هادی پژوهش: هیچ حقی از مردم کازرون ضایع نخواهد شد

خبرپارسی – معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس با تاکید بر اینکه ارتقا بخش ها و مناطق در امر توسعه ای اثر گذار است، خاطر نشان کرد: ارتقا یک منطقه به معنای جدا شدن از کشور نیست.

هادی پژوهش چهار شنبه ۲۹ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به بعضی اعتراض‌های ایجاد شده در پی شکل‌گیری شهرستان جدید کوه‌چنار، با تاکید بر اینکه ارتقا بخش‌ها و تقسیمات مناطق حق مردم است و زمینه توسعه و پیشرفت شهرستا‌ها را فراهم می‌کند

او تاکید کرد:  باب ارتقا بخش ها مدتی در کشور بسته  شده بود اما با توجه به شرایطی که بسیاری از بخش‌ها و مناطق داشتند این موضوع مجددا در دستور کار دولت قرار گرفت.

پژوهش افزود: ارتقا ۷ بخش در استان فارس همزمان با سایر استان‌های کشور در دستور کار قرار گرفته و پرونده این تقسیمات پس از انجام کارشناسی‌های دقیق تکمیل و به وزارت کشور ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ارتقا مناطق و تقسیم بخش ها همواره با حساسیت هایی همراه بوده و روندی آرام نداشته است، گفت: اما احقاق حقوق مردم از اهمیت ویژه ی برخوردار است و مناطقی که واجد شرایط ارتقا هستند باید به این حق قانونی خود دست یابند.

وی تاکید کرد: استان  فارس نباید در مقایسه با سایر استان ها از کاروان ارتقا در امر توسعه مناطق عقب بماند.

پژوهش با اشاره به اینکه مراکز شهرستان ها باید متوجه این موضوع باشند که ارتقاها به توسعه استان کمک میکند، افزود: در شهرستان های  بزرگ مدیران دستگاه ها باید زمان زیادی برای رسیدگی به امور آن شهرستان صرف کنند در حالی که با انجام تقسیمات، و ارتقا بخش ها رسیدگی به امور در محدوده ای کوچکتر روند سریعتری داشته و از سوی دیگر ردیف اعتباری مستقلی نیز به شهرستان ها تعلق خواهد گرفت و خدشه و مشکلی برای شهرستان مادر ایجاد نخواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس با تاکید بر اینکه ارتقا بخش ها و مناطق در امر توسعه ای اثر گذار است، تاکیدکرد: ارتقا یک منطقه به معنای جدا شدن از کشور نیست و رفت و آمد و یا استفاده از طرفیت ها سایر امکانات برای مردم شهرستان ها دچار هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد شهرستان جدید کوهچنار با جدا شدن دو بخش چنارشیجان(قائمیه) و کوهمره نودان از شهرستان کازرون با کارشناسی دقیق و در نظر گرفتن حساسیت های مردم کازرون تدوین شده است، گفت: منطقه دشت برم، بیشابور، تنگ چوگان و امام زاده حسین جزیی از شهرستان کازرون هستند و از این شهرستان جدا نخواهند شد

وی افزود: در طرح اولیه و اصلاحی الحاق دشت برم و انارستان به بخش کازرون مورد تاکید قرار گرفته است.
پژوهش همچنین با اشاره به درخواست های مردم کازرون مبنی بر بازگرداندن دهستان انارستان به بخش مرکزی کازرون و ارتقا فرمانداری کازرون به فرمانداری ویژه، افزود: این دو موضوع در بند ۷ طرح اولیه ارتقا شهرستان جدیدی کوهچنار در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در نظر گرفتن درخواست های مردم کازرون هیچ خدشه ای به جایگاه و موقعیت شهرستان جدید کوهچنار وارد نخواهد کرد.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه از اثرگذاری شهرستان کازرون و مردم این شهرستان در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس و … نقش موثری داشته اند، گفت: این شهرستان از یک جایگاه ویژه به لحاظ تاریخی، گردشگری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در فارس و کشور شناخته شده است.

او با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان استان فارس و کشور به‌دنبال نادیده گرفتن حق و حقوق مردم شهرستان کازرون نبوده و نیستند، گفت: اینکه عده‌ای از احساسات پاک مردم سوءاستفاده کرده و ارتقاء را به معنی تجزیه قلمداد و مطرح کنند، درست نیست.

معاون سیاسی استانداری فارس با تصریح اینکه در تمام مسیر ایجاد شهرستان کوه‌چنار، شفافیت کامل وجود داشته است، گفت: شخصا در زمان معرفی سرپرست فرمانداری کازرون و در جمع عده‌ای از معترضین همین مطالب را اعلام و تاکید کردم که نقاط مورد نظر مردم از کازرون جدا نمی‌شود.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه امام جمعه‌ی محترم کازرون در جریان روند موضوع قرار داشته و دارد و در آخرین جلسه‌ی شورای تامین استان نیز حضور داشته است، گفت: عده ای با کتمان واقعیت ها از عدم آگاهی مردم سو استفاده کرده و احساسات پاک آنها نسبت به زادگاهشان را تحریک می کنند

پژوهش با اشاره به اینکه استاندار فارس نیز در این خصوص با دبیر محترم دولت، دفتر جناب آقای دکتر جهانگیری و وزیر محترم کشور کاملا در ارتباط بوده و برای اعمال اصلاحات در طرح مد نظر،‌ رایزنی کرده است، گفت: ایجاد شهرستان کوه‌چنار هیچ خدشه‌ای به شهرستان کازرون وارد نمی‌کند و حتی ارتقاء و توسعه‌ی این شهرستان را هم به دنبال دارد.

وی  همچنین با تاکید بر  حساسیت‌ تهیه‌ نقشه ها در شکل‌گیری شهرستان جدید، از دنبال شدن موضوع توسط کارشناسان تقسیمات کشوری فارس در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و افزود:  به‌زودی نقشه دقیق مشخص و به وزارت کشور ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.