خبرنگار شیرازی زیر ذره بین «خبرنگار در زوم» /نقد و بررسی مجموعه نوشته های فرزاد وثوقی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

خبر پارسی – دومین نشست خبرنگار در زوم به بررسی مجموعه یاداشت ها ،اخبار و گزارش های فرزاد وثوقی سرمقاله نویس روزنامه افسانه چاپ شیراز می پردازد.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس دومین نشست از سلسله نشست های تاریخ مطبوعات فارس با عنوان «خبرنگار در زوم» پنج شنبه ۵ شهریور ماه ساعت ۵/۳۰ عصر در سالن سرای سخن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، نگاهی نقادانه به مجموعه آثار فرزاد وثوقی خبرنگار شیرازی دارد.

در این نشست «سعید نظری»،روزنامه نگار با سابقه شیرازی و همکار سابق فرزاد وثوقی در روزنامه نیم نگاه شیراز نگاهی تحلیلی  به آثار این روزنامه نگار دارد و آثار وی را از منظر محتوایی و فنی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

بنا بر اعلام این خبر،پیمان بهادری مدیر مسئوول روزنامه افسانه نیز ضمن ارائه دیدگاه هایش در باره روزنامه نگاری نوین،به بیان ویژگی آثار وثوقی می پردازد.

خبر نگار در زوم به نوعی مستند سازی روزنامه نگاری معاصر فارس محسوب می شود که تلاش دارد ضمن مستند سازی آثار روزنامه نگاران این دیار با نگاهی نقادانه به روزنامه نگاران،کیفیت خبر نویسی و تحلیل و تفسیر اخبار در رسانه های فارس را بهبود بخشد.

فرزاد وثوقی متولد ۱۳۴۶ شیراز که از سال ۷۵ با فعالیت در روزنامه قدس،وارد عرصه روزنامه نگاری شد و مدت ها در روزنامه نیم نگاه چاپ شیراز به عنوان خبرنگار و عکاس فعالیت کرد.او سپس مدت کوتاهی به روزنامه عصر مردم رفت و در حال حاضر سالهاست در روزنامه افسانه قلم می زند.

وثوقی دبیر سرویس اقتصادی ماهنامه شاخه طوبی را نیز بر عهده دارد و با بسیاری از نشیریات شیرازی همکاری داشته است .

یادداشت نویسی در آثار فرزاد وثوقی به نوعی پر کردن خلاء وجودی در تهیه و انتشار اخباری است که بعضا در تعارضات مدیریتی استان فارس در محاق قرا گرفته است.

او معتقد است با یادداشت و تحلیل وقایع، بهتر می توانم با خودم حرف بزنم.

بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس،فرزاد وثوقی سابقه عضویت در دوره های دوم و سوم شورای مرکزی خانه مطبوعات فارس و همچنین عضویت در اولین دوره شورای حل اختلاف مطبوعات فارس را بر عهده دارد.

IMG-20150823-WA0000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.