گزارش ویژه/ درباره همه وابستگان شیرازی آیت اللهی در فدراسیون و تیم های ملی/ شیراز و فوتبال ناز!

خبر پارسی – درباره نایب رئیس اول فدراسیون، یعنی سید هادی آیت اللهی، مطالب زیادی نوشته شده است و کمابیش همه او را می شناسند.کسی که اعلام کرد که فدراسیون فوتبال و تیم های ملی، در دستان شیرازی ها و اهالی استان فارس نیست.
به گزارش وب سایت برنامه نود، رفیق شفیق مهدی محمد نبی،دبیرکل فدراسیون فوتبال در سالهای گذشته که حالا البته دیگر آن رفاقت برقرار نیست و سالها رئیس هیات فوتبال استان فارس بود و در نهایت و با جنجال، در یک انتخابات جنجالی، دو سال پیش دوباره رئیس هیات فوتبال استان فارس شد اما انتخابات غیرقانونی اعلام شد و وزارت ورزش در دوران محمد عباسی ، آیت اللهی را به عنوان رئیس هیات فوتبال قبول نکرد.
این کشمکش به آنجا انجامید که برنامه نود وارد کار شد و نامه هایی با امضاهای جعلی منتشر شد که هوشنگ مقدس مشاور بین الملل کفاشیان و رئیس وقت کمیته فوتبال ساحلی استان فارس، آنها را به دست فردوسی پور رسانده بود تا مثلا نشان دهد اشخاصی که به آیت اللهی از طرف برخی هیاتهای شهرستان رای داده اند،از طریق روسای هیاتهای شهرستانی وکیل هستند اما همه رئیس هیاتهای شهرستانی حاضر در مجمع انتخاباتی روی آنتن زنده برنامه نود اعلام کردند که امضایشان جعل شده است. در نهایت این انتخابات جنجالی به جنگی بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وقت تبدیل شد و در نهایت این آیت اللهی بود که از سمتش استعفا داد و تا علاوه بر نایب رئیس اول بودن در فدراسیون، رئیس کمیته فنی و توسعه و حالا سرپرست تیم ملی امید هم شود. درحالیکه آیت اللهی دیروز اعلام کرده بود، در فدراسیون و تیم های ملی شیرازی ها حضوری فعال ندارند اما لیستی بلند بالا توسط عادل فردوسی پور در برنامه نود ارائه شد که در نوع خودش جالب به نظر می رسد.
دلیل وفاداری چیست؟
اما دلیل وفاداری شدید کفاشیان به آیت اللهی اهل شیراز چیست و چرا کفاشیان با حضور مثلا هوشنگ مقدس که اصالتا اهل لار استان فارس است و ساکن دوبی، مشکلی ندارد؟ مقدس که دوست نزدیک نبی دبیرکل است و هم استانی آیت اللهی از زمان داریوش مصطفوی وارد فوتبال شد و البته در همان زمان هم حضورش حاشیه های زیادی داشت اما در نهایت رفاقت با نبی و آیت اللهی توانست او را مشاور بین الملل علی کفاشیان در کشورهای خلیج فارس کند که البته حضور وی هم به روایت تیم هایی که به کشورهایی مثل امارات وقطر می روند، زیاد هم فایده ای ندارد.
اما دلیل وفاداری این است که آیت اللهی در زمان برگزاری انتخابات برای ریاست فدراسیون فوتبال، انتخابات را برای کفاشیان چیده است. هم در انتخابات اول در سال ۸۶ و هم در انتخابات دوم در اسفند ۹۰،او به عنوان رئیس هیات فوتبال استان فارس، نقش مهمی در به خط کردن هیاتهای فوتبال استانی داشت. روسای هیاتهای استانی ۳۱ نفر هستند و به خط کردن آنان برای رای دادن به فرد مورد نظر کار راحتی به نظر می رسد. در انتخابات اسفند۹۰ هیاتهای استانی علیه وزارت ورزش وقت رای دادند و در حالیکه عباسی وزیر وقت نمی خواست کفاشیان رای بیاورد تا حسین قریب رئیس فدراسیون فوتبال شود، لابی های وزارت ورزش نتوانست حریف لابی های مهدی محمدنبی و هادی آیت اللهی در هیات های استانی شود.
