نماد سایت خبر ‏پارسی

آغاز به کار نخستین مجموعه کسب و کار ویژه دانش آموزان استثنایی در فارس

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تعاونی‌های آموزشگاهی از آغاز به کار نخستین آموزشگاه کسب و کار ویژه دانش آموزان استثنایی در استان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور خبر داد.

ولی رضوی در این خصوص بیان کرد: تعاونی آموزشگاهی برای اولین بار در کشور طی شش سال اخیر اقدام به مهارت آموزی و ایجاد کسب و کار برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان کرده تا پس از اتمام دوره تحصیلی، فرصت ورود به بازار کار داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: این کار از شیراز و آموزش و پرورش ناحیه ۴ این شهرستان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تعاونی‌های آموزشگاهی ادامه داد: پس از آن به سراغ مدارس استثنایی رفتیم، چرا که دانش آموزان استثنایی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه نداشته و پس از اخذ دیپلم دغدغه تحصیل دارند و رشته و کسب و کار خاصی هم برای آنها تعریف نشده است.

رضوی با بیان اینکه پس از مطالعه با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسفندماه ۱۴۰۰ تعاونی مدارس استثنایی راه اندازی شد، عنوان کرد: دانش آموزان استثنایی با معلولیت و محدودیت‌های خاص علاوه بر تحصیل، امکان شرکت در دوره‌های مهارتی و کسب و کار دارند.

او ادامه داد: این طرح مورد استقبال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جزو ۵ طرح شاخص کشور قرار گرفت و نهایتا این طرح روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه جاری با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید و ١٨٠ دانش آموز دختر و پسر کار در حوزه‌های خیاطی، گبه بافی، قالیبافی، درودگری، مشبک، بوم نقاشی و … آغاز کردند.

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تعاونی‌های آموزشگاهی با بیان اینکه زمینه فروش و سفارش برای این دانش آموزان فراهم شده است، افزود:
این طرح با آموزش و پرورش ناحیه ۴ آغاز شده و در صدد تسری این مهم به سایر نواحی آموزش و پرورش شیراز و شهرستان‌ها هستیم.

رضوی خاطرنشان کرد: عضو گیری از سایر دانش آموزان استثنایی نیز در آینده‌ای نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل