لزوم شنیدن صدای مخالف در دولت اعتدال/پس چه فرق است میان من و تو؟!

قَالَ لاَ تَثْرَیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ یَغْفِرُ اللّهُ لَکُمْ وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ/ یوسف-۹۲

یوسف به برادرانش گفت امروز بر شما سرزنشى نیست‏ خدا شما را می‏آمرزد و او مهربانترین مهربانان است .

***

به گزارش خبرپارسی سالیانی که شنیدن صدای مخالف در رسانه به موضوعی کمیاب و گاه نایاب تبدیل شده بود و اغلب عناصر رسانه ای قید حضور در رسانه را زده بودند را از یاد نبرده ایم.

دولت قبل هیچگاه نخواست صدای منتقد و مخالف را بشنود و در این باره اقدامات متعددی داشت که پرداختن به آنها از حوصله این نوشته خارج است.

امروز اما دولت روحانی باید مشی دیگری را در پیش بگیرد. فارغ از این موضوع بدیهی که نقد و توهین باید مرزبندی مشخصی داشته باشند اما امروز در فارس وجود رسانه های پویاست که می تواند بازوی مقتدری برای مدیران باشد و چراغی برای راه پیش رو.

نگاه هر رسانه ای چه از دریچه اصولگرایی و چه اصلاح طلبی اگر همسو با اهداف نظام و درچارچوب مقررات باشد باید محترم شناخته شود.

سایت خبری «شیرازنا» به عنوان رسانه ای اصولگرا اگر چه در دولت احمدی نژاد فیلتر شد اما اخیرا” خبرهایی دال بر رفع فیلتر آن شنیده می شود. اتفاقی که از آن استقبال می کنیم و معتقدیم در سایه تکثر صداها می توان به وحدت کلمه و همدلی درعرصه جهانی رسید و ایرانی آباد و آزاد را به تصویر کشید.

شکایت استانداری از سایت اصولگرای حافظ نیوز نیز موضوعی است که گرچه در نگاهی سطحی هم می توان به هجمه شخصی به مسئولین در مطلب مورد مناقشه پی برد و بالطبع البته قضاوت درباره مجرم بودن یا نبودن آن سایت بر عهده دادگاه و هیات منصفه مطبوعات خواهد بود اما می توان با اندکی صبوری و مدارا آن را حل کرد.

دولت کنونی باید فرقی با دولت قبلی داشته باشد.امیدواریم چنین رویه ای را شاهد باشیم و در هفته ای که بزرگداشت بزرگمرد عرصه ارتباطات -دکترمعتمد نژاد- در شیراز برگزار می شود انتظار می رود شاهد اتفاقات مثبت بین دولت و رسانه ها باشیم. بزرگان گفته اند« گذشت کن نه به خاطر اینکه نه به خاطر آنکه او شایسته بخشیده شدن است بلکه  به خاطر اینکه تو شایسته بخشیدنی». بازگشت به آیه آغازین این یادداشت و بازخوانی داستان یوسف(ع) و بخشش برادرانش برای همه ما حاوی درس های بزرگی است.

در پایان اینکه: گر که من بد کنم و تو بد مکافات دهی/ پس چه فرق است میان من و تو؟

4 دیدگاه برای “لزوم شنیدن صدای مخالف در دولت اعتدال/پس چه فرق است میان من و تو؟!

  1. سپاس خبر پارسی
    این مطلب نشان از جریان روح دموکراسی در این سایت است
    بنده 2 ماه است که خواننده این سایت هستم این بهترین مطلبی بود که دیدم

  2. سلام
    انتقاد سازنده براى بقاء عدالت و دموکراسى هر جامعه أى لازم و حیاتى است. متاسفانه بعضى ها با تخریب أفراد تحت عنوان انتقاد أخلاقیات را نادیده میکیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.