نگاهی به انتخابات هیات فوتبال فارس/لابی «سید» قوی تر بود/صفر به جای صفر!

خبرپارسی-گزارشگر قدیمی فوتبال ایران وقتی در یکی از دیدارها که غفور جهانی عملکرد خوبی در خط حمله نداشت و قرار بود حسین فرکی جای او را در زمین بگیرد از عبارت منحصر به فردی بهره برد« صفر به جای صفر»!

***

انتخابات هیات فوتبال فارس وقتی رنگ و لعاب داغی به خود گرفت که مشخص شد کاووس عباسی سرپرست این هیات قصد ندارد در انتخابات شرکت کند. در انتخابات ورزشی کشور همواره کسانی که در راس کار هستند شرایط بهتری برای کسب رای اعتماد از مجمع را دارند اما پرهیز کاووس عباسی ازحضور در رقابت، تب انتخابات را داغ کرد.

کامیاب در تلاش برای عبور از فیلتر فدراسیون ره به جایی نبرد. این بار آیت اللهی هم پس از ۱۳ سال در انتخابات نبود تا همین موضوع ، گمانه زنی درباره برنده انتخابات را سخت تر کند.

در روزهای قبل تلاش ها سمت و سویی تازه یافت. کامیاب که نمی خواست به این سادگی در تقابل با آیت اللهی بازنده باشد نامه ای را در دست داشت که مدعی بود ۴۱ عضو مجمع خواستار حضور او شده اند. اگر چه تعداد امضاهای زیر آن با این ادعا همخوانی نداشت ولی گفته می شد برخی از این اعضا چند رای در مجمع دارند.

هنگامی که وی متوجه شد امکان حضورش در انتخابات ممکن نیست بازی را به سمت دیگری برد. حمایت از عبدالرضا منصوری که هر دو سابقه حضور در هیات مدیره برق را در کنار هم داشتند. منصوری چهره چندان مطرحی نبود اما کامیاب بارها مدعی شد که حامیانش در مجمع پای قول و قرار خود ایستاده اند و رایی که قرار بود به نام کامیاب در گلدان ریخته شود با نام منصوری ریخته خواهد شد. ۴۱ رای از ۵۱ رای؟! این یعنی ضربه فنی شدن همه رقبا.

آیت اللهی اما در سالهای اخیر نشان داده لابی در فوتبال و قواعد آن را خوب می شناسد.چه در انتخابات هیات فوتبال فارس و چه در برگزیده شدن صفایی فراهانی ، دادکان و کفاشیان در فدراسیون.وی در حمایت از فرزاد هنرپیشه پا به زمین بازی گذاشت تا در پس پرده رقابت آیت اللهی و کامیاب و در روی پرده تقابل منصوری و هنرپیشه دیدنی باشد.

کاندیداهایی مانند هاشمی نژاد و امامی فر هم بخت خود را در جای دیگری جستجو می کردند. اولی به اتکای حضورش در اداره کل شاید تصور می کرد حمایت شهرستان ها را به همراه دارد و امامی فر در اشتباهی محرز، حمایت سیاسیون را می طلبید. او در جایی گفته بود«اردکانی از من حمایت می کند و حمایت او یعنی برنده شدن در انتخابات»! او که سالها در فوتبال فارس فعایت داشته قمار خطرناکی کرد. بازی با برگ سیاسیون نمی توانست برایش برد به همراه داشته باشد.«کوروش» اما به اعتماد همین حمایت ها آسوده خوابیده بود و گویی دغدغه ای نداشت.

دیگر رقبا به غیر از منصوری و هنرپیشه ( آنها هم به سبب حمایت مردان پشت پرده) تنها می توانستند میزان مقبولیت خود را محک بزنند و خیلی زود هم البته در مجمع متوجه شدند که بازی نکرده باخته اند و حضورشان هیچ گرمایی به انتخابات نبخشیده است. آرای انگشت شمار امامی فر و هاشمی نژاد وناظم الشریعه  نشان داد برای کسب رای اعتماد از مجمع باید راههای لازم را پیمود.آنها دیر متوجه شدند که انتخابات هیات فوتبال استان چه سازو کاری دارد.

