مریدی خبر داد: بزرگداشت هنرمندان برگزیده یازده سال اخیر جشنواره های رضوی و شاه چراغ

خبر پارسی – مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس گفت: سومین حرم اهل البیت “علیهم السلام” در بهمن ماه سال جاری میزبان آیین بزرگداشت و تجلیل از هنرمندان برگزیده و خادمان یازده سال اخیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) و حضرت احمد ابن موسی شاه چراغ (ع) می شود.
دکتربهزادمریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت هنرمندان برگزیده و خادمان یازده سال گذشته جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) و حضرت احمد ابن موسی شاه چراغ (ع) در شیراز، افزود: این مراسم در بهمن ماه امسال و سومین حرم اهل البیت”علیهم السلام” با حضور افرادی که در زمینه های فرهنگی، مذهبی، قرآنی توانسته اند با آثار خود موجب اشاعه فرهنگ رضوی و بویژه شاه چراغ (ع) شوند، اجرا خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تاکید براینکه شناسایی خادمان رضوی در جشنواره امام رضا(ع) و حضرت احمد ابن موسی (ع) در شرف اتمام است، تصریح کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل البیت”علیهم السلام”، میزبان آیین تجلیل از این برگزیدگان می شود تا بتواند قبل از ورود به فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضای سال جدید در راستای معرفی پدیدآورندگان آثار مرتبط با گسترش فرهنگ رضوی و شاه چراغ (ع) و همچنین انتشار این آثار، حرکتی فرهنگی را برای حفظ این حوزه دینی ارزشمند برداشته باشد.
مدیرکل فرهنگ وارشادفارس با بیان اینکه، آیین یادشده به شکرانه میلاد بوستانی است که با نام متبرک حضرت امام رضا(ع) و حضرت شاه چراغ(ع) عجین گشته است، اظهارداشت: این مراسم در شیراز به منظور شناخت و شناساندن آموزه‌های فرهنگ رضوی و بزرگداشت حضرت احمدابن موسی با حضور هنرمندان برگزیده سراسر کشور برگزارمی شود.
دبیر جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا(ع) ابراز داشت: آیین معرفی خادمان رضوی و گسترش فرهنگ رضوی یاز ده سال اخیر برمبنای آثاری که دراین جشنواره پشت سر گذاشتیم، آنچنان دارای اهمیت است که در شورای مشورتی جشنواره بازآفرینی آثار انجام شده و بنا داریم تا با یاری اساتید صاحب فن و عالمان حوزه دین این تجلیل را در عرصه ملی تدوین و پیاده کنیم.
مریدی در تبیین مراحل برپایی این جشنواره افزود: پذیرش آثار، داوری و انتخاب برگزیدگان مرحله بعد است. که آثار مختلف اصحاب فرهنگ وادب و هنر که در این جشنواره در طول یازده سال گذشته شرکت داده شده است را طی مراسم ویژه‌ای با حضور مقامات تقدیر و بزرگداشتی نیز برای پیشکسوتان برپا خواهد شد.
وی با اعلام اینکه ۷۵ نقطه جهان؛ میزبان جشنواره امام رضا(ع) و برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی هستند، اظهار داشت: همچنین در این جشنواره انتخاب خادمان فرهنگ رضوی از داخل کشور و خارج از کشور را داریم که یکی از خادمان برگزیده مربوط به آثاری می باشد که شخصیت حضرت احمد ا‌بن موسی‌ حضرت شاه چراغ (ع) را مورد توجه قرار داده است.
وی در پایان افزود: از دیگر برنامه‌های این مراسم، برگزاری آیین های مربوط به حضرت احمد ابن موسی شاه چراغ (ع) است و هنرمندان و صاحبان اندیشه و قلم می توانند دراین زمینه آثار فرهنگی هنری خود را در کنار دیگر کارهای اصلی ارائه دهند و در محوطه بیرونی تالار حافظ، نگارخانه ها و سالن های نمایش اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.