ضیافت افطاری استانداربا اصلاح طلبان فارس/انتقاد با چاشنی خنده

خبر پارسی – عقربه کوچک ساعت نصب شده بر دیوار اندکی از عدد ۷ عبور کرده بود وعقربه بزرگتر با سرعت قصدپیشی گرفتن از آن را داشت .میهمانان یکی یکی وارد سالن می شدند و هرکس به فراخور صمیمیتش با دیگری جایی را برای نشستن انتخاب می کرد.جوان ترها ،موسفیدان و مونقره ای ها را به بالای مجلس دعوت می کردند.محبوس شدن تعدادی از مدعوین در آسانسور ساختمان ۶ طبقه ضلع غربی میدان امام حسین(ع) شیراز بهانه ای بود تا حاضرین اندکی با یکدیگر مزاح کنند.

بالاخره میزبان هم از راه رسید.یکی از سادات  که او نیز به نوعی میزبان محسوب می شد حاضرین در جلسه را به شنیدن تلاوت آیاتی از کلام خدا از حنجره فرزند یک شهید دعوت کرد.

هرچه از قرائت قرآن توسط احد بهجت حقیقی می گذشت گویی حاضرین در جلسه بیشتر به وجد می آمدند.این شعف تاآنجا به دل ها نشست که یکی از معدود شیرازی های حاضر در جلسه، قرائت قرآن در این جلسه را دلچسب ترین اتفاق ضیافت افطاری اصلاح طلبان به میزبانی استاندارفارس دانست.پس از پایان تلاوت قرآن سید یحیی هاشمی باردیگر میکروفن خود را روشن کرد و این بار رسمی تراز قبل  به مسئولین احزاب و فعالان  سیاسی اصلاح طلب فارس خیر مقدم گفت.

پرهیز از تشریفات-سلامت اداری-عمر کم مدیریت

یکی از افرادی که به اصرارجوان تر های حاضردر جلسه به حکم سال ها حضور در شورای هماهنگی اصلاح طلبان فارس و آن هم  به عنوان رییس به بالای مجلس هدایت شده بود،اولین سخنران جلسه بود.

IMG-20140725-WA0018

عبدالحمید معافیان که نجابت نگاه  ،سلامت کردار، شهامت گفتار و لبخند های گاه گاه میان صحبت هایش خاطرات خوش سال های اصلاحات را در اذهان  حاضرین زنده می کرد،با نگاه به عکس های مربوط به استانداران گذشته ی فارس از احمد مدرسی تا حسین صادق عابدین با کلامی که به نظر می رسید مخاطب خاصش سید محمد احمدی است گفت:این عکس ها و تاریخ های زیرش حکایت ازآن دارد که عمر استانداری استانداران گذشته بسیار کوتاه بوده است.

وی سخنانش را به  دو خواسته عمده از استاندارفارس محدودکرد.اول پرهیز از تشریفات و دوم مبارزه با فساد و ترویج سلامت اداری.

معافیان که گویی چاپ آگهی و درج رپرتاژ تبریک برای مدیران ومسولان منصوب شده در دولت یازدهم را پر حجم و غیر معقول می دانست از احمدی خواست تاجلو این حرکت و هزینه از بیت المال را بگیرد.

احمدی که با حساسیت خاصی صحبت های رئیس اسبق  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را دنبال می کردبا تکان دادن سرش حرف های وی را تایید می کرد و اگر همچون مشاور مورد اعتمادش کمی طبع شاعری داشت ،پس از آنکه معافیان از لزوم برخورد جدی با فساد اداری ،رانت و رشوه خواری دور از شان نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن گفت،در تایید سخنانش می گفت:جانا سخن از زبان ما می گویی!!!

اصلاح طلبانی که سمت راست معافیان نشسته بودند شاید به خاطر آب نشدن یخشان و شایدهم بابت  نگاه گاه و بی گاه سید یحیی هاشمی به ساعت و تذکر بخاطر ضیق وقت، نوبتشان را به نفر بعدی می دادند تا شاید از استرس مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری برای هرچه بهتر برگزار شدن جلسه بکاهند.

همراهان جدانشوند-شادی حق جامعه است

رییس اسبق سازمان آموزش و پرورش فارس سخنران بعدی این ضیافت بود.محمد علی اکبری که همچون سال های جوانی اش هنوز هم معلمی مسلط در سخنرانی نشان می داد،بانگاهی که سیاست و تدبر در پشت آن غیر قابل انکار بوداز استاندار فارس خواست تا زمینه خدمت به مردم در این استان را به گونه ای فراهم نماید که همراهان دولت چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان از همراهی با (شیخ حسن) در ادامه راه امتناع نورزند.

IMG-20140725-WA0012

وی نشاط و شادی حاصل از رای دادن به روحانی و گسترش و تعمیم این نشاط و شادی در جامعه  را حق مردم دانست و چون اعتقاد داشت توقعات مردم از دولت روحانی ۱۰۰درصد برآورده نشده است  افزود:عملکرد تیم مدیریتی استان باید به گونه ای باشد که شادی حاصل از عملکرد مثبت دولتمردان در زندگی مردم جاری و ساری شود.

احمدی مچکریم

نماینده اسبق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی که پس از اکبری میکروفن خود را روشن کردابتدا از سید محمد احمدی بابت انتصاباتش در ستاد استانداری تشکرکرد وپس از آن بابت دیگر انتصابات استان و آنچه وی عدم توجه به اقوام و عشایر خواند از نماینده دولت تدبیر وامید در استان فارس انتقاد کرد.