کامیاب بارها به شهرستان ها رفت و خیلی ها به او قول حمایت دادند. به همین علت بود که وی در وبلاگش اگر چه نامی از آیت اللهی نبرده بود اما وی را به عنوان «عامل سیاهی های فوتبال استان » معرفی و تیم همراهش- بخوانید هنرپیشه – را از پیش بازنده می دانست. او نوشته بود «همیشه اینطور بوده است که حریفان ضعیف در رقابت پیش رو تخریب را پیشه می کنند ، چرا که مقاوم نیستند و از قبل خود را بازنده می دانند . پس از اینکه فدراسیون فوتبال با حضور اینجانب در انتخابات هیئت فوتبال استان فارس موافقت نکرد تیم کاری متشکل از پیشکسوتان این رشته تصمیم گرفتند تا از عبدالرضا منصوری حمایت کنند ، رایزنی ها شروع شد و در فضایی سالم اینجانب و همکاران از توانمندی های خود سخن گفتیم . قول ها و وعده هایی را دادیم که هم به آن اعتقاد داریم و هم توان اجرای آنها در تیم کاری ما وجود دارد ، در طول این مسیر نه به کسی توهین کردیم و نه زیاده خواهی وجود داشت چرا که اعضای مجمع فوتبال استان بسیار هوشیار و صاحب علم و درایتند . اما از آن طرف گروهی که لیدر آنها عوامل سیاهی های فوتبال استان درگذشته می باشند و در طول  سالهای حکومت خود بر فوتبال فارس به جز ناکامی و ذلت میراثی از خود برجای نگذاشتند امروز در حال تخریب کسانی هستند که به عشق خدمت پای به این میدان گذاشته  و سعی دارند تا با منحرف کردن افکار عمومی به مقاصد شوم خود برسند ، همانطور که سرکرده آنها گفته است « یک شبه نتیجه را عوض خواهم کرد همانند هرسال !!! »

کامیاب در ادامه با همان نگاه و ادبیات خوش بینانه به ماجرا نگاه کرده و عملکرد آیت اللهی در گذشته را عاملی می دانست که مانع از پذیرش نظر وی توسط مجمع در حمایت از هنرپیشه شود. او نوشته بود«این همه فشار و مقاومت برای حفظ کرسی ریاست فوتبال از طرف حاج آقا برای چیست ؟اگر برای خدمت است که  سالها فرصت بوده و ای کاش قدر آن را دانسته تا امروز نیازی به تخریب رقبا نمی بود »

کامیاب در این راه با گذاشتن سه علامت تعجب در پایان جمله اش ، حمایت آیت اللهی از هنرپیشه را عجیب دانست و هنرپیشه را نیروی ضعیف و کارنابلد توصیف می کند«  حال اگر هم بپذیریم که از سرخدمت و تکلیف است چرا نیروهای قوی و کاربلد را معرفی نمی کنند !!! روی آوردن به نیروهایی که در کارنامه خود سابقه یک روز مدیریت را ندارند چه دردی را دوا می کند ، کسی که نمی داند بودجه چند فصل دارد و.. چگونه می تواند گرهی از گرههای کور این رشته درمانده در استان را باز کند ؟ درد امروز فوتبال ما پول است ، چیزی که درگذشته نیز به وفور وجود داشته اما در هزینه کرد آن مدیریت نشده است آیا کسی که توان تامین بنزین برای سفر به چند شهرستان را ندارد می تواند کمکی به این هیات کند ؟پس حتما طرحی دیگر در سر وجود دارد ، شاید دوست داشته باشند همچنان همانند انگل از بدن این پیر فرسوده تغذیه شوند که این دور از انصاف است و باید به خود آمد .توصیه حقیر به آنها این است که یک شبه نتیجه انتخابات را عوض نکنید ، سعی کنید در طول ایام رجب و شعبانیه خود را اصلاح کنید آن وقت متوجه خواهید شد که نتایج هر انتخاباتی خود بخود برای شما تغییر و به کامتان می شود.»