در هر حال در مجمع ۷۶ نفری، اگر ۳۱ رای روسای هیاتها و تک رای هیات فوتبال منطقه آزاد کیش و بازیکنان منتخب و مربیان منتخب و چند مدیرباشگاه لیگ یکی و دویی راضی در جهت رای دادن به یک شخص هماهنگ شوند، آن وقت هیچ کس نمی تواند رقیب لابی کنندگان شود. آیت اللهی مامور بود تا به همراه نبی، انتخابات را برای کفاشیان دربیاورند و آنها هم این کار کردند و به همین دلیل است که کفاشیان پای رفاقت با آیت اللهی و نبی مانده و به هیچ وجه زیربار برکنارکردن نبی و آیت اللهی نمی رود والبته در این راه منافع مشترکی هم وجود دارد.
اما سید هادی آیت اللهی هم برای خودش در فدراسیون فوتبال، کیا و بیایی دارد. آنقدر که شیرازی ها و اهال استان فارس فدراسیون فوتبال با حضور او در نایب رئیسی اول به شدت در فدراسیون فوتبال افزایش پیدا کرده اند. در این گزارش، شیرازی های فدراسیون فوتبال و تیم های ملی را می شناسیم. کاکوهایی که البته با خیال راحت روی صندلی هایشان نشسته اند و پست هایشان را چسبیده اند. یک بده بستان واقعی به سبک فدراسیون فوتبال علی کفاشیان.شاید خبر نداشته باشید اما باور کنید در یکی دو سال گذشته مربیان شیرازی تیم های ملی را فتح کرده اند.
یک نکته مهم
یک نکته مهم در این باره وجود دارد. رانت شیرازی بودن و اهل استان فارس بودن و نزدیک بودن با آیت اللهی، نکته ای است که بسیاری از اهالی فدراسیون و کارمندان و کارکنان و نزدیکان به فدراسیون و کمپ تیم های ملی را حساس کرده است. به عنوان مثال، مربیان شیرازی که همه آنها مقیم شیراز هستند، این روزها بیشتر در هتل کمپ تیم های ملی زندگی می کنند و تمامی خرج و مخارج، هزینه هتل و سفرها و رفت و آمد و خورد و خوراک این افراد هم توسط فدراسیون فوتبال پرداخت می شود، کسی نیست بگوید چرا؟ اگر ناکامی ها و کامیابی های فدراسیون فوتبال علی کفاشیان را کنار بگذاریم، بهتر است به اتفاقاتی در سطح اول فوتبال ایران گاه و بیگاه رخ می دهد و تعجب همگان را به خود جلب کرده است، توجه کنیم. این نکته مهم بده بستانی است که بین کفاشیان و آیت اللهی و نبی انجام می شود. همانطور که عادل فردوسی پور هم در برنامه نود گفت پارتی بازی و رابطه مندی جای شایسته سالاری و ضابطه مندی را در فدراسیون فوتبال علی کفاشیان گرفته و شائبه هایی در خصوص انتخاب برخی مربیان و به خصوص مربیان تیم های ملی پایه مطرح شده بود که با ناکامی تیم های ملی نونهالان،نوجوانان و امید، رنگ واقعیت به خود گرفت.
