نماد سایت خبر ‏پارسی

اصلاح طلبان به عملکرد آذری نمره چند می دهند؟ جولان مدیران اصولگرا در آموزش و پرورش فارس!

خبر پارسی –فرزاد صدری –  انتخاب حمید رضا آذری از چهره های شاخص اصلاحات در فارس به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان بسیاری از دوستداران این طیف را هم به استاندار امیدوار کرد و هم به تغییرات مدیران ناکارآمد این سازمان اثر گذار در استان.

توقف تغییر مدیران و بویژه پشت کردن استاندار فارس به چهره های اصلاح در سمت های مختلف مدیریتی خیلی ها را به این باور رساند که آذری نه انتخاب استاندار که انتخاب «فانی» وزیر با سابقه آموزش و پرورش بوده است! آذری اما انتخاب هر کس که بود تا الآن چنگی به دل نزده و اگر او را به عنوان نماد مدیران اصلاح طلب استان بدانیم،عملکردش در استفاده از نیروهای توانمند اصلاحات تا این لحظه نمره مردودی می گیرد و شاید بهتر که او در راس مهمترین و گسترده ترین سازمان فارس قرار نمی گرفت!

بنا بر اخبار رسیده به خبر پارسی تنها چهره شاخص اصلاح طلبی که تا این لحظه در آموزش و پرورش استان مسئولیت گرفته،«علی احمدی» فرماندار اسبق نورآباد است.کسی که خود نیز گزینه مدیرکلی این مجموعه بود،اکنون معاون برنامه ریزی و پژوهش آموزش و پرورش فارس است.

آذری برای انتخاب معاون آموزش متوسطه خود سراغ یک اصولگرای تندرو به نام «نصیری» رفته است. نصیری ۸ سال در تیم مدیران احمدی نژادی بود و به نظر می رسد آخرین مسئولیت وی در دوران حاکمیت اصولگرایان معاونت آموزشی ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز بوده است.در واقع آذری او را از فرش دوران اصولگرایان به عرش در زمان حاکمیت اصلاح طلبان ارتقاء داده است!

شنیده ها حاکی از آن است که «غلامرضا کمالی» مسئوول بازرسی ناحیه ۱ آموزش و پرورش در زمان مدیریت روزی طلب، که یک اصولگرای تندر رو است به عتوان مسئوول بازرسی اداره کل انتخاب شده است! از آن طرف شخصی به نام «علی کاظمی» را به عنوان مسئوول بازرسی ناحیه ۱ انتخاب کرده که رفتارش یادآور رفتارهای تند اول انقلاب است!

در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش نیز اوضاع اسف بار است.«محمد صادقی» از مدیران مارک دار اصولگرایان همچنان ریاست ناحیه ۴ را بر عهده دارد و در ناحیه ۲ همچنان «پرنیانِ» اصولگرا ریاست می کند!

انتخاب «نصراله کیانی» به عنوان ریاست ناحیه ۱ نیز انتخابی خارج از لیست مدیران اصلاحات است و ریاست ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز به «اسماعیلی» یکی از نیروهای اداره کل سپرده شده که البته در لیست اصلاح طلبان جایی ندارد.انتخاب وی تعجب گسترده گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی را به دنبال داشت.چرا که نه سابقه مدیریتی چشمگیری داشت و نه سابقه فعالیت چشمگیر فرهنگی و یا سیاسی و اجتماعی!

جالب اینجاست که رئیس قبلی ناحیه ۳ ارتقاء می گیرد و به تعاون می رود!

در شهرستان ها نیز اوضاع تعریفی ندارد و نزدیک به ۵۰ درصد فدائیان احمدی نژاد همچنان ریاست می کنند،گفته می شود ۵۰ درصد دیگر نیز جابجا شده اند و از ریاست شهری به ریاست شهری دیگر!

مدیر روابط عمومی سازمان نیز شخصی به نام «شعبانی» است که از یاران صدیق روزیطلب بود اما از زمان انتصاب آذری در چرخشی ۱۸۰ درجه ای علت کم کاری خود را، روزیطلب دانست تا آذری همچنان از او سود ببرد ! نیرویی که کمترین تعامل را با رسانه ها دارد.

آذری همچنین از «لطفعلی زاده» و «رستمی»  به عنوان مشاوران خود بهره می گیرد. دو اصولگرای مارک داری که همین نقش را برای روزیطلب ایفا می کردند،تا در عمل ثابت شود تغییرات مهمترین مدیر اصلاح طلبان در دولت دکتر احمدی بسیار مایوس کننده است . به این لیست اضافه کنید بسیاری از مدیران و کارشناسان زمان روزیطلب که محکم تر از قبل بر صندلی خود نشسته اند تا شاید به ریش نیروهای با سابقه و توانمند اصلاحات در آموزش و پرورش بخندند.حافظه تاریخی فرهنگیان از یاد نمی برد این ها همه در حالی است که روزیطلب وقتی جای آذری را گرفت فقط در یک روز ۵ معاون او را برکنار کرد!

بنا بر اخبار رسیده به خبر پارسی مدیران محدود اصولگرایی که تغییر کرده اند پست های مدیریت و معاونت مدارس را گرفته اند و حقوق آنها نیز افزایش داشته اما همه جا تبلیغ می کنند اصلاح طلبان آنها را برکنار کرده اند!

در پایان باید گفت اصلاح طلبان بیش از آنکه در بیانیه های پیاپی عملکرد استاندار را در استفاده از نیروهای توانمند این طیف نقد کنند ابتدا سوزنی به نیروهای خود بزنند بعد جوالدوزی به استاندار! همانطور که این یادداشت خبر پارسی نه سوزن که جوالدوزی به خودی هاست!

خروج از نسخه موبایل