کری خوانی های کامیاب نشان می داد که او به انتخاب منصوری ایمان کامل دارد. اینکه وی هنرپیشه را فردی توصیف می کرد که توان تامین بنزین سفر به شهرستان ها جهت رایزنی و لابی با اعضای مجمع  را هم ندارد و همچنین می نویسد وی نمی داند بودجه چند فصل دارد کاملا نشان می داد که او بر اساس جلساتی که با روسای هیات های شهرستان ها داشته مطمئن است چنین فردی نمی تواند رای لازم را کسب کند.

بازی اما در جای دیگری هم در جریان بود. آیت اللهی و یا هنرپیشه روانه شهرستان ها نشدند اما روال بازی را بلد بودند. تلفن هم وسیله خوبی برای قول و قرارهاست. «سید» هنر لابی بازیش را اینگونه خرج کرد. وقتی هنرپیشه با اطمینان از رای بالایش حرف می زد خیلی ها به دیده تردید به ماجرا می نگریستند اما او می دانست دارد چه اتفاقی می افتد.

در روز مجمع و در همان دور اول مشخص شد وعده ۴۱ رای به کامیاب یا کاندیدای مورد حمایتش یک وعده «کوفی» بیش نبوده و او بی دلیل پای این قمار نشسته و کری خوانی تندی علیه هنرپیشه انجام داده است. همانی که کارنابلد، بی بنزین، ضعیف و ناآگاه از فصول بودجه نویسی بود با رای بالاتر از منصوری با او به دور دوم رفت تا بشود حدس زد که صندلی فوتبال فارس برای چهار سال به نام گزنه مورد حمایت آیت اللهی سند خورده و به نوعی سایه او باردیگر بر سر فوتبال فارس است.

کامیاب احتمالا در عصر بهاری شیراز بهتر از هر زمانی فهمید که در فوتبال ما نباید به قول و قرارها اعتماد کرد.این را می شود از پیام تبریکش به هنرپیشه فهمید«بالاخره پس از چند ماه کش و قوسهای فراوان مجمع هیات فوتبال استان فارس در روز شنبه امروز ۲۷/۲/۹۳ تشکیل شد و غلامعلی هنر پیشه از مجموع ۵۱ رای مجمع با کسب ۲۹ رای موفق شد رای اعتماد مجمع را به خود اختصاص داده و برای ۴ سال سکاندار فوتبال فارس شود ، اینجاب لازم میدانم موفقیت ایشان را تبریک گفته وبرای ایشان در وظایف محوله آرزوی موفقیت نمایم .  » پیامی اخلاقی که هیچ همخوانی با نوشته قبلی او در وصف هنرپیشه نداشت.پذیرش شکست اگر چه تلخ است اما می شود از آن درس گرفت. لابی قاعده می خواهد و فوت آخر را حاجی خوب بلد بود.هنرپیشه حالا اگر هنری دارد باید به کار ببندد تا فوتبال فارس را نجات دهد. فوتبالی که «برقش» رفته و «فجرش» از لیگ برتر غروب نموده است.

***

در دوران آیت اللهی به خصوص در این اواخر هیچ  اقدام موثری در فوتبال فارس رخ نداده بود. تیم کاری او بدون تعارف عملکردی صفر داشتند و البته خبرپارسی براین باور بوده و هست که حضور هنرپیشه یا منصوری هم معجزه ای در فوتبال طاعون زده فارس ایجاد نمی کرد و نمی کند . مگر آن که رییس جدید در چینش کادر خود و تدوین برنامه هایش مستقل و علمی عمل کند….. حسین فرکی لب خط ایستاده تا جای غفور جهانی را در زمین بگیرد.صدای همان گزارشگر قدیمی در گوشمان می پیچد« صفر به جای صفر».

3 دیدگاه برای “نگاهی به انتخابات هیات فوتبال فارس/لابی «سید» قوی تر بود/صفر به جای صفر!

  1. باید مدتی بگذره تا ببینیم کدوم اظهار نظرها درسته به نظر میرسه قضاوت سخته البته شایعه شده ایت الهی اوایل صبح بعضی از آراء روخریداری کرده و قول برزیل داده اگه صحت داشته باشه وای به حال فوتبال شیراز

    1. قول برزیل هم که داده باشه بازهم فرقی نداره.مطلب هم همین را گفته،مهم لابی است مثلا گروه مقابل قول زمین چمن آنچنانی در شهرستانها را میدادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.