اعزام کاروان تجهیزات موکب موقوفات فارس به نجف اشرف

مدیرکل اوقاف فارس از اعزام کاروان تجهیزات موکب موقوفات فارس به نجف اشرف خبر داد.

 

به گزارش خبر پارسی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت الاسلام سید عباس موسوی در حاشیه اعزام این کاروان اظهار داشت: تنوع نیات واقفین خیراندیش این استان که یکی از آن ها برگزاری مجالس عزا،سخنرانی و تعزیه امام حسین (ع) است باعث ایجاد مواکب مختلف در سطح استان فارس و همچنین در عتبات حسینی به منظور خدمت به زائران پیاده روی اربعین می شود.

 

وی افزود: به همین منظور و به همت اداره کل اوقاف فارس همه ساله قبل از اربعین حسینی مواکبی را در سطح استان فارس برای جاماندگان اربعین و همچنین در مرزهای خروجی کشور برپا می کنیم.

 

موسوی گفت:شاخص ترین موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در شهر نجف اشرف با همکاری موکب حضرت امام جواد (ع) شهر مرودشت است که شاخصه های ویژه ای دارد.

مدیرکل اوقاف فارس اظهار داشت:یکی از شاخصه های این موکب مشترک، ایجاد یک درمانگاه ، با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و با همکاری خیرین استان فارس است.

 

وی افزود:طبخ غذای سه وعده و هر وعده ۵ هزار پرس نیز از دیگر برنامه های این موکب است.

 

موسوی در مورد یکی دیگر از موکب هایی که خدمات گسترده ای ارائه می کنند گفت:موکب امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان فسا نیز به زائرانی که از استان های شرقی وارد فارس می شوند و همچنین زوار کشورهای هند و پاکستان که از سمت شرق استان فارس راهی عتبات عالیات هستند خدمت رسانی می کنند.

 

این مسئول ادامه داد:یکی دیگر از مواکبی که اوقاف فارس در راستای اجرای نیت خیر واقفین خیراندیش در برپایی آن سهیم است موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در شهر کربلا است که با همکاری سپاه فجر استان فارس مستقر می شود و در ایام اربعین به خدمت رسانی می پردازد.

 

مدیرکل اوقاف فارس تاکید کرد:تمامی لوازمی که در حال ارسال به نجف اشرف است از محل اجرای نیات واقفینی است که از بیش از دو قرن پیش اموال خود را وقف بر عزاداران سیدالشهدا کرده اند که نام و اثرشان باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.