توضیحات شهردار منطقه ۲ شیراز در خصوص اهتزاز پرچم بزرگ سومین حرم اهل بیت (ع)

دوشنبه هفته گذشته همزمان با ۲۸ صفر به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز از نشان واره «شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام» با عنوان «نشانِ ارادت» رونمایی شد و پرچم بزرگ شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در محله دروازه کازرون به اهتزاز درآمد.

 

به گزارش خبرپارسی، در این مراسم باشکوه که با حضور گسترده مردم و مسوولان برگزار شد آیت الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس، دکتر اسدی شهردار  شیراز، حسینی رییس شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مجلس و جمع دیگری از مسوولین حضور داشتند.

 

محمد مقدس زاده شهردار منطقه ۲ شیراز به عنوان طراح و ایده پرداز این حرکت مذهبی و فرهنگی که اجرای آن را هم بر عهده داشته، گفت: مقام معظم رهبری در سفر پرخیر و برکتی که اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ به شیراز انجام دادند این شهر را سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نامیدند و وجود حرم سه امامزاده عالی مقام را نشانِ قداست شیراز و بالا بودن انتصاب آن به ولایت اهل بیت (ع) دانستند و تاکید کردند تا این جنبه که روح و معنای عالی ولایت مردم فارس را نشان می دهد در تبلیغات عمومی شهر،صدا و سیما و سایر رسانه ها با ابتکارات گوناگون برجسته شود.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به فرمایشات معظم له و تاکید ایشان مبنی بر شاخص بودن شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام تلاش کردیم در روز ۲۸ صفر نشان واره «شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام» را با عنوان«نشان ارادت» رونمایی کنیم.

 

مقدس‌زاده با اشاره به ویژگی های متمایز این نشان واره اظهار داشت: با توجه به حساسیت این موضوع، کار را به استاد مسعود نجابتی یکی از بهترین و برجسته ترین طراحان مذهبی کشور سپردیم.

 

شهردار منطقه دو شیراز که با کار فرهنگی بیگانه نیست و در سوابقش مشاور و دبیر کمیسیون فرهنگی،گردشگری دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز به چشم می خورد، با اشاره به سوابق درخشان طراح نشان واره شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام گفت: استاد نجابتی که سال ۱۳۹۳ نامزد چهره سال هنر انقلاب شدند، دیپلم افتخار اولین جشنواره خوشنویسی جهان اسلام، و جایزه ویژه بخش گرافیک چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در کارنامه دارند و اکنون به عنوان یکی از هنرمندان ممتاز کشور شناخته می شوند.

 

وی جانمایی این نشان واره را هم با برنامه و مطالعه دانست و یادآور شد: نشان واره «شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام» در منطقه معروف به دروازه کازرون شیراز در مجاورت حرم امام زاده سید تاج الدین غریب(ع) و نزدیک به حرمین مطهر شاهچراغ و سید علاءالدین حسین (ع) قرار گرفته است.

 

شهردار منطقه دو شیراز به ویژگی های ممتاز نشان واره«نشان ارادت» اشاره کرد و افزود: نشان واره «شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام» روی پرچمی به ابعاد (۱۰ در ۲۰ متر)در ارتفاع ۵۰ متر نصب شده که به عنوان یکی از بزرگترین و مرتفع ترین پرچم های ایران از نقاط مختلف شهر شیراز به خوبی قابل مشاهده است.

 

مقدس‌زاده با اشاره به بیانات امام جمعه شیراز در مراسم رونمایی از پرچم بزرگ شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام گفت: آیت الله دژکام در سخنانشان گفتند پرچم سومین حرم اهل‌بیت(ع) راهنمای سبک زندگی ایرانی – اسلامی است که امروز در این شهر برافراشته شده است.

 

وی یادآور شد: همین نکته، اهمیت این کار فرهنگی-مذهبی را دوچندان می کند. شهردار منطقه دو شیراز با تقدیر از همراهی، راهبری و حمایت های بزرگان شهر شیراز ادامه داد: بر خود وظیفه می دانم از آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شیراز دکتر محمد حسن اسدی شهردار محترم کلان شهر شیراز و دکتر سید ابراهیم حسینی رییس محترم شورای اسلامی شهر شیراز به جهت راهنمایی ها و راهبری هایشان قدردانی و تشکر کنم.

 

مقدس زاده در پایان ابراز امیدواری کرد در کنار کارهای عمرانی در منطقه دو شیراز کارهای فرهنگی اصیل،واقعی و محتوایی نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا این دو به موازات هم می توانند خلاهای موجود را پر کنند و محیطی فرهنگی و مذهبی در خور سومین شهر حرم اهل بیت علیهم السلام فراهم آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.