علی سهرابی دامنه انتقاداتش را به اتاق مجاور استاندار نیز کشاند و با اشاره به اینکه یک وکیل دادگستری است  که سابقه حضور در مجلس را نیز در کارنامه خودش دارداز مشاور اجرایی استاندار نیز  انتقاد کرد.

بیان ساده و بی آلایش سهرابی در ابراز انتقاداتش چنان بود که به دل حاضرین در جلسه نشست و آنگاه که وی به مزاح سخنانی را به زبان می آورد مجلس با خنده و شادی همراه می شد.

البته استاندار نیز از از این قاعده مسنثنی نبود و زمانیکه سهرابی در خصوص عدم توجه به عشایر در انتصابات دولت جدید درفارس به احمدی خرده گرفت،وی با نام بردن از چند مدیر استان به سهرابی ثابت کرد که کمی تند رفته است.

احمدی در ادامه  از درخواست عده ای غیر بومی در استان فارس برای تصدی پست های مدیریتی دراین  استان اشاره کرد .زمانی که احمدی این مسله را بیان کرد بار دیگرصدای خنده فضای سالن جلسه را پرکرد.

۸۰۰سوال بی سابقه

اما مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت استان که گویی سخنان اکبری و سهرابی به مذاقش خوش نیامده بود،خارج از نوبت شروع به سخنرانی کرد تا از دولتی که او اکنون مدیرش است به دفاع بپردازد.

علی همتی از۸۰۰سوال نمایندگان مجلس از دولت روحانی در یازده ماه گذشته،معلوم نبودن سرنوشت ۸۰۰میلیون دلار پول تزریق شده صنعت نفت به صنایع و سرپا نبودن یک کارخانه شش دانگ در استان سخن به میان آورد و عملکرد دولت در کلان و استان را قابل دفاع دانست وکارهای انجام شده را کارهای بزرگی قلمدادکرد.

یک دکتر و چند پیشنهاد

امازمانی که نوبت سخن گفتن به عضو شورای انجمن اسلامی پزشکان فارس رسیدچندپیشنهاد مطرح شده توسط وی با استقبال حضار روبرو شد.

بررسی راهکارهای کمک انجمن ،تشکل و سازمان های مردم نهاد به دولت و برگزاری منظم جلسات این چنینی با استاندار از جمله پیشنهاداتی بود که دکتر عبدالرحیم اسدی لاری مطرح کردو مورد استقبال قرار گرفت.

گله از جنس قانون

ماده ی ۶ قانون احزاب و اشاره مستقیم این ماده مبنی بر اینکه تشکیل اجتماعات در میادین و پارک های عمومی با کسب مجوز از وزارت کشور آزاد است،موردی بود که قاسم مرادی با استناد به آن ،از اقدام به جلوگیری از برگزاری یک ضیافت افطاری توسط برخی از نهاد ها رامورد نقد قرار داد و افزود: این بدعت در دولت قبل گذاشته شد که هرکس قصد دارد چند نفر را دور خود جمع کند باید از شورای تامین مجوز دریافت کند .

وی بار دیگر به این ماده از قانون استناد کرد و گفت : برای برگزاری جلسه در یک مکان خصوصی احتیاجی به صدور مجوز خاصی نیست.

استاندار فارس نیزدر پاسخ به مرادی فصل الخطاب بودن قانون را ملاک عملکرد دولت در تمام حوزه هاعنوان کرد و افزود: هیچ کس حق ندارد از دایره قانونمداری خارج شود.

به نظر می رسید مرادی زمانی که دید استاندار نیز در پاسخ به انتقاد و گله او از لزوم تمکین به قانون سخن گفت ،اندکی آرام تر و در عین حال خوشنودتر شد.

طبع ظریف هنرمندانه

شهردار سال های نه چندان دورشیراز که در دولت قبل وبه گواه بسیاری از تحلیلگران  با نگاه های منجمد سیاسی  ازراس سازمان قطار شهری این شهر کنارگذاشته شد،با استفاده ازطبع ظریف هنرمندانه خودزیرکانه پاسخ انتقادعلی سهرابی راداد و گفت:من به نمایندگی از اقلیت شیرازی های اصیل در این جلسه سخن می گویم.این بزله گویی فرج الله رجبی باردیگر همه را حتی خود سهرابی را به تبسم وا داشت تا دوسه نفری هم که به عنوان میزبان یا  باقی مانده ازدولت قبل بودند و یا هیچ ارتباطی با اصلاح طلبان نداشتند  اما در این جلسه حضور پیدا کرده بودند در خنده و شادی اصلاح طلبان شریک شوند.

آسیب شناسی عملکرد دولت قبل ،لزوم اجرای مدیریت مبتنی بر برنامه و استفاده از آدم های به در بخور در بخش های مختلف و نه تنها پست های مدیر کلی پیشنهاداتی بود که رجبی از آنها به عنوان عواملی برای باز ساخت نظام فرو ریخته اجرایی کشور یاد کرد.

وقتی سخنان استاندار فارس و پاسخ به دغدغه های مطرح شده با تاکید بر اصل استفاده از خرد جمعی به پایان رسید ،عقربه بزرگ ساعت به عدد چهار رسیده بود و عقربه کوچک که کندتر حرکت می کرداندکمی از عدد ۸ فراتر رفته بود….

نماز جماعت به امامت حجت الاسلام نامداری و پس از آن صرف افطاری با همان چاشنی شادی و بزله گویی پایان بخش ضیافت افطاری استاندار فارس با مسولان احزاب و فعالان سیاسی اصلاح طلب فارس بود.

IMG-20140725-WA0014

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.