تلاش صدا و سیمای فارس در معرفی کانون مشفقیان/همه چیز از سر اتفاق!

خبرپارسی-همه اش اتفاقی بود.تصور اینکه تعمدی در کار بوده باشد ، تصورکننده را مدیون خلق الله خواهد کرد. از سر اتفاق صدا و سیمای فارس در راستای معرفی کانون های فرهنگی خیلی خیلی اتفاقی سراغ کانون فرهنگی برق منطقه ای فارس رفت و بازهم قطعا” اتفاقی این اتفاق همزمان با سفر وزیر نیرو به فارس رخ داد.

پنجشنبه شب و در ساعتی بسیار مناسب ، شبکه تلویزیونی فارس مبادرت به پخش برنامه ای با مضمون معرفی کانون فرهنگی برق منطقه ای نمود. کانونی که از دوران حضور مشفقیان راه اندازی شده و هر سه شنبه جلسات آن برگزار می شود. فارغ از حرف و حدیث هایی که گفته می شود حضور در این کانون اجباری بوده و مشی اصلی آن نیز سیاسی به خصوص در ایام انتخابات است(که البته ما تایید یا تکذیب نمی کنیم) جای پرسش دارد که آن برنامه تلویزیونی چگونه روی آنتن رفت.

برنامه ای که مهندس مشفقیان در آن از فضیلت ماه رجب و مهندسی فرهنگ در سال فرهنگ و اقتصاد از منظر مقام معظم رهبری می گفت. یعنی متخصص تر از مشفقیان در این استان وجود نداشت تا در آن ساعت به بیان مباحث فرهنگی بپردازد؟ اصلا آن برنامه چگونه تولید شد و آیا برق منطقه ای برای آن پولی پرداخته است؟ اگر پرداخته است که واویلا برای بیت المالی که به دلیل نقص فنی طرح های برق شهر و استان خاموشی عجیب زمستان را فریاد می زنند و اگر پولی نپرداخته واوبلاتر برای صدا و سیمایی که چنین برنامه ای تبلیغاتی را برای معرفی کانونی تدارک می بیند که بود و نبودش درد این مردم نیست و می شد برنامه فرهنگی مناسب تری با افراد صاحب نظر را روی آنتن فرستاد.

در چنین اوضاع و احوالی است که عدالت اجتماعی از بین می رود و نگاه شخصی و تبعیض آمیز حاکم می شود.در چنین مسیری است که فرهنگ سازی ها رنگ می بازد چون نگاه متخصص را از جامعه دریغ می داریم. اهمیت نقش فرهنگ تا بدانجاست که رهبر انقلاب می فرماید« من در یک جمله عرض بکنم: عزیزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است.» حال آیا باید در رسانه ملی برنامه های فرهنگی مان با چنین نگاهی روی آنتن برود؟ خسته نباشید! خوش گذشت.کانال را عوض نمی کنیم.منتظر سخنرانی استاد درباره مباحث دیگر هم هستیم. مطمئن هستیم آن ساعت «جم» و «بی بی سی»و همه شبکه های ماهواره ای با برهوت مخاطب مواجه بودند.هنر نزد شماست و بس! امیدواریم وزیر برنامه را دیده و در ارزیابی عملکرد مدیر ارشد برق فارس ملحوظ نماید. به هر حال وقت صرف شده. حالا اگر وزیر براین باور است که تامین آب و برق مردم از اولویت هاست هم بماند. وزیر است دانای کل که نیست.

5 دیدگاه برای “تلاش صدا و سیمای فارس در معرفی کانون مشفقیان/همه چیز از سر اتفاق!

  1. جناب آقای صدری عزیز
    با سلام و احترام
    صد البته که بر این فرمایش حضرت آقا (مدظله عالی ) تاکید موکد می کنیم که می فرمایند :هر کدام مسئولیتمان بیشتر است، نیازمان بیشتر است. «آنان که غنی‌ترند، محتاج‌ترند» به این جلسات اخلاقی، به این جلسات معنوی.
    ولی فتوای حضرت آقا (مدظله عالی ) و سایر مراجع مکرم و گرانبهای جهان اسلام در خصوص رعایت وقت اداری و خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از ایجاد نارضایتی در مردم چه می شود مگر نه حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند که حکومت اسلام حکومت قانون است . مگر نه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عظیم الشان جهان اسلام بارها و بلکه صدها بار بر رعایت قانون تاکید کرده اند ومگر نه اینکه ایشان در صبح 24 خردادماه سال 92 رای مردم را حق الناس دانستند و بر آن تاکید کردند و به همه دستگاه های دخیل در امر انتخابات تاکید موکد در خصوص اجرای قانون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نمودند پس تشکیل این جلسات با توجه به فیلم های موجود جای بسی پرسش دارد ؟
    آیا ماده 68 قانون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که بیان می کند:(ماده 68_ انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

    تبصره 1_ مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است، همانند بنیاد مستضعفان، مشمول ماده فوق می‌باشند.

