رییس اتاق فارس: کارنامه اقتصادی کشور حاصل ۵۰ سال حکمرانی بد اقتصادی است

خبرپارسی – رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه با بهبود معیشت مردم میزان اشتغال در سایه توسعه اقتصادی کشور شکل میگیرد، افزود: امروز کارنامه اقتصادی کشور حاصل تقریبا ۵٠ سال حکمرانی بد در صحنه اقتصادی کشور است.

جمال رازقی پنج‌شنبه ٣٠ بهمن در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه فارس که به مناسبت بیست و چهارمین سال روز ملی صادرات برگزار شد، با بیان اینکه فارس با اشاره به رشد ٣٠ درصدی وزنی صادرات استان در سال ٩٩، گفت: صادرات استان امسال ٣٢٨ هزار تن با ارزش ١٢٩ میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی نیز ١٠ درصد رشد را نشان می‌دهد و این مهم در شرایطی به دست آمد که مسئولان اجرایی کشور اهمیت کار را چنان که باید درک نکرده‌اند.

او با تاکید بر اینکه با بهبود معیشت مردم میزان اشتغال در سایه توسعه اقتصادی کشور شکل میگیرد، افزود: امروز کارنامه اقتصادی کشور حاصل تقریبا ۵٠ سال حکمرانی بد در صحنه اقتصادی کشور است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی فارس، این حکمرانی موجب شکل گیری وضعیت اقتصادی کنونی، کوچک شدن اقتصاد، تضعیف استانداردهای زندگی، افت سرمایه گذاری و تجارت، خروج سرمایه، به حداقل رسیدن تعامل با اقتصاد جهانی، عدم واکنش بهنگام مراجع تصمیم گیری، نبود ثبات اقتصادی، فقدان تصویری شفاف از اقتصاد، مبهم بودن آینده، ریسک بالای فعالیت‌های اقتصادی، محیط نامساعد رقابتی در فضای کسب و کار، فرآیندهای اداری پیچیده، تنگناهای مالی و عدم کنترل قیمت نرخ ارز و بهره شده است.

رازقی با بیان اینکه فرمان اقتصاد کشور به دست سیاسیون بوده که وضعیت اقتصاد امروز به اینجا رسیده، تصریح کرد: توسعه سیاسی در گروه توسعه اقتصادی است.

او با طرح سوالی مبنی بر اینکه در مقابل وضعیت معیشتی امروز کشور کدام سیاست گذار پاسخگوست؟ گفت: سیاسیون همواره در تلاش هستند تا بخش خصوصی روز به روز ضعیف تر و کوچکتر شود و به بهانه تقویت بخش خصوصی، تغییر قانون و دخالت بیشتر را دنبال می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد: سیاسیون امروز جواب معیشت مردم را نمی‌دهند و مدام گروه مقابل را متهم می‌کنند.

او تاکید کرد: همه گروههای سیاسی در قبال معیشت مردم که نتیجه عدم حمایت از بخش خصوصی است، باید پاسخگو باشند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه امروز سهم کشور ما از بازارهای ١۵ کشور منطقه تنها ٢ درصد است، گفت: به تعهدات ما در عرصه بازارهای اقتصادی جهانی اعتمادی نیست و سیاست‌های تجاری و ارزی کشور نیز با هم هماهنگ نیست.

رازقی با بیان اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی ریشه‌دار خانه نشین شده یا به محکمه رفته‌اند، گفت: اعتماد را برگردانید تا بتوانیم امنیت اقتصادی را ایجاد کنیم!

او با بیان اینکه امنیت داخلی، امنیت ملی و وفاداری کشور  تابع امنیت اقتصادی است، عنوان کرد: باید این را بفهمیم که ثبات اقتصادی منجر به ثبات سیاسی می‌شود و هیچ کشوری بدون اندیشه و عملکرد نخبگان نتوانسته در عرصه بین‌الملل پیشرفت کند.

خبرنگار: محممود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.