۳ درصد نزاع‌ها در پزشکی قانونی فارس ساختگی است

مدیرکل پزشکی قانونی فارس از تشکیل ۱۱۳ هزار پرونده در این اداره طی سال ۱۴۰۰، خبر داد و خاطرنشان کرد که ۳۱ هزار پرونده مربوط به نزاع بوده است.

دکتر علیرضا درودچی شنبه ۴ تیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ١١٣ هزار پرونده در سال ١۴٠٠ در استان فارس تشکیل شده که روند پزشکی برای حصول نتیجه در حال طی شدن است.

او ادامه داد: با توجه به آمار حاصل شده، روند ایجاد پرونده در پزشکی قانونی نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس اعلام کرد از کل پرونده‌های ایجاد شده، ١٠١ هزار پرونده مربوط به معاینات بوده و ٣١ هزار پرونده نیز مربوط به نزاع به ثبت رسیده است.

به گفته درودچی، از ابتدای امسال نیز پنج هزار و ٨۵ نفر به پزشکی قانونی در خصوص نزاع مراجعه کرده‌اند که از این میزان بیش از سه هزار نفر آقا و نزدیک به یک هزار و ٧٠٠ نفر خانم بودند.

او تاکید کرد: در راستای سرعت بخشیدن به شناسایی مجرمین و کاهش زمان اطاله دادرسی بانک اطلاعاتی ژنتیک مجرمان در کشور تشکیل شده و تمام ادارات پزشکی قانونی در سراسر کشور به این اطلاعات دسترسی دارند تا زمینه شناسایی مجرمان با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس عنوان کرد: با توجه به نظرات کارشناسی که در پزشکی قانونی شکل می‌گیرد تنها ٣ درصد از نزاع‌های ثبت شده در این اداره کل ساختگی بوده است.

به گفته درودچی، برخی از پرونده‌ها الزاماً بر اساس قانون باید در مرکز استان تشکیل شوند که از جمله این پرونده‌ها می‌توان به قصور پزشکی، روانپزشکی و غیره اشاره کرد.

او در خصوص برگزاری بیست و نهمین نشست فصلی مدیران پزشکی قانونی نیز بیان کرد: این نشست با توجه به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و در راستای وحدت رویه به صورت فصلی برگزار می‌شود.

درودچی عنوان کرد: در این سلسله جلسات تلاش شده تا علم پزشکی و علوم قضایی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوان پرونده‌ها را سریع‌تر و دقیق‌تر در مراجع قضایی رسیدگی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.