طرح پژوهشی بررسی علل آسیب دیدگی ورزشی اجرا می شود

خبر پارسی –  رئیس هیات پزشکی، ورزشی استان فارس از طرح پژوهشی بررسی علل آسیب‌دیدگی‌های ورزشی نیز خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری مسابقات المپیاد دانشجویی، متخصصین هیئت با آنالیز آسیب دیدگی ها، ورزش های آسیب زا و دلیل آسیب دیدگی را مشخص می کنند .

کاوه باشتی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه هیات پزشکی، ورزشی استان فارس با استفاده از خدمات الکترونیک زمان رسیدگی به پرونده ورزشکاران آسیب‌دیده را به ۲ روز رسانده است، اظهار داشت: از زمان تشکیل پرونده در این هیات تا ارسال آن به فدراسیون تنها ۲ روز طول می‌کشد که این کاهش زمانی درنتیجه توسعه خدمات الکترونیک بوده است.

این پزشک جراح شایع‌ترین آسیب‌دیدگی در بین ورزشکاران را آسیب‌دیدگی ناحیه زانو عنوان کرد.

وی صدور کارت آنلاین برای  ورزشکاران را از دیگر خدمات هیات پزشکی، ورزشی فارس عنوان کرد و افزود: در همین راستا با خرید وسایل موردنیاز، زیرساخت‌های هیات در شهرستان‌ها نیز تجهیز شده است.

باشتی همچنین گفت: ورزشکاران آسیب‌دیده به‌صورت خارج از نوبت توسط متخصصان دیده می‌شوند.

این مقام مسؤول از استقبال دیگر کشورها از خدمات هیات پزشکی، ورزشی فارس گفت و افزود: امروز از کشورهای قطر، عمان، امارات و … به شیراز آمده و مورد معاینه و درمان قرار می‌گیرند که چنین خدماتی به لحاظ ارزآوری به نفع کشور خواهد بود.

وی از رشد ۱۲ درصدی تعداد ورزشکاران در هیات پزشکی، ورزشی نیز گفت و اظهار داشت: فعالیت‌های این هیات به‌صورت دقیق با دیگر استان‌ها مقایسه و  پایش می‌شود تا عقب‌ماندگی در این زمینه به وجود نیاید که با تلاش‌های صورت گرفته در بیشتر قسمت‌ها در کشور در جایگاه نخست قرار گرفته‌ایم.

باشتی کسب رتبه نخست در زمینه کمیته درمان، روابط عمومی و … را از موفقیت‌های هیات پزشکی، وزشی استان فارس برشمرد.

رئیس هیات پزشکی، ورزشی استان فارس همچنین به فعالیت چشمگیر این هیات در المپیاد دانشجویی در شیراز اشاره کرد و افزود: ۱۵۰۰ ساعت خدمات پزشکی در این رقابت‌ها انجام شد.

او از طرح پژوهشی بررسی علل آسیب‌دیدگی‌های ورزشی نیز خبر داد و اظهار داشت: کمیته‌ای این طرح پژوهشی را با توجه به رقابت‌های المپیاد دانشجویی بررسی خواهد کرد تا به‌صورت علمی علل آسیب‌دیدگی‌ها مشخص شود .

 نایب‌رئیس هیات پزشکی، ورزشی استان فارس نیز در این نشست گفت: این هیات در ارزیابی فدراسیون مربوطه، در تمام گزینه‌ها رتبه نخست را در کشور کسب کرده است که این موفقیت در سایه تعامل، همدلی و نگاه علمی به مسائل شکل‌گرفته است.

جهانی افزود: یکی از وظایف مهم هیات پزشکی، ورزشی استعدادیابی است که با کمک اصحاب رسانه می‌توان این امر مهم را سامان داد و دیگر بحث درمان ورزشکاران آسیب‌دیده که در ۲زمینه فوق، هیات فارس موفقیت‌های خوبی داشته است.

وی همچنین گفت: کار هیات پزشکی، ورزشی برخلاف هیات های دیگر ۲جنبه دارد که باید هر دو را با هم پیش برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.