نماد سایت خبر ‏پارسی

برای وزیر بهداشت/«نمی پسندم» ها کار انگلیس است ؛ جدی نگیرید!

خبرپارسی-وزیر بهداشت در وب سایت شخصی خود (اینجا)از سفر به شیراز و ابقای ایمانیه نوشته است. نوشته ای که البته به نوعی نظر سنجی هم تبدیل شده و واکنش کاربران به این نوشته جالب توجه است.

او اتفاقات پزشکی فارس را با کم نظیر دانسته تا از مدیریت ایمانیه تمجید کند اما وقتی ذیل آن نوشته، تعداد « می پسندم» ها و «نمی پسندم »ها را مقایسه می کنیم «دم خروس» و صدای شیوای قوقولی قوقوی واقعیت را زیر هیچ قسم و سوگندی نمی توان پنهان کرد.

شاید همین واکنش ها بوده که جناب وزیر را مجاب ساخته تا ثابت کند ابقای ایمانیه – که البته مغایر با آیین نامه های موجود است- را نه تصمیمی شخصی که موضوعی برگرفته از مشورت با دیگران معرفی نماید. انتشار یادداشتی از دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تیتر «چرا دکتر ایمانیه؟ » در همین راستاست.

یادداشت دکتر ملک زاده ما را به یاد داستان طنزی انداخت. « می گویند یک بازیگر را در درون رژیم گذشته به دادگاه احضار کردند. او با خود گفت می دانم چرا احضارم کرده اند. می خواهند بپرسند چرا در فلان تئاتر نقش لات و چاقو کش را بازی کرده ای. من هم پاسخ خواهم داد کار من بازیگری است.اگر نقش لات و چاقو کش را بازی کرده ام در کنارش نقش کسی را هم بازی کرده ام که به اقتصاد و فرهنگ مملکت خدمت کرد. من نقش امیر کبیر را هم بازی کرده ام» فردا او به دادگاه رفت و قاضی بلافاصله تفهیم اتهام کرد«تو متهمی به اینکه نقش کسی را بازی کرده ای که به اقتصاد و فرهنگ مملکت خیانت کرد. تو متهمی که نقش امیر کبیر را بازی کرده ای!» بازیگر بخت برگشته که بازی در نقش امیرکبیر را به عنوان سند برائت خود در ذهن داشت و می خواست از آن به نفع خود استفاده کند حالا می دید از آن علیه خودش استفاده شده است به ناچار گفت« من بازیگرم. چه کار کنم؟ من نقش لات و چاقو کش را هم بازی کرده ام»

حالا منتقدان تصمیم وزیر بارها فریاد برآورده اند که از نخبگان و دانشجویان درباره ابقای ایمانیه نظر خواهی کنید واین را سندی به نفع خود دانسته اند در مقابل  جناب دکتر ملک زاده هم مرقوم فرموده اند« پس از ملاقات با طیف وسیعی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و بازدیدهای متعدد از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این نتیجه رسیدم که بهترین اقدام در شرایط کنونی، ادامه مدیریت دکتر ایمانیه و تقویت این مدیریت با انتخاب همکاران جدید در سطوح مختلف مدیریت می‌باشد.» به همین راحتی! بازی در نقش امیر کبیر هم پَر! وقتی می گویند نظر طیف وسیعی را هم جویا شده حتما شده. فقط آن «نمی پسندم» های زیر مطلب وزیر احتمالا کار انگلیس این روباه پیر است که نباید جدی گرفته شود. احتمال یک موضوع دیگر هم وجود دارد. حامیان دکتر ایمانیه قشر درس خوانی هستند که وقت سر زدن به سایت ها را ندارند اما مخالفانش عده ای هستند که سر کلاس هم توجهی به استاد ندارند و با گوشی همراه خود در گوگل «سرچ» می کنند و اتفاقی به سایت جناب وزیر رسیده اند. «بیسوادها» فرق «می پسندم» و «نمی پسندم» را هم نمی دانند. همینجوری تفننی «نمی پسندم » را کلیک کرده اند! فقط همین جا جهت تنویر افکار عمومی اعلام می کنیم ما برای انتخاب بین گزینه های «می پسندم» و «نمی پسندم» هنوز به حجت شرعی نرسیده ایم!

پ.ن۱:وقتی تیتر«چرا دکتر ایمانیه؟» را دیدیم در خیال خام خود تصور کردیم جناب وزیر یادداشتی از یک منتقد را هم منتشر کرده.جوانیم دیگر؛ آرزو بر ما عار هم باشد ما عار و درد نداریم!

پ.ن۲:سایت وزیر اینجاست.دیدید دروغ نمی گوییم!اقدام به کلیک روی گزینه «نمی پسندم» چیزی در حد حمله به فیس بوک «مسی» است. به زودی ناچاریم ما هم استاد مشایخی را بفرستیم از دل «دکترین»-به معنای دو دکتر؛ در این حد سواد داریم-در بیاورند.

پ.ن۳:«لایک» ما را پس بدهید!

 

خروج از نسخه موبایل