اصلاح طلبان به عملکرد آذری نمره چند می دهند؟ جولان مدیران اصولگرا در آموزش و پرورش فارس!

خبر پارسی –فرزاد صدری –  انتخاب حمید رضا آذری از چهره های شاخص اصلاحات در فارس به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان بسیاری از دوستداران این طیف را هم به استاندار امیدوار کرد و هم به تغییرات مدیران ناکارآمد این سازمان اثر گذار در استان.

توقف تغییر مدیران و بویژه پشت کردن استاندار فارس به چهره های اصلاح در سمت های مختلف مدیریتی خیلی ها را به این باور رساند که آذری نه انتخاب استاندار که انتخاب «فانی» وزیر با سابقه آموزش و پرورش بوده است! آذری اما انتخاب هر کس که بود تا الآن چنگی به دل نزده و اگر او را به عنوان نماد مدیران اصلاح طلب استان بدانیم،عملکردش در استفاده از نیروهای توانمند اصلاحات تا این لحظه نمره مردودی می گیرد و شاید بهتر که او در راس مهمترین و گسترده ترین سازمان فارس قرار نمی گرفت!

بنا بر اخبار رسیده به خبر پارسی تنها چهره شاخص اصلاح طلبی که تا این لحظه در آموزش و پرورش استان مسئولیت گرفته،«علی احمدی» فرماندار اسبق نورآباد است.کسی که خود نیز گزینه مدیرکلی این مجموعه بود،اکنون معاون برنامه ریزی و پژوهش آموزش و پرورش فارس است.

آذری برای انتخاب معاون آموزش متوسطه خود سراغ یک اصولگرای تندرو به نام «نصیری» رفته است. نصیری ۸ سال در تیم مدیران احمدی نژادی بود و به نظر می رسد آخرین مسئولیت وی در دوران حاکمیت اصولگرایان معاونت آموزشی ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز بوده است.در واقع آذری او را از فرش دوران اصولگرایان به عرش در زمان حاکمیت اصلاح طلبان ارتقاء داده است!

شنیده ها حاکی از آن است که «غلامرضا کمالی» مسئوول بازرسی ناحیه ۱ آموزش و پرورش در زمان مدیریت روزی طلب، که یک اصولگرای تندر رو است به عتوان مسئوول بازرسی اداره کل انتخاب شده است! از آن طرف شخصی به نام «علی کاظمی» را به عنوان مسئوول بازرسی ناحیه ۱ انتخاب کرده که رفتارش یادآور رفتارهای تند اول انقلاب است!

در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش نیز اوضاع اسف بار است.«محمد صادقی» از مدیران مارک دار اصولگرایان همچنان ریاست ناحیه ۴ را بر عهده دارد و در ناحیه ۲ همچنان «پرنیانِ» اصولگرا ریاست می کند!

انتخاب «نصراله کیانی» به عنوان ریاست ناحیه ۱ نیز انتخابی خارج از لیست مدیران اصلاحات است و ریاست ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز به «اسماعیلی» یکی از نیروهای اداره کل سپرده شده که البته در لیست اصلاح طلبان جایی ندارد.انتخاب وی تعجب گسترده گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی را به دنبال داشت.چرا که نه سابقه مدیریتی چشمگیری داشت و نه سابقه فعالیت چشمگیر فرهنگی و یا سیاسی و اجتماعی!

جالب اینجاست که رئیس قبلی ناحیه ۳ ارتقاء می گیرد و به تعاون می رود!

در شهرستان ها نیز اوضاع تعریفی ندارد و نزدیک به ۵۰ درصد فدائیان احمدی نژاد همچنان ریاست می کنند،گفته می شود ۵۰ درصد دیگر نیز جابجا شده اند و از ریاست شهری به ریاست شهری دیگر!

مدیر روابط عمومی سازمان نیز شخصی به نام «شعبانی» است که از یاران صدیق روزیطلب بود اما از زمان انتصاب آذری در چرخشی ۱۸۰ درجه ای علت کم کاری خود را، روزیطلب دانست تا آذری همچنان از او سود ببرد ! نیرویی که کمترین تعامل را با رسانه ها دارد.

آذری همچنین از «لطفعلی زاده» و «رستمی»  به عنوان مشاوران خود بهره می گیرد. دو اصولگرای مارک داری که همین نقش را برای روزیطلب ایفا می کردند،تا در عمل ثابت شود تغییرات مهمترین مدیر اصلاح طلبان در دولت دکتر احمدی بسیار مایوس کننده است . به این لیست اضافه کنید بسیاری از مدیران و کارشناسان زمان روزیطلب که محکم تر از قبل بر صندلی خود نشسته اند تا شاید به ریش نیروهای با سابقه و توانمند اصلاحات در آموزش و پرورش بخندند.حافظه تاریخی فرهنگیان از یاد نمی برد این ها همه در حالی است که روزیطلب وقتی جای آذری را گرفت فقط در یک روز ۵ معاون او را برکنار کرد!

بنا بر اخبار رسیده به خبر پارسی مدیران محدود اصولگرایی که تغییر کرده اند پست های مدیریت و معاونت مدارس را گرفته اند و حقوق آنها نیز افزایش داشته اما همه جا تبلیغ می کنند اصلاح طلبان آنها را برکنار کرده اند!

در پایان باید گفت اصلاح طلبان بیش از آنکه در بیانیه های پیاپی عملکرد استاندار را در استفاده از نیروهای توانمند این طیف نقد کنند ابتدا سوزنی به نیروهای خود بزنند بعد جوالدوزی به استاندار! همانطور که این یادداشت خبر پارسی نه سوزن که جوالدوزی به خودی هاست!