تیم های پایه مال آقای آیت اللهی
با توجه به خدمتی که آیت اللهی به کفاشیان کرد، تقسیم وظایف بین مسئولان فدراسیون فوتبال شکل گرفته که به تبع آن انتخاب برخی مربیان تیم های ملی پایه بر عهده هادی آیت اللهی، نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال قرار گرفته بود و البته زمانی که مهدی محمد نبی به همراه تیم ملی در کره جنوبی بود و تیم ملی با شکست کره جنوبی به جام جهانی صعود کرد، هادی آیت اللهی بدون هماهنگی با او مربیان تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان را انتخاب کرد و همین باعث شد تا نبی به شدت از او ناراحت شود و همین عامل اولین شکاف را به وجود آورد. کمیته جوانان فدراسیون فوتبال که پس از استعفای ناصر شفق که با انتخابی عجیب سرپرست کمیته جوانان شده بود، بدون سرپرست بود به دست فردی به نام عبدالرسول دانشجو افتاده است که او هم یکی از اهالی استان فارس است. در هر حال نبی با انتخاب دانشجو به شدت مخالف بود اما جالب است بدانید که این فرد که درست مثل آیت اللهی سابقه روشنی در فوتبال ندارد اما تا مربیگری تیم ملی نوجوانان هم پیش رفت و البته به خاطر فدراسیونی بودنش مدرک درجه Dو مدرک درجه C را گرفت اما با توجه به اینکه حضور روی نیمکت تیم های ملی احتیاج به مدرک B دارد وی بر خلاف قوانین روی نیمکت تیم ملی نونهالان و نوجوانان نشست. در هر حال این اتفاقات به این صورت افتاده و باعث شده تا آیت اللهی هم نگاه ویژه ای به همشهریانش داشته باشد و تعداد زیادی از مربیان تیم های ملی پایه ایران را از بین شیرازی ها انتخاب کند.البته قبل از پرداختن به مربیان و سرپرستان شیرازی، به اولین استان فارسی می پردازیم. هوشنگ مقدس که این روزها شانه به شانه کی روش راه می رود:
مقدس اسکورت کی روش
هوشنگ مقدس را که می شناسید. مشاور بین الملل کفاشیان که البته خیلی زود خودش را به کی روش نزدیک کرد و البته شایع شده که وی برای کی روش در دوبی یک فروشگاه زنجیره ای تاسیس کرده است تا کی روش عاشقش شود. این شایعه هرگز از طرف کی روش و مقدس تکذیب نشده است اما اگر این شایعه واقعیت ندارد، ای کاش هر چه زودتر کی روش آن را تکذیب کند.
یک ماجرای جالب این است که جواد نکونام اوایل حضور مقدس کنار کی روش با وی درگیر شد و حتی اجازه نمی داد مقدس وارد هتل تیم ملی شود، اما در نهایت مقدس و نکونام را آشتی دادند و برخی شایع کرده اند که این اتفاق هم توسط کی روش افتاده و باعث و بانی آشتی کی روش بوده است.
مقدس اهل لار استان فارس که در دوبی زندگی می کند و گفته می شود که یک مغازه اسباب بازی فروشی و یک مغازه اختصاصی دوچرخه فروشی دارد و در کارهایی چون واردات اسباب بازی از دوبی به ایران است. وی برای اینکه به جام جهانی برزیل برود، با سدی به نام کفاشیان روبرو می شود. البته کفاشیان به نبی می گوید که بهتر است مقدس به این سفر نرود اما به یکباره آیت اللهی وارد کار می شود و اعلام می کند که حاضر است به خاطر مقدس، جام جهانی نرود و به کفاشیان می گوید که جایش را به مقدس می دهد تا او به آرزوی دیرینه اش برسد. در هر حال مقدس با عنوان رئیس کاروان ایران به برزیل می رود و حتی در ماجرای کاپ یابود جام جهانی وساعت فیفا، که جنجال ساز بوده حاضر نمی شود آنها را به راحتی به فدراسیون تحویل بدهد.
