آغاز به کار نخستین مجموعه کسب و کار ویژه دانش آموزان استثنایی در فارس

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تعاونی‌های آموزشگاهی از آغاز به کار نخستین آموزشگاه کسب و کار ویژه دانش آموزان استثنایی در استان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور خبر داد.

ولی رضوی در این خصوص بیان کرد: تعاونی آموزشگاهی برای اولین بار در کشور طی شش سال اخیر اقدام به مهارت آموزی و ایجاد کسب و کار برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان کرده تا پس از اتمام دوره تحصیلی، فرصت ورود به بازار کار داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: این کار از شیراز و آموزش و پرورش ناحیه ۴ این شهرستان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تعاونی‌های آموزشگاهی ادامه داد: پس از آن به سراغ مدارس استثنایی رفتیم، چرا که دانش آموزان استثنایی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه نداشته و پس از اخذ دیپلم دغدغه تحصیل دارند و رشته و کسب و کار خاصی هم برای آنها تعریف نشده است.

رضوی با بیان اینکه پس از مطالعه با حضور نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسفندماه ۱۴۰۰ تعاونی مدارس استثنایی راه اندازی شد، عنوان کرد: دانش آموزان استثنایی با معلولیت و محدودیت‌های خاص علاوه بر تحصیل، امکان شرکت در دوره‌های مهارتی و کسب و کار دارند.

او ادامه داد: این طرح مورد استقبال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جزو ۵ طرح شاخص کشور قرار گرفت و نهایتا این طرح روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه جاری با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید و ١٨٠ دانش آموز دختر و پسر کار در حوزه‌های خیاطی، گبه بافی، قالیبافی، درودگری، مشبک، بوم نقاشی و … آغاز کردند.

نماینده مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تعاونی‌های آموزشگاهی با بیان اینکه زمینه فروش و سفارش برای این دانش آموزان فراهم شده است، افزود:
این طرح با آموزش و پرورش ناحیه ۴ آغاز شده و در صدد تسری این مهم به سایر نواحی آموزش و پرورش شیراز و شهرستان‌ها هستیم.

رضوی خاطرنشان کرد: عضو گیری از سایر دانش آموزان استثنایی نیز در آینده‌ای نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.