10 دیدگاه برای “اصلاح طلبان به عملکرد آذری نمره چند می دهند؟ جولان مدیران اصولگرا در آموزش و پرورش فارس!

  1. درود ایشان تجدیده او هم مثل روزیطلب به عقب برگشت و هرچی نیروی بازتشسته است رو برگردوند انگار در فارس آدم قحطه بیچاره معلما که به اومدن اون دل خوش کرده بودن امیدواریم با این جوالدوز آذری تکونی به خودش بده

  2. سلام فکر نمی کنم اینجوری هم که تو میگی باشه برو بیشتر درمورد اسامی که عنوان کردی تحقیق کن خودت را مدیون آنها کردی

  3. سلام می خواستم بگم برچه اساسی در مورد آذری که یک چهره فرهنگی ومدیرتواناست اینطوری حرف میزنی اگه قراربود آذری هم مثل روزیطلب عمل کنه چه فرقی باهم داشتند قطعا آموزش و پرورش شرکت سهامی نیست که امثال تو بخوان با باند بازی اونو بچرخونن امیدوارم روزی برسه که سیاست وسیاسی بازی از آموزش وپرورش رخت ببنده تا امثال تو نتونین اینجوری در مورد یک چهره موفق فرهنگی قضاوت کنید تو اگر مسلمون نیستی لا اقل آزاده باش وبیا عملکرد آذری وتیمش رو را نه یک طرفه بلکه با حضور خودشون قضاوت کن اگه راست می گی منتشر کن

      1. ادبیاتش مشکل نداشت کسی میتونه درمورد ادبیات این کامنت قضاوت کنه که خودش یک سطح بالاتر باشه نه مثل شما که یک مطلب پر از اتهام بر علیه یک چهره موفق فرهنگی میزنی؟

      2. جناب اقای صدری
        با سلام
        تفاوت بین انتقاد سازنده و اظهار نظر بر مبنای شنیده ها در نوشته شما کاملا مشخص است . از شما انتظار نمی رفت مطالبی بیان کنید که اصلا واقعیت ندارد به نظر می رسد که شما اطلاعاتتان در مورد اداره کل آموزش و پرورش خیلی کم است من فقط به 2 مورد اشاره می کنم .
        مورد اول اینکه آقای لطفعلی زاده اصلا مشاور آقای آذری نیست و دوم اینکه شما حتی معاونین ایشان را درست نمی شناسید و اسم معاونی را هم که نام برده اید اشتباه است.

      3. شما اسم درست می نوشتید قربان! جهت اطلاع پس از نگارش این مطلب معاونانی که از آنها اسم بردم با اینجانب جلسه داشتند و صحبت کردیم. در بیداری نه در خواب شما هم خود را از امثال بنده اصلاح طلب تر ندانید لطفا . حرمت آقای آذری نبود مطالب دیگر را نیز می نوشتم شاید هم به زودی نوشتم . قبل از اینکه اصلاح طلب باشم یک روزنامه نگارم و رسالت رسانه ای من ایفا می کند واقعیت را بنویسم هر چند تلخ …

  4. فرزاد عزیز انتقاد از یک مدیر بد نیست شاید منجر به سازندگی بشه اما آذری با مدیرای دیگه فرق میکنه او فردی تواندمند و کاربلده اگر او را با 9 سال پیش قیاس میکنید قطعا نیروهای اون زمان قوی تر و کار آمد تر بودن اما اگر او را با شرایط موجود و حال حاضر قیاس می کنید با توجه به محدودیتهای موجود او فعلا بهترینها را انتخاب کرده است . البته این موضوع شاید توقع خیلی ها را برآورده نکند اما آن عزیزان باید به شرایط و محدودیتهای حال حاضر نیز توجه داشته باشند ، فقط این را بگم که اگر عشق به فرهنگیان استان نبود آذری به هیچ عنوان گام در این مسیر نمی گذاشت او خود را وقف تعلیم و تربیت فارس کرد آذری بسیار سالم ، متدین و کاربلد است فرصت دهید نتیجه زحمات او را خواهید دید . امیدواریم او اینبار هم از این آزمایش بزرگ سربلند خارج شود. البته این نظر را درحالی می نویسم که با او خیلی نزدیکم اما مسولیتی در اداره کل ندارم اما آنچه گفتم واقعیت است و گزاف نیست . متشکرم

  5. با سلام خدمت دوست عزیز جناب اقای فرزاد صدری
    به مطلب خوبی اشاره کردید .سازمان شده جای یک مشت افراده بازنشته که تفکرشان پوسیده است و بسیار محا فظه کارند .ای کاش لا اقل می دانستند نفس کیدنشان به واسطه فضا یی است که با از خود گذشتگی شما ها بوجود امده است .وچه هزینه ها که شما ها ندادید.سازمان فارس شده جای باز نشسته ها روزی طلب می اید یک مشت بازنشسته وارد مجموعه مدیریتی سازمان میکند حالا هم یک به اصطلاح اصلاح طلب (در واقع فرصت طلب)جایگزین ان می شود.جای نسل جوان اصلاح طلب در سازمان اموزش وپرورش کجاست…. با تفکر واپسگرا نمی توان نسل جدید هدایت کرد.با تفکر منفعت طلبی یا دگم اندیشی نمی توان قدمی برای معلمان زحمتکش برداشت.

  6. سلام آقای صدری من قبلا یک برخورد شما را از نزدیک دیده ام الان فقط به صورت تفننی مقاله های شما را می خوانم قبل از نوشتن مقاله اطلاعاتتان را کامل کنید اقای جعفری مدیر اسبق ناحیه 3 تعاون نرفتند شما که همه را بردی زیر سوال معلوم می شه با کی مشکل دارید؟ آقای آذری مدیری بسیار مقتدر هستند همچنین روئسای نواحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.