وزارت ورزش قبل از جام جهانی بر روی فعالیت های مقدس حساس شده بود و در همین باره نامه ای به کفاشیان می نویسد و از وی می خواهد تا شرح وظایف مقدس را برای وزارت ورزش تشریح کند. از سوی دیگر، کمیسیون اصل نود هم روی هوشنگ مقدس حساس می شود.اما حمایت های کفاشیان و آیت اللهی و نبی باعث می شود تا مقدس کنار تیم ملی نه تنها در اردوی اتریش شرکت داشته باشد،بلکه به اردوی برزیل و خود برزیل هم برود. یک شایعه دیگر هم وجود دارد و آن این است که مقدس در دوبی آپارتمانهایی هم دارد که در هنگام سفرهای زیادی دارد که البته در هنگام سفرهای دوستان نزدیک فوتبالی اش، آپارتمانها ر ا در اختیارشان می گذارد تا دوستان پول هتل ندهند.
هوشنگ مقدس تا مدتها مدیر رسانه ای تیم های ملی پایه بود و البته یک خط هم خبر از مسابقاتی که می رفت، مخابره نمی کرد.آخرین پست او مدیر رسانه ای تیم ملی جوانانی بود که اکبرمحمدی در سال ۲۰۱۲ سرمربی اش بود که آن سال هم جنجالهای زیادی برای آن تیم درست کرد و اکبرمحمدی هم با حضور وی چندان موافق نبود. مصاحبه هوشنگ مقدس درباره حضور دلالان در کنار تیم ملی جوانان و اینکه حضور دلالان و ایجنت ها بازیکنان تیم ملی جوانان را هوایی کرده بود یکی از جدی ترین حاشیه های حضور وی در کنار تیم ملی جوانان بود.البته گفته می شود که وی از طرف دلالان و در حالتی فضایی به بازیکنان وعده می داد که آنها را به منچستریونایتد و بارسلونا و رئال مادرید می فرستد و همین ضربه زیادی به تیم ملی جوانان زد. در هر حال مقدس از فعالان درجه یک حضور در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و وایبر و تانگو و لاین و دیگر شبکه های اجتماعی است و عشق لایک گرفتن است!
دانشجو، سرپرست اجباری
انتخاب عبدالرسول دانشجو به عنوان سرپرست کمیته جوانان، یکی از شاهکارهای علی کفاشیان است. او یک جوان بی تجربه را به جای کسانی چون مسعود معینی، فریدون معینی، میرشاد ماجدی و ناصر شفق گذاشته که در نوع خودش تصمیم بی نظیری است.سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال که پیش از این کارمند این کمیته بود یکی از شیرازی های نزدیک به آیت اللهی است که اتفاقا هرجا می رود صحبت از تاییدهای محمد دادگان درباره خود حرف می زند و می گوید که شاگرد اوست اما پیش کفاشیان و آیت اللهی بد دادگان را می گوید. او می خواهد نه سیخ بسوزد و نه کباب! اما دادگان مدتهاست جواب ، رسول دانشجو را نمی دهد. وی در حال حاضر دارای مدرک C مربیگری است اما در کمال تعجب به عنوان کمک مربی مصطفی قنبر پور در تیم ملی نوجوانان فعالیت کرد و در ناکامی تیم ملی نوجوانان نقش داشت.مصطفی قنبرپور بارها به نزدیکانش گفته بود که دانشجو را به زور به او داده اند و دانشجو اصلا مربی نیست. در یکی از کلاس های مربیگری فوتبال، دانشجو به این دلیل که مسعود اقبالی از وی نخواسته بود که خودش را معرفی کند کلاس را به نشانه قهر ترک کرده بود. دانشجو بدون سوابق فوتبالی مربی تیم های ملی نونهالان و نوجوانان و البته سرپرست کمیته جوانان شده است که دقیقا به خاطر همشهری بودن با آیت اللهی است. همه می دانند که دانشجو سوابق فوتبال چندانی نداشته و از سوی دیگر به نظر می رسد دارا بودن مدرک A یا B برای مربیگری در تیم های ملی یکی از الزامات اولیه است اما در حال حاضر شیرازی بودن حرف اول را می زند. اختلافات ریشه ای دانشجو با علی دوستی مهر سرمربی تیم ملی جوانان و مهدی مهدوی کیا مدیر فنی این تیم باعث شد تا تیم ملی جوانان بدون سرپرست بماند. چندین بار در جلسات دوستی مهر و یا مهدوی کیا با دانشجو بحث بالا می گرفت و در واقع دانشجو به نوعی نمی خواست تا اردوهای تیم ملی جوانان در آلمان و اتریش برگزر شود و در نهایت حسین مرادی سرپرست سابق تیم ملی جوانان که در دوران سرمربیگری اکبرمحمدی مدیراجرایی تیم ملی جوانان هم بود در سناریویی توسط دانشجو و آیت اللهی با دوستی مهر سرمربی تیم ملی جوانان و مهدوی کیا مدیرفنی تیم ملی جوانان وارد چالش می شود و این چالش در نهایت به کنار گذاشتنش منجر می شود. البته مدتی حسین مرادی کارمند کمیته جوانان بود اما این فرد با خود دانشجو هم وارد چالش شد و پس ازمصاحبه ای دانشجو علیه وی کرد، در نهایت از سیستم فدراسیون فوتبال جدا شد.
