رکود بیش از ۸۰ درصدی هنرمندان در یکی از مجموعه‌های صنایع دستی فارس

رئیس کانون کارآفرینی فارس انتقاد از رکود بیش از ۸۰ درصد هنرمندان صنایع دستی در یکی از مجموعه‌های صنایع دستی استان گفت: صنعتگران، هنرمندان و فعالان کسب و کار به نحوی درگیر با رکود ناشی از کرونا موضوع شده‌اند.

علیرضا ظهیر امامی در دیدار با فعالان صنایع دستی فارس خواستار همراهی مسئولان برای رفع آسیب هایی شد که از زمان شروع و شیوع بیماری کرونا متوجه این هنرمندان شده است

او تاکید کرد: وظیفه مسئولین است که در این شرایط فعالان کسب و کار را تنها نگذارند و از مسیرهای ممکن آنها را یاری کنند.

رئیس کانون کارآفرینی فارس خاطرنشان کرد: موضوع حل مشکلات مورد توجه هنرمندان صنایع دستی استان می‌تواند از کانال استاندار، مجمع نمایندگان فارس، شهرداری و شورای شهر مورد پیگیری واقع شود.

ظهیر امامی ادامه داد: از آنجا که سازمان جهانی یونسکو، شیراز را شهر جهانی صنایع دستی معرفی کرده است، وظایفی برای مسئولین و نمایندگان محترم ایجاد می‌کندکه مطالبه‌ها و خواسته‌های هنرمندان صنایع دستی و همچنین مابقی فعالین این حوزه را پیگیری کنند.

او تاکید کرد: کانون کارآفرینی فارس تمام تلاشهای خود را برای حمایت از صنایع دستی فارس چه از طریق رایزنی با مسئولین عالی رتبه استان و چه مبادی و مجاری که شرایط اعطای وام دارند، انجام خواهد داد و تاکنون نیز حلقه اتصال بین فعالین کسب و کارهای گوناگون با مسئولین بوده و تفاهم نامه‌هایی را با دستگاههای اجرایی از جمله؛ سازمان فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، پارک علم و فناوری، سازمان زندانها و… به منظور تسریع در روند حل مشکلات فعالین کسب و کار منعقد کرده است.

رئیس کانون کارآفرینی فارس، انعقاد اینگونه تفاهم نامه‌ها را با دستگاههای اجرایی، یکی از راهکارهای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان دانست.

ظهیر امامی بیان کرد: برای رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی استان رایزنی‌هایی را با شهرداری، مالکین مجموعه‌های هنری برای مساعدت در تسهیل امور هنرمندان صنایع دستی  و همچنین با دستگاههای اعطاکننده وام‌های خوداشتغالی خواهیم کرد.

او خواستار ارسال درخواست‌های هنرمندان صنایع دستی به کانون کارآفرینی استان برای پیگیری دریافت وام‌های کم بهره شد.

همچنین در این جلسه معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، مشکلات ایجاد شده برای هنرمندان صنایع دستی استان را نگران کننده عنوان کرد.

جوادی گفت: معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در چارچوب ضوابط برای سال ۱۴۰۱ تسهیلات مناسبی را برای هنرمندان و صنعتگران با بهره کم و بازپرداخت مناسب ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.