برای وزیر بهداشت/«نمی پسندم» ها کار انگلیس است ؛ جدی نگیرید!

خبرپارسی-وزیر بهداشت در وب سایت شخصی خود (اینجا)از سفر به شیراز و ابقای ایمانیه نوشته است. نوشته ای که البته به نوعی نظر سنجی هم تبدیل شده و واکنش کاربران به این نوشته جالب توجه است.

او اتفاقات پزشکی فارس را با کم نظیر دانسته تا از مدیریت ایمانیه تمجید کند اما وقتی ذیل آن نوشته، تعداد « می پسندم» ها و «نمی پسندم »ها را مقایسه می کنیم «دم خروس» و صدای شیوای قوقولی قوقوی واقعیت را زیر هیچ قسم و سوگندی نمی توان پنهان کرد.

شاید همین واکنش ها بوده که جناب وزیر را مجاب ساخته تا ثابت کند ابقای ایمانیه – که البته مغایر با آیین نامه های موجود است- را نه تصمیمی شخصی که موضوعی برگرفته از مشورت با دیگران معرفی نماید. انتشار یادداشتی از دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تیتر «چرا دکتر ایمانیه؟ » در همین راستاست.

یادداشت دکتر ملک زاده ما را به یاد داستان طنزی انداخت. « می گویند یک بازیگر را در درون رژیم گذشته به دادگاه احضار کردند. او با خود گفت می دانم چرا احضارم کرده اند. می خواهند بپرسند چرا در فلان تئاتر نقش لات و چاقو کش را بازی کرده ای. من هم پاسخ خواهم داد کار من بازیگری است.اگر نقش لات و چاقو کش را بازی کرده ام در کنارش نقش کسی را هم بازی کرده ام که به اقتصاد و فرهنگ مملکت خدمت کرد. من نقش امیر کبیر را هم بازی کرده ام» فردا او به دادگاه رفت و قاضی بلافاصله تفهیم اتهام کرد«تو متهمی به اینکه نقش کسی را بازی کرده ای که به اقتصاد و فرهنگ مملکت خیانت کرد. تو متهمی که نقش امیر کبیر را بازی کرده ای!» بازیگر بخت برگشته که بازی در نقش امیرکبیر را به عنوان سند برائت خود در ذهن داشت و می خواست از آن به نفع خود استفاده کند حالا می دید از آن علیه خودش استفاده شده است به ناچار گفت« من بازیگرم. چه کار کنم؟ من نقش لات و چاقو کش را هم بازی کرده ام»

حالا منتقدان تصمیم وزیر بارها فریاد برآورده اند که از نخبگان و دانشجویان درباره ابقای ایمانیه نظر خواهی کنید واین را سندی به نفع خود دانسته اند در مقابل  جناب دکتر ملک زاده هم مرقوم فرموده اند« پس از ملاقات با طیف وسیعی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و بازدیدهای متعدد از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این نتیجه رسیدم که بهترین اقدام در شرایط کنونی، ادامه مدیریت دکتر ایمانیه و تقویت این مدیریت با انتخاب همکاران جدید در سطوح مختلف مدیریت می‌باشد.» به همین راحتی! بازی در نقش امیر کبیر هم پَر! وقتی می گویند نظر طیف وسیعی را هم جویا شده حتما شده. فقط آن «نمی پسندم» های زیر مطلب وزیر احتمالا کار انگلیس این روباه پیر است که نباید جدی گرفته شود. احتمال یک موضوع دیگر هم وجود دارد. حامیان دکتر ایمانیه قشر درس خوانی هستند که وقت سر زدن به سایت ها را ندارند اما مخالفانش عده ای هستند که سر کلاس هم توجهی به استاد ندارند و با گوشی همراه خود در گوگل «سرچ» می کنند و اتفاقی به سایت جناب وزیر رسیده اند. «بیسوادها» فرق «می پسندم» و «نمی پسندم» را هم نمی دانند. همینجوری تفننی «نمی پسندم » را کلیک کرده اند! فقط همین جا جهت تنویر افکار عمومی اعلام می کنیم ما برای انتخاب بین گزینه های «می پسندم» و «نمی پسندم» هنوز به حجت شرعی نرسیده ایم!

پ.ن۱:وقتی تیتر«چرا دکتر ایمانیه؟» را دیدیم در خیال خام خود تصور کردیم جناب وزیر یادداشتی از یک منتقد را هم منتشر کرده.جوانیم دیگر؛ آرزو بر ما عار هم باشد ما عار و درد نداریم!

