سیدعبدالرزاق موسوی عنوان کرد؛ ضرورت تغییر نگاه و رویکرد مدیران و مسئولان به شوراها

خبرپارسی – رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استانها در چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها بر تغییر نگاه و رویکرد مدیران و مسئولان به شوراها، اصلاح ضوابط و مقررات با رویکرد حمایت از اعضای شوراها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «عبدالرزاق موسوی» رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استانها در چهارمین اجلاس عمومی این شورا که پیش از ظهر امروز در ساختمان قدیم مجلس و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: مشارکت مردم درتعیین سرنوشت متعالی ترین و برجسته ترین حقی است که خداوند به انسان عطا نموده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اصول متعدد آن به رسمیت شناخته شده است.
وی گفت: درطول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب و جمهوری اسلامی ایران با مشارکت و حضور مردم نقش اصلی در حفظ نظام و ماندگاری آن ایفا کرده است. نهادهای مدنی، احزاب بسترهای قانونی تحقق مشارکت نظامند مردم در اداره جامعه و کشور هستند. در این میان شوراها اعم از شورای روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان و سرانجام چکیده و عصاره همه آنها، شورای عالی استانها، مهمترین ظرفیت تحقق مشارکت مردم در اداره سرنوشت و امور خود است. که به دلیل اهمیت یک فصل مستقل در قانون اساسی به آن اختصاص یافته است.

موسوی خطاب به معاون اول رئیس جمهور در چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها بیان کرد: نقش شوراها در افزایش اعتماد عمومی مردم و اداره بهتر جامعه و تحقق عدالت اجتماعی منحصر به فرد است. لذا از جنابعالی به عنوان مقام دوم اجرایی کشور و سایر مسئولین نظام درخواست می‌کنیم ظرفیت گسترده شوراهای اسلامی را باور و زمینه رشد و بالندگی و موفقیت این نهاد مردمی را فراهم کنید.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استانها درپایان برای عملیاتی شدن مطلب فوق بر تغییر نگاه و رویکرد مدیران و مسئولان به شوراها، اصلاح ضوابط و مقررات با رویکرد حمایت از اعضای شوراها تاکید کرد و افزود: در فقدان احزاب و نهادهای مدنی قوی و گسترده، شوراها می توانند به عنوان حلقه واسط بین مردم و دولت۷ درحوزه فعالیت های مربوطه نقش مهمی را در افزایش اعتماد مردم به دولت و همکاری با دولت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.