جمعه روز انتخاب است

شاید کلمه FATF ( اف ای تی اف) در مناظره ها زیاد به گوش تان خورده باشد. اما اف ای تی اف چیست؟

 

به گزارش خبر پارسی، یک نهاد غیر دولتی است که اعضای آن همه کشورهای دنیا هستند که متعهد شده اند از تروریسم حمایت مالی نکنند. به همین منظور مبادلات ارزی و انتقال پول به خارج در چارچوب اف ای تی اف صورت می گیرد تا معلوم شود هر پولی که منتقل می شود به کجا و به چه منظور می رود.*

 

ایران عضویت در fatf را نپذیرفته است

یکی از مخالفان اصلی این طرح، سعید جلیلی است که بارها در مناظره ها پورمحمدی گفت جلیلی به من گفته چون با حسن روحانی مخالفم نمی گذارم اف ای تی اف اجرا شود.

*اثرات عدم عضویت در این گروه مالی چیست؟*
سایر کشورها ، با ایران تبادل مالی انجام نمی دهند. یعنی ما نفت مثلا صد دلاری را به چین به بهای ۷۰ دلار می دهیم ، بعد چین نمی تواند همین پول را هم به ما بدهد چون از طرف اف ای تی اف تنبیه خواهد شد. یک عده مشخص ، واسطه می شوند این پول را از طریق دور زدن های اف ای تی اف یا در قالب مبادلات تجاری ، وارد ایران کنند و در ازای آن ده تا پانزده درصد هم سود نصیب شان می شود.!

 

کاری که بابک زنجانی در دوره احمدی نژاد می کرد. اینها پول نفت را به ایران می آورند و برای خودشان هم سهم بر می دارند.*
*همین ها کاسب تحریم ها هستند.

اگر ما عضو fatf باشیم نفت را می فروشیم، پولش هم شفاف و مستقیم به حساب ارزی خزانه دولت می رود. نه نفت صد دلاری را ۷۰ دلار می دهیم و نه از ۷۰ دلار باقیمانده ، ۱۵ دلارش به جیب بابک زنجانی می رود.

 

آنهایی که کاسب تحریم هستند و جیب دوستان شان از دور زدن تحریم ها پر شده مخالف FATF هستند.آنها سفره مردم را روز به روز کوچک تر می کنند.
اف ای تی اف یک برنامه شفاف کننده است.همین الان در ایران اگر بخواهید در یک روز بالای ۲۰۰ میلیون از حساب خود به حساب دیگری منتقل کنید بانک از شما سند و مدرک می خواهد. می پرسد پول را برای چه انتقال می دهید؟ شما مکلف هستید مثلا مبایعه نامه نشان بدهید و بگویید یک خانه خریده ام و بابت این، پول را منتقل می کنم. اگر سند و مدرک نداشته باشی به تو اجازه انتقال پول نمی دهند. می گویند از کجا معلوم پول بابت خرید اسلحه و مواد مخدر نیست؟یعنی روی مبادلات مالی داخلی نظارت وجود دارد و کار بسیار خوبی است.

همین نظارت در جهان هم تحت قالب اف ای تی اف صورت می گیرد اما ایران عضو آن نیست.چون نمی خواهند کسی بفهمد پول مملکت کجا می رود.

هوشیار باشیم! برای رونق اقتصادی و سفره مردم ، دست کاسبان تحریم و متحجرها را کوتاه کنیم. *ایران کشور ثروتمندی است. نگذاریم مغز خشک های سودجو، ما را فقیر کنند. انتخاب با ماست. تحجر یا تعقل. فقر و فلاکت یا ثروت و رفاه. ایران ویران یا ایران آباد. تعامل با دنیا یا انزوا. بابک زنجانی یا مبارزه با فساد. چای دبش یا پاکدستی. سید جواد ساداتی نژاد وزیر دولت سیزدهم که به جرم اختلاس و دزدی در ماجرای چای دبش زندانی شد یا رهایی از فساد.*
جمعه برای آینده خودتان و فرزندان تان در خانه ننشینید. رای ما به عقلانیت است نه تحجر و انزوا.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.