پایانی زیبا و دلچسب برای رقابت های بین المللی بدمینتون در شیراز

خبرپارسی – مراسم پایانی بیست و نهمین دوره رقابت های بین المللی بدمینتون جام فجر در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

رقابت های بین المللی بدمینتون فجر یکی ار چند رویداد بین المللی و ملی ورزشی بود که در ماه های پایانی ساب ۹۸ در شیراز برگزار می شد، این دوره از رقابت ها با شرکت ۱۳ تیم خارجی برگزار شد، باید اعتراف کرد که هیئت بدمینتون استان فارس به خوبی از پس برگزاری برآمد، کاری که هیئت کشتی با همه ادعا به هیچ وجه نتوانست انجام دهد و مسابقات بین المللی کشتی فرنگی کاپ جهان پهلوان تختی را بسیار ضعیف و بی برنامه در حالی به پایان برد که با نادیده گرفتن رسانه های استان فارس که در ادوار گذشته از شاخصه های خوب برگزار شدن مسابقات بین المللی این رشته پر طرفداربود موجب شد کمترین انعکاس و پوشش خبری را داشته باشد .

بر خلاف مسابقات بدمینتون، بی تجربگی و نداشتن شناخت ظرفیت های رسانه از جمله نکات بارز رقابت های کشتی کاپ جهان پهلوان تختی بود، هر چند که این امر تنها در بحث پوشش خبری و رسانه ها مشهود نبود و باید گفت که تیم جدید مدیریتی هیئت کشتی در این دوره از مسابقات اخلاق را نیز باخت .

اما پوشش خوب خبری و اطلاع رسانی و همکاری همراه با احترام با اهالی رسانه، داشتن برنامه افتتاحیه واختتامیه زیبا، شاد و متنوع از نکاتی بود که این مسابقات را از دیگر رقابت های برگزار شده در شیراز متمایز می کرد، رقابت هایی که با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان فارس به عنوان یک فرصت خوب در جهت ارتقاء و کسب تجربه برای ورزش استان در اختیار هیئت ها گذاشته شده بود .

دیدار فینال بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجربعدازظهر روز  ( جمعه )  در سالن شهید دستغیب شهرستان شیرازدر قمست دونفره ( تیمی ) و یک نفره برگزار شد.

که در پایان این رقابت ها ملی پوشان بدمینتون کشورمان در قسمت دونفره مدال های طلا ، نقره و برنز را به خود اختصاص دادند  و در قسمت یک نفره نیز بدمینتون باز کانادایی به مقام قهرمانی دست یافت .

 دیدار فینال دو نفره مردان بین تیم دونفره ( امیر جباری و سروش اسکندری ) و تیم دونقره ( رضا شهبازی و مهران شهبازی ) برگزار شد که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم دو نقره جباری و اسکندری به پایان  و آنان به مقام قهرمانی دست یافتند .

تیم دونقره  شهبازی ها دوم و مدال نقره را بدست آوردند و در مسابقات دو نفره دیگر صالح سنگ تراش و محمد مهدی میرشکاری به همراه تیم دو نفره امیرحسین نورعلیان و محمد پایروند به مقام سوم مشترک دست یافتند و صاحب مدال برنز شدند.

در دیدار فینال یک نفره مردان نیز شنگ از کانادا به مصاف موریس از بلژیک رفت، که در پایان با نتیجه ۲ بر صفربه سود بازیکن کانادا خاتمه یافت و وی به مقام قهرمانی قسمت یک دست یافت .

موریس از بلژیک دوم شد و صاحب مدال نقره گردید. و شیراک سن از هند و واربر از اتریش به مقام سوم مشترک دست یافتند و مدالهای برنز را به گردن آویختند.

همچنین در فسمت بانوان بازیکن تیم ملی بدمینتون آمریکا به مقام اول تک نفره دست یافت.

یادآور می شود  بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر ایران به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با جوایز ۲۵ هزار دلاری  با شرکت ۱۴ تیم کانادا ، برزیل ، امریکا ، افغانستان ، بلژیک ، بلغازستان ، اسلواکی ، اتریش ، هند ، پاکستان ، اسلند ، عراق ، اوکراین به  همراه ملی پوشان بدمینتون ایران به مدت ۴ روز در سالن شهید دستغیب شهرستان شیراز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.