شهردار شیراز :کارگروه مشترک با بانک‌های استان تشکیل می شود/ درآمد توریسم شیراز باید به اقتصاد نفتی کشور تنه بزند

خبر پارسی – شهردار شیراز گفت: از تشکیل کارگروه مشترک شهرداری و بانکهای استان فارس برای انجام پروژه‌های شهری، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد رونق اقتصادی در شیراز، حمایت می کنیم.

مهندس علیرضا پاک فطرت در نشست مشترک با مدیران بانک‌های استان فارس، افزود: باید شیراز را به مرکز اقتصادی جنوب کشور تبدیل کنیم و هدف ما از برگزاری این نشست، بحث و تبادل نظر پیرامون افزایش رونق اقتصادی در شیراز است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های نقدی بانک‌ها و بسترهای مناسب شهر شیراز برای توسعه می‌تواند زمینه‌ساز همکاری خوبی باشد، گفت: اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالایی که بانک‌ها در امر توسعه شهر در اختیار دارند، می‌توان با یک تعامل سازنده و حرکت جهادی به مفهوم دقیق به توسعه دست یافت.

علیرضا پاک فطرت بانک‌ها را خط مقدم جهاد اقتصادی معرفی کرد و افزود: برای حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری یعنی حرکت در مسیر شعار سال و نیز دستیابی به اقتصاد مقاومتی، بانک ها می توانند نقش اساسی ایفا کنند، زیرا بانک‌ها راه چاره تبدیل تورم به تولید را می دانند و باید به آن عمل کنند.

وی با اشاره به بودجه ۲۲۰۰ میلیاردی شهرداری شیراز در سال ۹۳، گفت:برای تحقق این عدد و نیز رقمی بالاتر از آن، بصورت ویژه از ورود بانک ها در پروژه های سرمایه گذاری و نیز برای اجرای پروژه‌های شهری از قبیل مترو، بزرگراه ها و تقاطع‌های غیرهمسطح، پارک‌های شهری و احیای بافت‌های فرسوده استقبال می کنیم.

بانک ها سرمایه گذاران را به سوی شیراز سوق دهند

شهردار شیراز با بیان اینکه شورای اسلامی شهر هرگونه همکاری را با شهرداری برای تحقق سرمایه گذاری خواهد کرد، افزود: بانک ها سرمایه گذاران را به سوی فضای بکرِ مهدِ ادب و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و سومین حرم اهلبیت(ع) در ایران، برای سرمایه گذاری، سوق دهند.

درآمد توریسم شیراز باید به اقتصاد نفتی کشور تنه بزند

شهردار شیراز به هدفگذاری عدد یک دهم جمعیت کلانشهر شیراز برای جذب گردشگر خارجی اشاره و تصریح کرد: این مهم موجب توسعه اقتصاد شهری می‌شود و در نهایت تحقق این اهداف، منابع بانک‌ها را افزایش می‌دهد.

علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: با وجود حرم های مطهر(ع) و دیگر مراکز مهم گردشگری موفقیتی در جذب توریسم و سرمایه خارجی کسب نکرده‌ایم در صورتی که درآمد توریسم شیراز باید به اقتصاد نفتی کشور تنه بزند.

وی بانک‌ها را حلقه مفقوده استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری معرفی و اضافه کرد: انتظارمان از بانک‌ها این است که با نگاه مثبت وارد سرمایه‌گذاری در عرصه مدیریت شهری شیراز شوند.

آماده همکاری با بانک‌ها برای نوسازی فضاهای مهم شهر هستیم

علیرضا پاک فطرت بیان کرد: شهرداری آمادگی دارد در نقاط مختلف شهر با شرکت‌های وابسته به بانک‌ها با سود تضمین شده که مبلغ آن به مراتب بیشتر از گردش‌های عملیاتی بانک‌ها می‌باشد، قرارداد مشارکتی عادلانه عقد نماید.

پیشنهاد برگزاری سمینار ملی با حضور مدیران عامل بانک های کشور

شهردار شیراز پیشنهاد کرد که با دعوت از مدیران عامل بانک‌های کشور با برگزاری سمینار و بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری و ظرفیت‌های موجود، تفاهم لازم برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها در شیراز صورت پذیرد.

2 دیدگاه برای “شهردار شیراز :کارگروه مشترک با بانک‌های استان تشکیل می شود/ درآمد توریسم شیراز باید به اقتصاد نفتی کشور تنه بزند

    1. شهردار شیراز: آقا رضا سلام .. بنده می روم و شهرداری را به شما می سپارم چون متوجه شدم شما بیشتر بلدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.