دانشجو همیشه به دکترایی که هندوستان گرفته می نازد و البته در این باره برای کارکنان فدراسیون حرف هایی می زند که مطمئنا اگر شما گوش کنید، آنها را صد سال دیگر هم باور نخواهید کرد. اودر سفرهای خارجی همواره می گوید که از تیم های حاضر در تورنمنت ها پیشنهاد دارد و در یکی از سفرهای خارجی تیم ملی نوجوانان، به مدیر رسانه ای تیم ملی نوجوانان اعلام کرده بود که وی از تیم ملی بنگلادش پیشنهاد دارد.در هر حال درباره کمیته جوانان فدراسیون فوتبال می توان گفت که این کمیته روزهای پرالتهابی دارد. دانشجو با کمتر از ۳۰-۳۵ سال سن، سرپرست کمیته، چطور می شود که سرپرست کمیته، مربی تیم ملی نوجوانان باشد؟ درزمان دانشجو، عضو کمیته بین الملل مدیر رسانه ای تیم ملی نوجوانان شده و داوردرجه سه هم هست و البته ناظر محلی کنفدراسیون فوتبال آسیاست و چند شغله است. سوال این است که کمیته جوانان چطور مربیان را گزینش می کند؟ البته در دوره میرشاد ماجدی سرپرست پیشین کمیته جوانان، فرشاد ماجدی برادر میرشاد ماجدی، مربی تیم ملی جوانان باشد و البته دوستی مهر از این انتخاب ناراضی بود. و خیلی فشار آورد که فرشاد ماجدی برادر میرشادماجدی را که در دوران حضور میرشاد ماجدی در کمیته جوانان به عنوان سرپرست مربی تیم ملی جوانان شده بود را حذف کند اما دوستی مهر به خاطر لج با او ماجدی را به عنوان آنالیزور حفظ کرد. در هر حال در سفری که تیم ملی نوجوانان دردوران علی دوستی مهر به عراق برای مسابقات مقدماتی داشت، دانشجو به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال به این سفر رفته بود و با علی دوستی مهر وارد دعوای سختی شد و سه روز از اتاقش بیرون نیامد. یا اینکه همانطور که عادل فردوسی پور گفت جعفر هوشمند، مربی دو ومیدانی علی کفاشیان، در سه دوره مربی بدنساز تیمی ملی جوانان و مربی بدنساز تیم ملی نوجوانان می شود تا مشخص شود که پست ها در فدراسیون فوتبال چطور تقسیم می شود. وقتی منشی دبیرکل رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی می شود و برادر منشی سابق بدون داشتن سابقه ای در این کار،در کمیته روابط عمومی استخدام و حالا در تیم های ساحلی و جوانان به فعالیت می پردازد چه معنایی می تواند داشته باشد؟
کوروش استخری همیشه هست
مربی دروازه بان های تیم ملی زیر ۱۴ سال فوتبال ایران و در واقع مربی دروازه بان تیم های پایه بدون مربی دروازه بان، از جمله دیگر شیرازی هایی است که در تیم های ملی پایه  فعالیت کرد.او در گذشته هم به طور همزمان مربیگری دروازه بان های تیم های ملی نوجوانان و جوانان را بر عهده داشته و سابقه مربیگری دروازه بانان تیم بزرگسالان بانوان را هم در کارنامه دارد و از آن مربیانی بود که فدراسیون مخفیانه به همراه تیم ملی بانوان به سفرهای خارجی می فرستاد. همیشه کنار آیت اللهی است و برخی به طعنه به او اسکورت لقب داده اند که سایه به سایه دنبال آیت اللهی است.خلاصه هر جا که آیت اللهی قدم بزند، استخری هم هست. او در هتل کمپ زندگی می کند و مرتب از این تیم به تیم دیگری می رود، ازنوجوانان دختران به زیر ۱۴ ساله های پسران، از جوانان دختران به نوجوانان پسران! شیرازی بودن باعث شده تا او تا ابد یک مربی دروازه بان تیم های پایه بماند.البته وی چون پول زیادی نمی گیرد، مورد علاقه علی کفاشیان است.
