رییس مجمع متخصصین فارس عنوان کرد:سهم خواهان فرصت طلب، ترمزموتور توسعه فارس نشوند/ برخی از تخریب های غیر موجه ناشی از حب قدرت است

خبر پارسی : رییس مجمع متخصصین فارس ضمن انتقاد از سنگ اندازی عده ای فرصت طلب در استان فارس گفت: سهم خواهان فرصت طلب ترمزموتور توسعه فارس نشوند.
رضا انصاری ابراز داشت: یکی از مهمترین دلایل توسعه نیافتگی استان فارس این است که نخبگان سیاسی به جای همدلی به دنبال ایجاد مانع برای مسئولان شده اند.
وی بیان کرد: تا زمانی که افراد و جریان ها منافع فردی و گروهی را فراموش نکنند و به دنبال همدلی برای توسعه نباشند نمی توان شاهد پیشرفت در سطح استان بود.
انصاری افزود: نبود یک همدلی و وحدت برای انجام طرح ها و پروژه های بزرگ در سطح فارس یک مشکل تاریخی است که امیدواریم به زودی برطرف شود.
رییس مجمع متخصصین فارس با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاری در استان فارس اظهار داشت: برای بسترسازی در حوزه سرمایه گذاری نباید تنها دل به تلاش متولیان حوزه صنعت بست بلکه هر فردی بر اساس ظرفیت های خود می تواند زمینه حضور سرمایه گذار در سطح استان ایجاد کند.
وی ادامه داد: فارس دارای ظرفیت های مختلف در حوزه های گردشگری، درمان، معدن و … است که در صورت ایجاد رابطه برای حضور سرمایه گذار ، حتی می توان از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز موفق تر عمل کرد.
انصاری در ادامه با بیان اینکه نقادی عالمانه در پیشبرد امور راهگشا و مفید است، گفت: تا ظرفیتی همچون ظرفیت نقد ، عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار ندهد نمی توان با اطمینان از نتیجه موفق عملکرد مدیریتی اطمینان حاصل کرد.
وی خاطرنشان کرد: نقد سازنده با نقد تخریبی متفاوت است و نقد زمانی راهگشا هست که منتقد دو عنصر دانایی و انصاف را سرلوحه نقد خود قرار دهد.
رییس مجمع متخصصین فارس یادآور شد: منتقدین به جای فضا سازی برای مسئولان به دنبال به نتیجه رساندن طرح هایی باشند که در گذشته مصوب شده ولی متاسفانه سال هاست خاک می خورد.
وی گفت: ظرفیت هایی مانند پتروشیمی های مصوب استان ، آزادراه شیراز- اصفهان ، بزرگراه شیراز- اصفهان و.. نیازمند عزم جدی همه گروه ها و احزاب برای به نتیجه رسیدن است و نخبگان سیاسی باید در قبال این طرح های مهم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
انصاری یادآور شد: در شرایطی که دولت به صراحت اعلام کرده است که وابسته و وامدار هیچ گروهی و جریانی نیست چرا برخی از افراد در استان سعی دارند مسئوالان را برای سهم خواهی تحت فشار قرار دهند.
وی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان با حضور خود به خوبی مسیر تدبیر و امید را طراحی و طی طریق کرد به گونه ای که امروز در سطح استان شاهد فضایی آرام و مهیا برای تلاش و توسعه هستیم.
رییس مجمع متخصصین فارس ادامه داد: قرار نیست توسعه یک شبه محقق شود در شرایط کنونی باید به جای تکرار آهنگ ناکامی اغراقی ، باید همگام با چشم انداز طراحی شده در راستای توسعه همه جانبه گام برداشت.
وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از رفتارهای دور از عقلانیت، ناجوانمدانه و غیر منصفانه خاطرنشان کرد: اختلاف نظر طبیعی است و هر جناحی به طور معمول، رقیبی دارد لذا هیچ عقلی این اصل را انکار نمی کند و بر آن خرده نمی گیرد اما آنچه مهم است برخورد مسئولانه جناح ها با یکدیگر است. بدین معنا که اگر تفاوت دیدگاهی وجود دارد یا نقدی بر عملکردی است، چاره آن تن دادن به بحث ها و مناظره های آزاد است .
انصاری در پایان یادآور شد: برخی از تخریب های غیر موجه ناشی از حب قدرت است؛ چرا که برخی به شدت به دنبال کرسی های از دست داده شان هستند و اگر دستشان از آن کوتاه باشد همه تلاش خود را صرف می کنند تا به کسانی که در کرسی های مسئولیتند با این گونه اعمال تخریبی، سنگ بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.