همتی خبر داد؛ اجرای طرح نظارتی نوروز در فارس با ۱۷۰ بازرس

خبرپارسی – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس: اجرای طرح نظارتی نوروز ۹۷ در استان فارس بیش از ۱۷۰ بازرس رسمی و افتخاری بازار شب عید فارس را رصد می‌کنند
علی همتی از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز ۹۷ در استان خبر داد و گفت: در فارس ۱۴۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که قریب ۱۴۰ بازرس رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بیش از ۳۰ بازرس افتخاری بازار شب عید را رصد می‌کنند در این طرح بازدید های روزانه از واحد‌های صنفی انجام می‌شود.
او با با یادآوری اینکه، در استان ۶۰۰ اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت است، افزود: هر اتحادیه دست کم ۱ بازرس دارد که بر فعالیت واحدهای صنفی زیرمجموعه آن اتحادیه نظارت می‌کند.
همتی ضمن تاکید بر اینکه در این طرح که از دهم بهمن آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه سال۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت گفت: بازرسی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان و بازرسان و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی استان فارس انجام می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فرس گفت، این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز ، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیتهای نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری واقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها انجام می شود.
وی با اشاره به حوزه‌های مورد بازرسی در این طرح، تصریح کرد: این طرح در بخش کالایی شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، شکر، پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خشکبار و شیرینی جات و … بوده است و در بخش خدماتی نیز شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی، دریایی، واحدهای اقامتی، رستوران ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، انبارها، سردخانه ها، میادین میوه و تره بار مورد نظارت بازرسان این سازمان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، سطح عرضه و… برخورد می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس با بیان اینکه، از ابتدای طرح نظارتی ویژه نوروز۹۷ تا کنون در مجموع ۹۲۴۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار این استان انجام شده است، افزود: سازمان از تمامی توان خود وسایر دستگاه های دیگر از جمله اداره کل استاندارد، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، ناظران افتخاری و … در قالب های مختلف از جمله گشت مشترک در این طرح برای ایجاد آرامش در ایام پایانی سال با توجه به افزایش تقاضای عمومی استفاده خواهد کرد.
همتی افزود: ۲۸۵ مورد تخلف در این بازرسی‌ها شناسایی شده و ۲۸۵ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل که تخلفات احراز شده پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.