راستی در تیم ملی زیر ۱۴ سال
امین راستی، دیگر جوان شیرازی است که بدون داشتن سابقه مربیگری در تیم های پایه فعالیت کرد. وی که دارای مدرک مربیگری C آسیا هم هست، در حال حاضر مربیگری تیم ملی زیر ۱۴ سال فوتبال ایران را بر عهده دارد. شاید نام او را به یاد بیاورید که در استقلال بازی می کرد، اما امین راستی یک جوان محجوب و دوست داشتنی است که اشکال کارش این است که بدون طی کردن مدارج و به واسطه اینکه شیرازی است به اینجا رسیده است.البته یک مربی دیگر هم به نام حسین دیده ماه کمک مربی تیم ملی زیر ۱۵ سال، هست که نامی آشنا ندارد و مشخص نیست چطوربه تیم ملی زیر۱۵ سال رسیده است. او هم یک شیرازی است و اتفاقا با سرمربی و سرپرست تیم ملی زیر۱۵ سال مشکلات اساسی دارد، اما چون دوست آیت اللهی است کسی جرات نمی کرد به او دست بزند.
شهامت عباسی سرپرست تیم ملی نوجوانان
شهامت عباسی، سرپرست تیم ملی نوجوانان هم یک شیرازی بود. او از لرهای شیراز است و مدتی منشی حجت الاسلام علیپور رئیس ستاد منشور اخلاقی سازمان لیگ بود و اتفاقا به توصیه او سرپرست تیم ملی نوجوانان ایران شد. حتما خبر دارید که در فدراسیون فوتبال، منشی ها خیلی راحت سرپرست تیم ملی می شوند. همانطور که قبلا هم گفته شد منشی ها در فدراسیون فوتبال خیلی زود به پستهای بالا می رسند. لیست این منشی ها هم در نوع خود جالب است. شهامت عباسی منشی دفتر علیپور در سازمان لیگ بشود سرپرست تیم ملی نوجوانان، پریا شهریاری منشی دفتر نبی سرپرست تیم ملی فوتبال ساحلی و سرپرست کمیته ساحلی بشود، خانم عرب منشی سابق مهدی تاج و منشی دفتر کفاشیان در کمپ می شود سرپرست تیم ملی جوانان دختران، المیرا ثمینی پور منشی سابق رئیس فدراسیون فوتبال می شود سرپرست تیم ملی بانوان فوتسال و بزرگسالان فوتسال! کلا منشی ها در فدراسیون کفاشیان خوب ترفیع می گیرند.البته تیم ملی زیر۱۵ سال، یک سرپرست به اسم بداخشان دارند که سرپرست تیم ملی زیر۱۵ است و خودش معلم است و مثل همه سرپرست ها یک کلمه زبان بلد نیست. منشی سابق محمد دادگان وهمسر داود رفعتی شده عضو کمیته پزشکی در حالیکه نه مدرک پزشکی دارد و نه چیز دیگری. اینها همه بحث های مهمی است که شایسته سالاری را زیر سوال می برد.البته این دوستان شیرازی نیستند، اما همین شهامت عباسی یک کلمه انگلیسی صحبت کردن بلد نیست. ماجرای رسول جوزی را که همه دیدند به کجا کشید و سرپرست سابق تیم های نوجوانان و امید دیدید که چطور برکنار شد.