    تبصره 2_ ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهادها و اعضای آن‌ها با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه، اطلاعیه، پلاکارد بدهند.)
    در شرکت برق منطقه ای فارس نقض نگردیده است ؟ آیا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله عالی ) و حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص عمل شده است ؟
    لطفا پاسخگو باشید نه توجیح گر اعمال غیر قانونی (در صورتی که قبول کنید خلاف مقررات صورت گرفته)
    چرا باید به نفع کاندیدای خاص تبلیغ شود آنهم در زمانی که حضرت آقا (مد ظله عالی ) بر لزوم رعایت قانون تاکید می فرمایند و رای مردم را حق الناس می دانند
    لطفا پاسخ دهید.حداقل شفاف سازی کنید و رسما تکذیب کنید.

    1. این همه قانون سر هم کردی از بنیاد مستضعفان و فلان و تبصره که بگی حرف حساب داری؟ کجای این جلسات سیاسی بوده؟ فیلمای همش تو وزارت نیرو موجوده کلا رویکردش فرهنگی و تبیین سبک زندگی اسلامیه همه کارمندای برق هم به اختیار میتونن تو این جلسات حضور داشته باشن اصلاح طلبای بی دین که هیچوقت پی این چیزها نبودن امروز از چی ناراحتن؟ دوباره تو جوابیه ات یه مشت دروغ سر هم کن با یک مقدار تبصره و قانون که به این موضوع ربط نداره جواب بده
      آقای سید محمود موسوی! این واقعیت تلخ همه شماست

  2. بسمه تعالی
    با سلام و احترام
    دوست محترممان با نام مستعار علی گویا خیلی ناراحت هستند و پاسخ ما به مذاق ایشان خوش نیامده است البته ما به نظر شما احترام می گزاریم و برای شما هم احترام قائل هستیم ولی دوست عزیز استفاده از ادبیات { اصلاح طلبای بی دین} فکر نمی کنم برای کسی که خود را به سیره نبی اکرم (ص)و امان جلیل القدر و بزرگوارمان (ع) منصوب می کند و کانون فرهنگی را فضای فرهنگی اسلامی معرفی و اعلام می کند هم خوانی داشته و صحیح باشد . البته به فرمایش آیت الله مدرس (ره) سیاست ما عین دیانت ماست ولیکن دیانت سیاسی ما که بر اساس قانون برآمده از شرع استخراج گردیده است و در صورت عدم تایید فقها و حقوق دانان شورای نگهبان فاقد وجاهت و جایگاه قانونی است . پس حتی برای امور فرهنگی نیز باید به شرع و قانون پایبند بود .البته شما نباید این فرمایش حضرت امام (ره) را شنیده باشید ایشان می فرمایند : حکومت اسلام حکومت قانون است .
    لازم به ذکر است ارتقاء و گرفتن منزل اداری و مسافرت و برس های خارج از کشور و … هزاران مورد دیگر منوط است صرفا به شرکت به ماموریت اداری در این جلسات از مدیران برخواسته از این کانون می توان به آقای مهندس ی – ح ه با 8 سال سابقه کار که 6 سال آن مدیر و معاون بوده است آقای مهندس م- ش با 7.8 سال سابقه کار که 6 سال آن مدیر بوده است و افراد فوق الذکر جز مشکلات کابل 66کیلو ولت 400 شیراز به امیر کبیر و تاورهای بردخون و …. کار دیگری در جهت فرهنگ سازی انجام نداده اند و اصولا بلد نیستند که انجام دهند و فقط از آنها به خاطر عضویت در جامعه اسلامی مهندسین بودن دفاع می شود و مزایا می دهند و نمونه های فراوان دیگر ……..(خبر پارسی این موارد را تایید یا تکذیب نمی کند)
    دوست محترم بنده جناب آقای دکتر ولایتی را انسان شریف و مومنی می دانسته و می دانم ولی چرا مدیر عامل مادام العمر برق منطقه ای فارس بر خلاف قانون برآمده از شرع و نظر شورای محترم نگهبان و به استناد فرمایش حضرت آقا (مدظله عالی) که رای مردم را حق الناس نامیدند از جناب دکتر ولایتی که بنده ارادت خاصی به ایشان دارم به صورت علنی حمایت کردند و به دیگران در جایگاه مدیر عاملی توصیه به رای دادن به ایشان می نمودند (خبر پارسی این موارد را تایید یا تکذیب نمی کند)
    صد البته در خارج از وقت اداری و بدون استفاده از امکانات اداری مدیر عامل مادم العمر برق منطقه ای فارس می توانند توصیه به رای دادن به افراد خاص بنمایند .
    راستی شنیده اید که در روز سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مه آفرید خسروی اعدا م شد تا نظام اسلامی اعلام کند که از اسلام و خون شهدایی همچون محمد جهان آرا ء و شهید صیاد شیرازی و …. صیانت و با خائنین مقابله می کند و نمی گزارد اموال بیت المال حیف و میل شود و ما هم براین عقیده ثابت قدمیم و می مانیم و رهبر و مقتدایمان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی ) را تنها نخواهیم گذاشت %

