی جهان و کسب تجربه های ارزشمند در زمینه های مختلف شهری عنوان کرد.
او گفت: هریک از ابعاد شیراز و تاریخ غنی آن ظرفیت این را دارد که تبدیل به یک رویداد درخور و شایسته در گستره جهانی شود.

دستغیب افزود: در زمینه هنر، مکتب هنری شیراز حرف های بسیاری برای گفتن دارد، در زمینه فرهنگ و ادب چهره ها و مشاهیری در شیراز زیسته و رشد یافته اند که اکنون الگوی جهانیان هستند. همچنین در حوزه حکمت، شیراز خاستگاه صدرالمتألهین حکیم ملاصدراست که یکی از بزرگ ترین اندیشمندان و حکیمان جهان محسوب می شود.
رییس شورای شهر شیراز تاکید کرد: در تعامل با دیگر شهرهای جهان به ویژه برخی کشورهای همجوار ایران که شهرهایی با تاریخ و پشتوانه مشابه با شیراز دارند، می توان دید که چطور از تمام داشته های خود برای معرفی خود به جهان و ایجاد بسترهای توسعه گردشگری بین المللی استفاده کرده اند.
دستغیب مهم ترین عامل موفقیت شهرها را در این زمینه، مدیریت واحد و یکپارچه شهری دانست و گفت: برنامه ریزی منسجم، وجود تفکر واحد و نظام مند برای مدیریت شهر و زیرمجموعه های آن، مؤلفه های مهم توسعه شهر در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.