نماد سایت خبر ‏پارسی

تلاش صدا و سیمای فارس در معرفی کانون مشفقیان/همه چیز از سر اتفاق!

خبرپارسی-همه اش اتفاقی بود.تصور اینکه تعمدی در کار بوده باشد ، تصورکننده را مدیون خلق الله خواهد کرد. از سر اتفاق صدا و سیمای فارس در راستای معرفی کانون های فرهنگی خیلی خیلی اتفاقی سراغ کانون فرهنگی برق منطقه ای فارس رفت و بازهم قطعا” اتفاقی این اتفاق همزمان با سفر وزیر نیرو به فارس رخ داد.

پنجشنبه شب و در ساعتی بسیار مناسب ، شبکه تلویزیونی فارس مبادرت به پخش برنامه ای با مضمون معرفی کانون فرهنگی برق منطقه ای نمود. کانونی که از دوران حضور مشفقیان راه اندازی شده و هر سه شنبه جلسات آن برگزار می شود. فارغ از حرف و حدیث هایی که گفته می شود حضور در این کانون اجباری بوده و مشی اصلی آن نیز سیاسی به خصوص در ایام انتخابات است(که البته ما تایید یا تکذیب نمی کنیم) جای پرسش دارد که آن برنامه تلویزیونی چگونه روی آنتن رفت.

برنامه ای که مهندس مشفقیان در آن از فضیلت ماه رجب و مهندسی فرهنگ در سال فرهنگ و اقتصاد از منظر مقام معظم رهبری می گفت. یعنی متخصص تر از مشفقیان در این استان وجود نداشت تا در آن ساعت به بیان مباحث فرهنگی بپردازد؟ اصلا آن برنامه چگونه تولید شد و آیا برق منطقه ای برای آن پولی پرداخته است؟ اگر پرداخته است که واویلا برای بیت المالی که به دلیل نقص فنی طرح های برق شهر و استان خاموشی عجیب زمستان را فریاد می زنند و اگر پولی نپرداخته واوبلاتر برای صدا و سیمایی که چنین برنامه ای تبلیغاتی را برای معرفی کانونی تدارک می بیند که بود و نبودش درد این مردم نیست و می شد برنامه فرهنگی مناسب تری با افراد صاحب نظر را روی آنتن فرستاد.

در چنین اوضاع و احوالی است که عدالت اجتماعی از بین می رود و نگاه شخصی و تبعیض آمیز حاکم می شود.در چنین مسیری است که فرهنگ سازی ها رنگ می بازد چون نگاه متخصص را از جامعه دریغ می داریم. اهمیت نقش فرهنگ تا بدانجاست که رهبر انقلاب می فرماید« من در یک جمله عرض بکنم: عزیزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است.» حال آیا باید در رسانه ملی برنامه های فرهنگی مان با چنین نگاهی روی آنتن برود؟ خسته نباشید! خوش گذشت.کانال را عوض نمی کنیم.منتظر سخنرانی استاد درباره مباحث دیگر هم هستیم. مطمئن هستیم آن ساعت «جم» و «بی بی سی»و همه شبکه های ماهواره ای با برهوت مخاطب مواجه بودند.هنر نزد شماست و بس! امیدواریم وزیر برنامه را دیده و در ارزیابی عملکرد مدیر ارشد برق فارس ملحوظ نماید. به هر حال وقت صرف شده. حالا اگر وزیر براین باور است که تامین آب و برق مردم از اولویت هاست هم بماند. وزیر است دانای کل که نیست.

خروج از نسخه موبایل