نود و فساد در فوتبال !

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی:فضای باز یا عبور و بی خیالی؟! کجاست آن معصومیت آغازین که شور و شادی و غرور کودکانه ترا تا میانسالی و سپیدمویی همراهی می کرد و تو با همان حس عاشقانه تعلقت را باخود و هم سن و سالهایت مرور می کردی ؟

آه ای معصومیت ویران شده این حس به یغما رفته را چگونه و با چه کسی بازخوانی کنم که صداقت و سادگی و صمیمیت را در چشمانش ببینم ؟ سال ها با توپ گرد جادویی سادگی و برد زندگی را حس کرده بودیم اما امروز آن هم پس از سال ها انگار که باخته ایم .آری ما باخته ایم .این نه یک مقدمه که حسی از نوع نوستالژی و واقعیت تلخ است. تلخ و غم انگیز و دردآور !

برنامه نود با رویکردی که به انواع و اقسام موضوعات فوتبالی و غیر فوتبالی داشته فراتر از یک برنامه تخصصی عمل کرده و اثرات قابل توجهی در جامعه داشته است .صراحت و صداقت و به کارگیری برخی ظرافت ها و خلاقیت ها توسط مجری توانمند و تیم خوش فکرش اعتماد عمومی را جلب کرده و مخاطبان بسیاری را از هر قشر و طبقه ای به خود جذب نموده است . در شرایط کنونی که جامعه برای شناخت بسیاری از کجروی ها و ناراستی ها و بی عدالتی ها و انواع فسادها نیاز عاجلی به فضای باز و صراحت و صداقت و شفافیت دارد ،عادل فردوسی پور و برنامه پر بیننده اش می تواند و باید تا بیش از این دیر نشده در این زمینه گام های جدی بردارد . نود و فردوسی پور می توانند با مقوله فساد کهنه شده در فوتبال آغاز کند و بدون کمترین پرده پوشی و نیش و کنایه زنی به همه عوامل و عناصر این فساد گسترده اشارات صریح داشته باشد و راه را برای بازگرداندن آن معصومیت به تاراج رفته فوتبال هموار سازد .

طرح صادقانه و شفاف و صریح جزییات فساد درفوتبال آن هم بدون در نظر گرفتن کمترین ملاحظه فضا را برای نوعی آزادی بیان فراهم می کند . انکار و عبور از موضوعاتی نظیر فساد در فوتبال هیچ توجیه و دلیلی نداشته و ندارد .ترس از بیان واقعیات موجود در فوتبال و حواشی آن زیانبار بوده و خواهد بود .وقتی که زسانه ها ی ایران به هنگام افشاگری صادقانه و دلسوزانه مسعود شجاعی سکوت کرده و برخی نهادها از تنبیه و مجازات او سخن به میان آوردند رسانه های مجازی و حقیقی خارج از کشور از زاویه های دیگری به آن پرداختند وبه مصادیق و دلایل و شرایط بوحودآورنده این فساد البته به درستی اشاره کردند . یادمان باشد که شعور اجتماعی و افکارعمومی بارها و بارها بلوغ خود را به نمایش گذاشته است و برآیند این شعور همیشه رهگشا و سازنده بوده است لذا باید به شعور مخاطبان احترام گذاشت واو را از خود دانست همان شعوری که مالک اصلی این سرزمین است .

ایجاد فضای باز برای گفت و گو های صریح و صادقانه به حل مشکلات و رفع انواع ناهنجاری ها کمک شایان توجهی می کند .مشارکت دادن مردم در حل معضلات و انواع مشکلات و نظارت آنان گام مهمی در جهت نهادینه کردن برخی آزادی ها و جلوگیری از تکرار انواع فسادهای لگام گسیخته است .

1 دیدگاه برای “نود و فساد در فوتبال !

  1. اقای فردوسی پور قول پیگیری فساد در فوتبال را در برنامه خود داده بود ولی فعلا خبری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.