یک لر والی فارس شد/ روح کریم خان زنده می شود؟

خبر پارسی – کریم خان زند را بهترین فرمانروای ایران پس از اسلام دانسته‌اند. کریم‌خان را شخصیتی با هوش،عادل و نیک اندیش توصیف کرده اند که از سخت گیری گریزان بودو در دوره زمامداری اش امتیازی به بیگانگان نداد و همواره به دانشمندان و دانش آموختگان احترام می گذاشت.کریم خان را تنها فرمانروای ایران می دانند که می شود او را با کوروش مقایسه کرد.در یک کلام او یک لر بود که ارمغانش برای شیراز رونق و آبادی و آسایش و امنیت بود.
حالا صدها سال پس از کریم خان یک لر والی فارس شده که مهمترین مشخصه وی عمران و آبادی و توسعه علم و دانش است.کوته فکران در حالی تلویحا محمد علی افشانی استاندار جدید فارس را کوتوله خواندند که حضرت آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز چندین سال قبل در دولت احمدی نژاد مشکل فارس را مدیران کوتوله خوانده بود.مدیرانی که به لحاظ سیاسی همسو با نمایندگان فعلی فارس یودتد و بعضا آنها را مورد حمایت قرار می دادند!
نمایندگان فارس که حالا دیگر محبوبیتی بین مردم ندارند در اقدامی غیر قانونی لیستی را برای انتخاب استاندار به وزیر کشور ارائه دادند و از وی خواستند استاندار را از میان این لیست انتخاب کند!پس از اینکه وزیر کشور به این خواسته غیر قانونی آنها تن نداد تا مردی از نژاد کریم خان را به عنوان والی فارس معرفی کند آنها باز هم در اقدامی غیر قانونی و در اعتراض به این معرفی از سمت نمایندگی مردمی که به آنها پشت کرده بودند استعفا دادند ان هم در حالی که افشانی هنوز استاندار نشده بود و صلاحیت وی در هیات دولت نیز بررسی نشده بود.
اقدام کودکانه و ناپخته و خلاف قانون مردانی که خود می بایست واضع قانون باشند خشم عمومی مردم استان و کشور را باعث شد تا آنجایی که بسیاری از مردم در فضای مجازی از این استعفا استقبال کردند و عنوان نمودند آنها دیگر نماینده ما نیستند.حمایت عمومی و انتقاد شدید تحلیل گران سیاسی باعث شد فضلی رحمانی وزیر کشور دولت روحانی نیز پای انتخاب خود بایستد تا هیات دولت نیز حکم افشانی را برای استانداری فارس صادر کند و به غائله نمایندگان استان خاتمه دهد.اقدام در خور توجه هیات دولت موجی از امیدواری را در میان طرفدارانش در استان فارس ایجاد کرده و حامیان دولت بسیار امیدوارند فارس با این حمایت و پشتیبانی قاطع دولت بالآخره روی آرامش ببیند و زیاده خواهان به کنج عزلت پناه ببرند.
آیا سید محمد علی افشانی که از دست رئیس دولت اصلاحات نشان سازندگی گرفته است می تواند همچون سلفش کریم خان زند عمران آبادی را توام با امنیت و آرامش به فارس بیاورد؟تا اینجای قضیه همین که زیاده خواهان از شنیدن نام وی به لرزه افتاده اند جای امیدواری را باقی می گذارد که بالآخره با قاطعیت مثال زدنی قوم لر فارس باز هم در مسیر امنیت و عمران قرار می گیرد.
خبر پارسی انتخاب این غیور مرد لر را به عنوان والی فارس به فال نیک گرفته و به عنوان رسانه حامی دولت از استاندار جدید حمایت خواهد کرد.امیدواریم روح کریم خان یک بار دیگر در کالبد استاندار جدید زنده شود تا داد از بیداد بستاند!

5 دیدگاه برای “یک لر والی فارس شد/ روح کریم خان زنده می شود؟

  1. نمایندگان فارس که تهدید به استعفا کردند کجا هستند؟
    آقا چرا استعفا نمیدهید؟
    دل کندن از پول سخت است ، نه؟

  2. امیدواریم استاندار با برداشتن دکتر ایمانیه توانمندی ، شجاعت ، و پایبندی و احترام خودش را به آرا مردم و دانشگاهیان که خواستار تغییر بودن نشون بده و از همه مهمتر اینکه نشون بده که اهل ساخت و پاخت نیست و در مسیر توسعه عدالت بله قربان گوی کسی نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.