پ.ن۲:سایت وزیر اینجاست.دیدید دروغ نمی گوییم!اقدام به کلیک روی گزینه «نمی پسندم» چیزی در حد حمله به فیس بوک «مسی» است. به زودی ناچاریم ما هم استاد مشایخی را بفرستیم از دل «دکترین»-به معنای دو دکتر؛ در این حد سواد داریم-در بیاورند.

پ.ن۳:«لایک» ما را پس بدهید!

 

9 دیدگاه برای “برای وزیر بهداشت/«نمی پسندم» ها کار انگلیس است ؛ جدی نگیرید!

      1. دوباره باید نوشت و اطلاع رسانی بیشتری بشه.من که خبر نداشتم مگر نه امضا میکردم.به رسانه های خبری هم باید رونوشت داد.

  1. “الا ای آهوی وحشی کجایی
    مرا با توست چندی آشنایی” “1”
    مرا پستی است بس محبوب و مطلوب
    مرا هرگز مباد از آن جدایی
    مرا روزی در اینجا شوکتی بود
    و در دانشگهم غرا ندایی:
    به جز سمعا و طاعت کس مگوید
    نخواهم بشنوم جز این صدایی
    پلی تکنیک اگر چه شهره گشته
    ولی من بسته ام دست “رهایی” “2”
    ولیکن قوم بی ایمان کافر”3″
    مرا خواهد کند شوت هوایی!
    منی کز جانمازم آب جاریست!!!
    و دانشگاه را هست ز ایمانم صفایی
    چو بر من اندکی کس خرده گیرد
    “رضوی” می دهد او را سزایی”4″
    “ملک زاده” به چندین حیله سازی”5″
    شده حامی من در کدخدایی
    سلاح من در این میدان “صلاح” است”6″
    چو با من بوده یار باوفایی؛
    هر آنچه انتقاد از من بگردد
    ندارد نزد من اندک بهایی
    از آن سو “هاجری” در صحنه آید”7″
    به “صدری” می دهد اندرزهایی
    چو اندرزش گره از کار نگشود
    به میدان می کشد بحث قضایی!
    چو پشت من به این ها گرم باشد
    از این پس می روم کشورگشایی!!!
    1- بیت اول را از تنها مثنوی حضرت حافظ گرفته ام
    2- علیرضا رهایی رییس دانشگاه پلی تکنیک
    3- ایمانیه در یکی از مصاحبه هایش عنوان کرده بود که “البته در میان مخالفین من افراد متدین و شریف نیز وجود دارد” و بدین ترتیب اکثریت مخالفین خود را بی دین و فاقد صفت شرافت خطاب کرده بود
    4- مسوول واحد دانشجویان حراست پیش از این که هم اکنون توسط ایمانیه به عنوان رییس کمیته انضباطی منصوب شده است
    5- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت
    6- رییس حراست دانشگاه
    7- از اعضای افراطی شورای شهر شیراز که طی نطقی رسمی پیش از دستور، خواهان برخورد با سایت رسمی و شناسنامه دار خبرپارسی و آقای صدری از گردانندگان این سایت شد

  2. قلمتان بی نظیر است، لذت بردیم. ایا این” نمی پسندم” ها تایید کننده رای گیری سایت خبر پارسی نیست؟

  3. گمان مبر که به پایان رسید کار مغان
    هزار باده ناخورده در رگ تاک است
    با همه احترامی که برای اساتید بزرگوار قائلم اما متاسفم برای دکتر ملک زاده و دکتر ملک حسینی و بصیر هاشمی. ارزش شما بیش از این هاست

  4. اگر مدیری توانایی مدیریت داشته و طی چندین سال گذشته به بهترین نحو ممکن با کسری های شدید اعتباری دانشگاه هها که در برنامه ریزی های اخیر دولت واضح و روشن می باشد و در حال ترمیم ان نیز هستند،اگر مدیری دیانت داشته و تخلفی مرتکب نگردیده و ذست پاک بوده،اگر مدیری لایق خدمتگزار مردم بوده و این را همه اساتید بزرگ شیراز و وزیر و معاون وزیر و غیره نیز پی برده اند ،انتقادات این چنینی بوی افراط و سلفی گری می دهد .شما به هر دری زده اید همه را هم به نوعی زیر سوال برده اید ایا همه اشتباه می کنند و فقط شما درست می گویید . مطمئن باشید اگر ذکتر ایمانیه را می شناختید و درست هم تحقیق نموده بودید می دانستید و خوب هم می دانستید که این انقادات بسیار تند و گاها تهمت وار به دور از انصاف و شاید هم منفعت طلبانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.