شهر به شهر دنبال فشار به مطهری!

خبر پارسی –  مطهره شفیعی: می‌خواهند به او انتقاد کنند و ایراد بگیرند. از دسته‌های مختلف هستند. مثلا گروهی که با اهداف علی مطهری و مشی میانه‌روی‌اش موافق نیستند، سخنان او را برخلاف مشی پدر تحلیل می‌کنند. امام جمعه سمنان گفته است: «شخصی که خود در نظام جایگاهی دارد و فرزند شخصیتی بزرگ است، حمایت از آزادی را مطرح می‌کند و می‌گوید اگر امام رضا(ع) هم بودند در کنسرت شرکت می‌کرد. باید گفت خاک بر دهانت بریزند؛ اگر پدر بزرگوارت بود شرکت می‌کرد؟» حجت‌الاسلام محمدباقرعبدوس افزود: «کار به جایی رسیده است که برای تسویه‌حساب‌های جناحی پا را فراتر از خط قرمزها بگذارند و امام رضا(ع) را مستمسک اهداف مغرضانه خود کنند. جلسه برگزار می‌شود که به عبارتی خشم دشمنان را به دنبال داشته باشد، اما واقعا آمریکا و مستکبران عصبانی شدند یا موجب خوشحالی کسانی شد که منتظر فرصتی برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی بودند؟» برخی بر خود تکلیف دانستند به مطهری یادآوری کنند از چه خانواده اصیلی است و نباید با اظهاراتی خدشه به اعتبار آن خانواده وارد کند که البته دلسوزی در کلامشان هویدا بود و برخی دیگر که میانه‌رو هستند، در واکنش به آنچه به نقل از عای مطهری منتشر شد، تامل کردند و منتظر ماندند که فرزند شهید مطهری درباره آنچه به نقل از او منتشر شده است، توضیح دهد.

پروژه سمنان چگونه کلید خورد؟

علی مطهری را همگان می‌شناسند که اگر چنین نبود، به عنوان نایب‌رئیسی مجلس انتخاب نمی‌شد، مشی میانه‌رو مطهری را همه می‌دانند که باز هم اگر چنین نبود، درشیراز از سوی مخالفان اعتدال مورد هجمه قرار نمی‌گرفت. مطهری را همه می‌شناسند که همواره سعی کرده در مسیری حرکت کند که پدر به او آموخته است و… پس متهم کردن او به برخی موضوعات مانند «توهین به مقدسات» آن اندازه بی‌معناست که باید آن را غرض‌ورزانه تفسیر کرد. رسانه‌های مخالف اعتدال با تحریف سخنان او سعی درمخدوش کردن اعتبارش داشتند، اما فرزند شهید مطهری آنچه منتشر شد، نپذیرفت و توضیح داد: جمله‌ای از من در سخنرانی دانشگاه سمنان به صورت نادرست و شیطنت‌آمیزی در شبکه‌های مجازی منعکس شد. از قول من گفتند که امام رضا(ع) هم بود در کنسرت شرکت می‌کرد، درحالی که قضیه از این قرار بود: «دانشجویی در ارتباط با ممنوعیت کنسرت در مشهد از من سوال کرد و من در پاسخ به او گفتم من هم دوگانگی اجرای قانون در استان‌های مختلف را قبول ندارم. این امر منجر به حکومت فدرالی و گاه خودمختاری استان‌ها می‌شود. بعد گفتم چه اشکالی دارد در گوشه‌ای از مشهد مثلا شعری از حافظ را آقای سراج بخواند؟ بعد از باب مزاح گفتم شاید اگر امام رضا (ع) بود در چنین کنسرتی شرکت می‌کرد، ولی متاسفانه این جمله من را به شکل شیطنت‌آمیزی در شبکه‌های مجازی منتشر کردند و عده‌ای به عوام‌فریبی پرداختند.» البته این پایان ماجرا نبود و به سرعت پروژه‌ دیگری از سوی مخالفان اعتدال علیه مطهری کلید زده شد. درپروژه جدید این‌گونه عنوان شد که چرا مطهری از کلمه مزاح درتوضیح خود استفاده کرده است. دیروز یک عضومجلس خبرگان با بیان اینکه نفوذ در ارکان تصمیم‌گیری یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمنان است، گفت: چه می‌شود در کشور ما کسی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند که با کمال وقاحت و جسارت می‌گوید اگر امام رضا (ع) هم در این روز بود در مراسم کنسرت شرکت می‌کرد؛ بشکند دهانی که این‌قدر نسبت به اهل بیت (ع) جسور است. حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه عده‌ای بلندگوی شیطان هستند و با فریب مردم به مراکز مهم راه پیدا کرده‌اند، ابراز کرد: ما در سال آینده دو انتخابات مهم در پیش رو داریم و باید مراقب باشیم؛ چرا که یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمن در نفوذ، فرستادن نیروهایی به مراکز تصمیم‌گیری است که توسعه غربی را ارزش دانسته و ارزش‌های دینی و ملی را بی‌ارزش می‌بینند.

بنرهایی علیه مطهری درسمنان

تصاویر بنرهایی در شهر سمنان به سرعت در شبکه‌های مجازی منتشر شد که درآنها خواستار برخورد قاطع با نایب‌رئیس مجلس شده بودند. به عنوان مثال در یکی از بنرهای نصب‌شده در سمنان آمده بود:«اهانت به ساحت مقدس امام رئوف حضرت علی ابن موسی رضا در شهر ولایتمدارسمنان را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام عظمای ولایت تسلیت عرض نموده و از محضر مسئولان متدین و انقلابی خواستار برخورد قاطع با عوامل آن هستیم.» و در زیر آن نام «مسجد ولی‌عصر(عج)؛ پایگاه شهید نواب صفوی» درج شده بود. تصویر بنر دیگری هم منتشر شد که محتوای آن کمی مفصل‌تر اما به همین معنا بود که باید با مطهری برخورد شود و تاریخی که در زیر این طومار درج شده ۱۴ آبان است.

سعی آنها دستاوردی ندارد

با نگاهی گذرا به انتخابات مجلس سمنان این نتیجه حاصل می‌شود که رویکرد رای‌دهندگان این خطه از کشور به سمت اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بوده است. پس یک گمانه را می‌توان مطرح کرد که آن هم تلافی دلواپسان سمنانی است. برخی شکست‌خوردگان انتخابات ۹۴ با فضاسازی سعی در به زیر سوال بردن اعتدالیونی رادارند که با رای مردم وارد خانه ملت شدند و سعی آنها دستاوردی ندارد؛ چرا که انتخابات‌های ۹۲ و ۹۴ پیام قاطعی داشت.

منتشر شده در روزنامه آرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.