اعطای ۱۵۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی توسط بنیاد علوی در فارس

مجری بنیاد علوی در فارس گفت: سال گذشته در بحث ایجاد اشتغال، یک هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات اشتغالزایی از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مشاغل خُرد تا ۳۰ میلیارد ریال برای مشاغل کارفرمایی در استان توسط این بنیاد پرداخت شد.

 

به گزارش خبر پارسی، محمد امیر لطفی پور در یک نشست خبری بیان کرد: بنیاد علوی اجرای طرح‌های اشتغالزایی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستایی استان را به کمک تسهیلگران و مجریان با جدیت دنبال می کند.

 

وی افزود: در همین راستا در تمام روستاهای محروم استان نفرات و کارگروه هایی از جانب این بنیاد حضور و فعالیت دارند و مسائل و اقدامات مرتبط با محرومیت زدایی را عملیاتی و اجرا می کنند.

 

مجری بنیاد علوی در فارس ادامه داد: سال گذشته در بحث ایجاد اشتغال، یک هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات اشتغالزایی از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مشاغل خُرد تا ۳۰ میلیارد ریال برای مشاغل کارفرمایی در استان پرداخت شد.

 

لطفی پور اظهار کرد: علاوه بر این، ۲ هزار کسب و کار را نیز با استفاده از ظرفیت های بنیاد و ارائه مشاوره کسب و کار به صاحبان این مشاغل فعال کرده و مجددا وارد چرخه فعالیت کردیم.

 

مجری بنیاد علوی در فارس خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات اشتغال در فازس در سال ۱۴۰۲ حدود سه هزار میلیارد ریال بود که این عدد در سال ۱۴۰۳ به ۹ هزار و ۶۰۰ مییلیارد ریال افزایش یافته است.

 

لطفی‌پور افزود: در بحث آموزش نیز سال گذشته موفق شدیم در زمینه راه‌اندازی اشتغال و برنامه ریزی در حوزه نرم افزار، گرافیک، تعمیرات سخت افزار تلفن همراه و رایانه و کسب و کارهای آنلاین، به حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر آموزش ارائه دهیم.

 

وی ادامه داد: عمده خدمات انجام شده از سوی بنیاد علوی در مناطق محروم استان فارس حوزه های آبخیزداری، ساخت مدرسه، ساخت مراکز جامع سلامت، ارائه خدمات درمانی، تجهیز اورژانس و خرید آمبولانس، ساخت مسجد، ساخت منازل مسکونی، ایجاد فضاها و سالن‌های ورزشی را شامل می شود.

 

مجری بنیاد علوی در فارس اظهار کرد: در زمینه ساخت مسکن، بر اساس تفاهم نامه با کمیته امداد، به ۱۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش این کمیته هر کدام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض ساخت مسکن اعطا شد و به حدود ۲۰ هزار نفر دیگر که توسط گروه‌های جهادی معرفی شدند نیز کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بعلاوه ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد اختصاص یافت.

لطفی‌پور گفت: همچنین برای چهار هزار مددجوی دارای ۲ معلول و بیشتر در استان نیز تا سقف ۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن پرداخت شد.

 

وی افزود: در بحث تامین مسکن بیماران پروانه‌ای و اقشار کم برخوردار نیز طی تیرماه امسال در استان مبلغ ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت کردیم که این روند پرداخت تا پایان مردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.