حل مشکل بیکاری در کشور با آموزش‌های مهارتی

خبرپارسی – رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه راه حل مشکل بیکاری در کشور آموزش‌های مهارتی است، گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌ها در کشور باید به سمت مهارتی برود .

محمدحسین امید چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در یک نشست خبری، گفت: هدفی جز ارتقای کیفیت و جایگاه این دانشگاه نداریم و به هیچ وجه به دنبال کمیت گرایی نیستیم .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه راه حل مشکل بیکاری در کشور آموزش‌های مهارتی است، گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌ها در کشور باید به سمت مهارتی برود و در این زمینه تشویق مردم به سمت آموزش های مهارتی یک اولویت است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امید گفت: در سال ۹۷ طبق پیش‌بینی‌ها بیش از ۷۰ درصد دانشجویان تازه وارد، فارغ التحصیلان دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها بودند .

وی افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود که در مهرماه تحصیلی ۹۸ بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد دانشجویان جدید ورودی را فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها تشکیل دهند .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به ارزیابی چهار مرحله‌ای از تمام مراکز و واحدهای این دانشگاه در سال گذشته، گفت: مراکزی که در سطح بندی در جایگاه چهارم قرار گرفته بودند در صورت عدم ارتقا به سطح سوم  از مهر ماه امسال قادر به جذب دانشجو نخواهند بود و از چرخه آموزش خارج می‌شوند .

امید با تأکید بر تلاش برای اصلاح و بروز رسانی برنامه‌های درسی و بهبود زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی این دانشگاه، خاطر نشان کرد: بنا بر نظرسنجی‌های اخیر تعداد دانش آموختگان مشغول به کار در رشته تحصیلی خود به شدت افزایش پیدا کرده است؛ این آمار در سال ۹۴ ،  ۲۴ درصد از فارغ‌التحصیلان را شامل می‌شد و هم‌اکنون این عدد به ۴۰ درصد رسیده است. این در حالی است که سهمیه شاغلان از سال ۹۵ تا ۹۷ رفته‌رفته حذف شد .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور همچنین با اشاره به آیین نامه‌های اصلاحیه جذب مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی و لزوم تایید مدرسان به دست هیئت‌های جذب، گفت: تمام مدرسان جذب شده در سال‌های پیش از ۹۵ باید در فرایندی به لحاظ صلاحیت علمی بازنگری شوند.

امید گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا به امروز تمام مدرسان جذب شده از مراحل ارزیابی در هیئت‌های جذب عبور کرده‌اند و در مهر ماه ۹۸ تنها مدرسانی که این مراحل را طی کرده باشند قادر به تدریس در مراکز علمی کاربردی خواهند بود.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم کار را با کیفیت انجام دهیم و دانشگاه جامع علمی کاربردی را به عنوان یک مجموعه با کیفیت معرفی کنیم که این اتفاق در حال رخ دادن است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.