نماینده مردم شیراز: حرکت اصلاح‌طلبان در سال ۹۶ تکمیل می شود

خبر پارسی –  «علی اکبری» نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاح ستاد جوانان روحانی در فارس با اشاره به آخرین دیدارش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: همین که امروز شاهد تندروی‌ها و اتهام‌ها از تریبون‌هایی مانند مجلس نیستیم نشان‌دهنده تنفس جامعه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان فارس،اکبری جریان جوان را مهمترین و تاثیرگذارترین جریان در انتخابات دانست و افزود: اصلاح‌طلبان در ۹۲ حرکتی را شروع کردند که با انتخابات مجلس ادامه داشت و باید در ۹۶ هم کامل شود.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه بودجه ۹۶، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به حقوق ،۴۲ هزار میلیارد به یارانه، ۳۰ هزار میلیارد به آموزش و پرورش و ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح تحول در نظام سلامت اختصاص یافته تاکید کرد: چگونه می‌توان از دولت انتظار داشت کارهای دیگری انجام دهد.

اکبری با بیان اینکه ۲۲۰۰ میلیارد تومان ما به التفاوت املاکی است که شهرداری در اختیار ۱۸۰ نفر قرار داده این رقم را با ۲۲ میلیارد حقوق‌های نجومی باقی مانده از دولت‌های قبل مقایسه کرد و گفت: همه تریبون ها و توان رقیب در این زمینه به تخریب دولت پرداخت.

قائم مقام ستاد روحانی در فارس گفت: انتخابات این دوره گفت‌وگو محور است و بنر و پوستر تأثیر بسیار اندکی دارد.

«حیدر اسکندرپور» قائم مقام ستاد حسن روحانی در استان فارس با تأکید بر اینکه افراد فعال در ستاد روحانی باید با داشتن اطلاعات کافی بتوانند افراد مختلف را قانع کنند گفت: باید بتوانیم این نکته را یادآور شویم که دوره دوم دولت بسیار موفق‌تر از دور اول خواهد بود.

قائم مقام ستاد روحانی با انتقاد از اینکه بسیاری از افراد به دنبال تقسیم‌ غنایم پیش از پیروزی هستند این موضوع را افت پیروزی دانست و گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شرایط چندان رضایت‌بخش نیست و اگر انتخابات امروز برگزار شود ممکن است نتایج دلخواه حاصل نشود بنابراین باید تا آخرین لحظه برای پیروزی تلاش کرد.

اسکندرپور به بعضی وعده‌های خلاف واقعیت اشاره کرد و گفت: برای پرداخت یارانه سه برابری ۱۴۸هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است در حالی که درآمد نفتی در سال ۹۵، ۱۱۱ هزار میلیارد بوده است.

کاوه بهبهانی، پژوهشگر، مدرس و رئیس شورای راهبردی ستاد جوانان و دانشجویان، با بیان اینکه کشور ایران در یکی از بزنگاه‌های دشوار قرار گرفته‌ است، به دو آفت جامعه امروز اشاره کرد و گفت: آنچه در جامعه دیده می‌شود نوعی کلبی‌گرایی نو است که میگوید چرا باید به وقایع بیرونی توجه داشته باشیم و یا به عنوان مثال بازیچه سیاستمدادان باشیم. اما عرصه سیاست عرصه‌ی کنش‌گری و بازیگری جریانها و حتی افراد مختلف است.

بهبهانی خطای دیگر جامعه امروز را درک نکردن تفاوت‌های ظریف بین پدیده‌هایی دانست که زیر چتر نام‌های کلی قرار می‌گیرند و لزوم شرکت در انتخابات با رفع این خطا کامل می‌شود.

وی با مقایسه دولت خاتمی و دولتهای نهم و دهم گفت: در واپسین روزهای دولت خاتمی حداقل حقوق یک کارمند۱۹۰هزارتومان بود که با ۹۰ هزار تومان آن میشد یک سکه خرید اما در دولت دهم با کل حقوق یک کارمند می‌شد تنها ۳۶ درصد یک سکه را خرید.

بهبهانی با بیان اینکه امروز شاهد همان شعارهای پوپولیستی در لباس دیگری هستیم بر شناخت پوپولیسم تاکید کرد.

سید علی حسینی، رییس ستاد جوانان روحانی در فارس، در مراسم افتتاح ستاد جوانان روحانی در استان فارس با اشاره به آنچه از سال ۸۴ تا کنون بر جامعه گذشته است، خاطر نشان کرد: همدل‌نبودن اصلاح‌طلبان در سال ۸۴ سبب شد کشور به مسیری بیفتد که ۸ سال به پرتگاه بیفتد.

حسینی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ و پس از رد صلاحیت عجیب آیت‌الله هاشمی و حمایت ایشان و سید محمد خاتمی از حسن روحانی، پیروزی حاصل شد، افزود: در دولت یازدهم کشور تا حدودی به مسیر اصلاح بازگشت.

وی انتخابات مجلس دهم را ادامه راه خرداد ۹۲ دانست و تأکید کرد: اکنون که در میانه راه هستیم باید مسیر درست را گام به گام طی کنیم تا به شرایط ۸ سال دولت قبل بازنگردد.

رییس ستاد جوانان روحانی همچنین با تأکید بر اهمیت گفتگو در پیروزی این انتخابات گفت: امیدوار باشیم فردای ایران فردای روشنتری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.