توسعه همکاری دانشگاه پوآتیه فرانسه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز

خبرپارسی – نشست بررسی راهکارهای توسعه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه «پوآتیه فرانسه»، در زمینه های مختلف پزشکی، علمی، آموزشی و تحقیقاتی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه برگزاری این نشست، با اشاره به آغاز همکاری دو دانشگاه از سال گذشته گفت: در بازدیدی که چند ماه پیش از دانشگاه پوآتیه داشتیم، زمینه های همکاری بین دانشگاه ها بررسی و تفاهم نامه همکاری منعقد شد و از مسوولان دانشگاه پواتیه دعوت شد به متظور آشنایی بیشتر و تبادل نظر بر روی جزییات به شیراز سفر کنند.

دکتر «علی بهادر» با بیان محورهای مختلف برگزاری نشست امروز با حضور رئیس و نمایندگان دانشگاه پوآتیه، از بررسی راه اندازی رشته ای با عنوان «روانپزشکی قانونی» خبر داد و افزود: مسایل مربوط به ارتباط جرم و جنایت با مسایل پزشکی می تواند با راه اندازی این رشته، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آموزش داده شود.

 او تحقیقات پیوند، سرطان و بیماری های عفونی را از دیگر زمینه های ممکن برای همکاری های مشترک برشمرد و ادامه داد: برنامه دو دانشگاه توسعه بیش از پیش ارتباطات علمی، و تبادل اساتید و دانشجویان بین دو دانشگاه در موضوعات درمانی، پژوهشی، داروسازی، تصویربرداری و استفاده از تجارب همدیگر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه پوآتیه، بر عملیاتی شدن این تفاهم نامه و تبدیل مفاد آن به کارهای عملی و تحقیقاتی مشترک بین این دانشگاه فرانسوی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد.

افزایش زمینه های تحقق تفاهم نامه مشترک از نگاه رئیس دانشگاه پوآتیه

رییس دانشگاه پوآتیه فرانسه نیز با تاکید بر تعامل مشترک دو دانشگاه به عنوان نخستین هدف از حضور در شیراز، گفت: خوشحالیم که امروز در شیراز و در کنار رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستیم.

پروفسور «ایو ژان» شیراز را مرکز فرهنگ و تمدن ایران خواند که به عنوان دومین دلیل برای حضور در این شهر و توسعه همکاری های مشترک مطرح کرد و افزود: همیشه آرزو داشتم این شهر را از نزدیک ببینم.

 رییس دانشگاه پوآتیه فرانسه از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: این تفاهم نامه به عملی شدن نزدیکتر می شود و هر چه پیش می رویم، زمینه های همکاری عینی تر بین دو دانشگاه شکل می گیرد.

او هدف از نشست امروز را راه اندازی رشته روانپزشکی قانونی و بررسی زمینه های ایجاد این رشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

پروفسور ژان نیز با اشاره به حضور رییس و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست سخنرانی پروفسور «جعفری» از اساتید ایرانی دانشگاه پوآتیه و ایجاد زمینه همکاری های مشترک افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام زمینه های مناسب برای همکاری در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه روانپزشکی قانونی را دارد و می تواند نخستین دانشگاه ایران باشد که رشته ای در این زمینه ایجاد کند.

معاون بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی شدن اهداف مشترک تفاهم ‌نامه همکاری بین دو دانشگاه گفت: عملیاتی کردن این قراردادها به ارتقای کیفیت ارایه خدمت به بیماران کمک می‌ کند.

دکتر «نصراله عرفانی» افزود: تفاهم‌ نامه‌ ای که در سفر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به فرانسه با دانشگاه پوآتیه فرانسه امضا شد، امکان تبادل علمی در همه حوزه ‌ها مانند تبادل استاد، دانشجو و انجام پروژه ‌های تحقیقاتی مشترک با این دانشگاه را فراهم می ‌کند.

 مدیرکل مرکز تحقیقات بیمارستان روانپزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه پواتیه فرانسه نیز به عنوان دیگر عضو این نشست، با اشاره به تازگی رشته روانپزشکی قانونی جنایی در ایران گفت: بیماران دارای اختلالات روانشناسی وقتی جرمی مرتکب می شوند به زندان می روند، در حالی که باید برای درمان، در بیمارستان بستری شوند.

دکتر «نعمت الله جعفری» افزود: همکاری و روابط بین دانشگاه های علوم پزشکی، حقوق و روانشناسی باعث می شود بیماران به شکل بهتری درمان شوند و از وقوع دوباره جرم پیشگیری شود.

او اضافه کرد: همکاری بین دانشگاه ها نه تنها در زمینه روانپزشکی، بلکه در سایر زمینه ها و رشته ها نیز قابل اجراست.

در این نشست علاوه بر مسولان دو دانشگاه، روسای سازمان پزشکی قانونی استان، دانشکده حقوق دانشگاه شیراز، گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی، نمایندگان قوه قضائیه و اساتید حوزه روانپزشکی دانشگاه، دکتر «لوئیک لوویه» قائم مقام رییس دانشگاه پوآتیه و «دکتر نعمت الله جعفری» عضو هیات علمی و مدیر مرکز تحقیقات روانپزشکی این دانشگاه، حضور داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.