تقسیمات جدید کشوری توسعه متوازن ورزش فارس را سرعت می بخشد

خبرپارسی – مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: تقسیمات جدید کشوری توسعه متوازن ورزش فارس را سرعت می بخشد.

حیدر علی کامیاب با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تاسیس ۷ شهرستان جدید و دو فرمانداری  ویژه در استان فارس، این اتفاق را یک خدمت کم سابقه از جانب دولت به مردم فارس دانست و افزود: با ارتقاء بخش به شهرستان نگاه کلان مدیریتی در زمان بودجه نویسی، بودجه ریزی، تصمیمات حاکمیتی و… تغییر می کند.

وی ارتقاء ۷ بخش از استان فارس به شهرستان را عاملی برای رونق بخش های مختلف اقتصادی دانست و بیان اینکه ورزش می تواند با استفاده بهینه از پتانسیل‌های بوجود آمده سرعت توسعه خود را در این شهرها افزایش دهد گفت: شکی نیست که این اتفاق باعث رونق در نقاط مختلف استان می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از سخنانش تشکیل دو فرمانداری ویژه در کازرون و مرودشت را نیز یکی از اتفاقات مهم درتاریخ پس از انقلاب در استان فارس دانست و گفت: با ارتقاء فرمانداری این دو شهرستان به فرمانداری ویژه، شرایط ایجاد بستر های مناسب برای توسعه ورزش در دوحوزه نرم افزاری و سخت افزاری فراهم می آید.

کامیاب با اشاره به نقش استاندارفارس در اتخاذ چنین تدبیری از سوی دولت افزود: شناخت کافی رئیس شورای برنامه ریزی استان از نقاط ضعف وقوت، ظرفیت ها و امکانات استان و اشراف بر مسائل سیاسی، جغرافیایی فارس یکی از عوامل مهم ارتقاء فرمانداری دو شهرستان مرودشت و کازرون به فرمانداری ویژه است.

وی ایجاد فرمانداری ویژه در کازرون و مرودشت، ارتقاء سطح اختیارات و حوزه عمل فرمانداران این دو شهرستان تا حد معاون استاندار، شرکت فرمانداران این دو شهرستان در شورای برنامه ریزی استان  و شورای معاونین استانداری را پیش نیاز های سرعت بخشیدن به توسعه بیش از پیش در این دو شهرستان مهم و استراتژیک فارس دانست و افزود: ورزش نیز به عنوان مقوله ای مهم در مناسبات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی، اقتصادی از برکات این اتفاق کم نظیر بی نصیب نخواهد ماند.

دبیر شورای عالی ورزش استان با اشاره به اختیارات فرمانداران ویژه افزود: قانونگدار برای شهرستان هایی که دارای فرمانداری ویژه هستند امتیازاتی را تدوین و پیش بینی کرده که حاصل آن مرتفع شدن برخی بروکراسی ها و بهبود قدرت اقتصادی و شرایط اجتماعی آن شهرستان ها است.

کامیاب ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس، اتفاق خوب تاسیس شهرستان های جدید و تشکیل  فرمانداری های ویژه در استان طبق پیش بینی ها منجر به تسریع در توسعه همه جانبه و عدالت محور ورزش در شهرستان  های بختگان، زرقان، بیضا، خفر، سرچهان، اوز و کوه‌چنار و کازرون و مرودشت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.