نابینایی؛ شایع ترین آسیب پرخطر در چهارشنبه آخر سال

خبرپارسی – رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب گفت: با توجه به آسیب پذیر بودن کودکان و نوجوانان، استفاده از مواد محترقه خطرات جدی برای فرد به همراه داشته و سلامت آنان را به خطر می اندازد و گاهی مرگ را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش “وب دا” در شیراز، دکتر “حمیدرضا قاسم پور” عوارض سوختگی‌های ناشی از بازی با مواد محترقه خطرناک در چهارشنبه ‌سوری را عوارض زودرس و دراز مدت عنوان کرد و ادامه داد: قطع عضو و عفونت ثانویه در محل زخم ناشی از سوختگی، از عوارض زودرس سوختگی محسوب می شوند.
او بر اساس آمارهای موجود، نابینایی در چهارشنبه آخر سال را یکی از شایع ترین خطرات بر اثر اصابت مستقیم ترکش‌های انفجار مواد محترقه عنوان کرد و گفت: ۲۶ درصد این آسیب‌ها به دلیل نارنجک، ۵۱ درصد به دلیل سیگارت و ۶ درصد نیز به علت فشفشه اتفاق می‌افتد که ۵۸ درصد آسیب‌دیدگان مردانی با میانگین سنی ۱۷ سال هستند.
دکتر “قاسم پور” به آن دسته از افرادی که بدلیل بی احتیاطی مورد آسیب چشمی قرار می گیرند، توصیه کرد: بعد از هر نوع آسیب به چشم، بایستی چشم را تنها با یک پوشش، بدون تماس با چشم پوشانده و بیمار را به سرعت به یک مرکز درمانی ارجاع دهیم.
او همچنین از پدر و مادرها خواست تا در مراسم چهارشنبه آخر سال کنار فرزندان خود باشند و آنها را تنها نگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.