مسعود مقیم یک شیرازی تقریبا لایق
مربی تیم ملی امید ایران، از جمله دیگر شیرازی هایی بود که در در تیم های پایه ملی فعالیت کرد. او یک مربی زحمتکش است که البته مورد علاقه آیت اللهی هم هست. خودش زیاد دوست ندارد شیرازی بودنش در دید نباشد. مسعود مقیم نسبت دیگر شیرازی ها، رزومه بهتری دارد. وی از سال ۶۰ تا ۷۰ بازیکن تیم برق شیراز بوده و در سال ۶۲ به تیم ملی جوانان دعوت شده است. در سال ۷۵ مربی تیم مرصاد شیراز بوده است و از سال ۸۱ تا ۹۱ مربی تیم های ملی زیر۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۹سال بوده است. وی از جهت مربیگری در تیم های ملی پایه رکورد دار محسوب می شود.با همه بازیکنان دوست است و همه او را دوست دارند. او مربی بسیاری از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران در سنین پایه بوده است اما خودش هم می داند که حضورش در تیم های نونهالان و نوجوانان و جوانان وامید اگر به خاطر لیاقتش بوده به همان اندازه هم به واسطه نایب رئیسی آیت اللهی و شیرازی بودنش بوده است. شاید مهم ترین ضعف وی نداشتن کاریزما باشد.
نتیجه گیری
نتیجه این می شود که همانطور که گفتیم این مربیان که اکثرا مقیم شیراز هستند این روزها بیشتر در هتل کمپ تیم های ملی زندگی می کنند و تمامی خرج و مخارج، هزینه هتل و سفرهای رفت و آمد این افراد نیز توسط فدراسیون فوتبال پرداخت می شود. از سوی دیگر نیز به نظر می رسد پیش از انتخاب نفرات اصلی تیم های ملی پایه در اختیار محمد مهدی نبی بود که حالا با بده بستان های صورت گرفته و ماجراهایی که برای تیم ملی امید به سرمربیگری علیرضا منصوریان در کیش افتاد و بازیکنان سراغ قلیان کشیدن رفتند، کفاشیان این وظیفه را بر عهده سید هادی آیت اللهی انداخت که البته وی هم تیم ها را ناکام کرد و حالا تیم ملی جوانان و عای دوستی مهر، ماموریت نجات فدراسیون فوتبال را دارند. . راستی شما هم دوست داشتید شیرازی می بودید و از رانت شیرازی بودنتان استفاده می کردید و مربی و سرپرست و رئیس کمیته می شدید؟ البته فلسفه حضور آقای آیت اللهی، رئیس سابق همان هیاتی است که در ورزشگاه حافظیه اش زمینش را با رنگ سبز چمنی سبز می کنند، رئیس سابق همان هیاتی بود که فوتبالش در لیگ برتر حضور ندارد و تیم برق شیرازشش منحل شده است، و به قول صادق درودگر که در یکی از برنامه هایش گفت فوتبال استان فارس در چه وضعی است که رئیس سابقش بشود نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته فنی و توسعه و حالا البته سرپرست تیم ملی؟ همه اتفاقاتی که خواندید از عجایب فدراسیون فوتبال علی کفاشیان است.

5 دیدگاه برای “گزارش ویژه/ درباره همه وابستگان شیرازی آیت اللهی در فدراسیون و تیم های ملی/ شیراز و فوتبال ناز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.