    راستی ادبیات شما دوست عزیز چقدر شبیه ادبیات دکتر محمود احمدی نژاد عزیز است راستی : بگم بگم ……خوب حالا آب رو بریز اونجا که می سوزه
    باشه ندای اندیشه!

  3. جناب آقای فرزاد صدری
    با سلام و احترام و تشکر
    چه زود خاطره شعری که بلند و با شادی بعد از ۲۴خرداد ماه با دوستان پر امیدم در برق منطقه ای فارس از لسان الغیب حضرت حافظ خواندیم دارد رنگ می بازد و جای خود را به نا امیدی می دهد

    دوست گرامی و محترم چه با صلابت و بلند خواندیم :

    روزهجران و شب فرقت یارآخرشد
    زدم این فال و گذشت اختروکار آخرشد
    آن همه نازوتنعم که خزان میفرمود
    عاقبت درقدم باد بهار آخر شد
    شکرایزدکه باقبال کله گوشه ی گل
    نخوت باد دی و شوکت خارآخرشد
    صبح امید که بدمعتکف پرده غیب
    گو برون آی که کارشب تارآخرشد
    آن پریشانی شبهای درازوغم دل
    همه در سایه گیسوی نگار آخرشد
    باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز
    قصه غصه که دردولت یار آخرشد
    ساقیا لطف نمودی قدحت پرمی باد
    که بتدبیر تو تشویش خمار آخرشد

    آری با چه شوقی از از بنفش ارغوانی گفتیم و
    فکر می کردیم دیگر هر بودی خودش را بودا نخواهد خواند
    و هر رودی دریا خود را نخواهد خواند
    زهی خیال باطل
    آری قدرت در اختیار مشفقیان و تیم اوست، و در این مقوله تنها فریاد عدالت خواهیست که ره به نا کجا آباد می برد
    استاندار محترممان هم که خواسته یا ناخواسته حرف قادری و ذوالانوار را می زند.
    هرچند رمقی در قلم بنفشم باقی نمانده است ولی با عشق به عدالت بازهم خواهم نوشت و از پای نخواهم نشست چون امروز دیگر صحبت از پچ پچ تنهایی از آزادی اندیشه و عدالت نیست درخواستیست عمومی و فراگیر که ما مشفقیان و مشفقیان ها را نمی خواهیم
    آری دوست گرامی جناب آقای صدری عدالت خواهی هزینه دارد و ما حاضر به پرداختش هستیم ولی با مماششات نه
    ببخشید اگر عریان قلمم می تازد آخر دلم عریان گشته و مجروح است ما به امید و تدبیر رای دادیم تا مماشات نباشد تا رای های دیوان عدالت ادری و قانون نظام اسلامی محترم شمرده شودولی نتیجه شدحذف نیروهای امید با تدبیر نیروهای احمدی نژاد و مشفقیان و صحرائیان
    ای کاش به بنفش رای نداده بودیم ای کاش به امید دل نبسته بودیم ….
    بازهم می نویسم با وجود دردها و سختی ها ولی برای بنفش دیگر نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.