تداوم مسمومیت دانشجویان دانشگاه شیراز/دکتر صفوی تداوم یک هفته ای بیماری دانشجویان کاملا مشکوک است

خبر پارسی – در حالی که علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه شیراز، عفونت میکروبی اعلام شده است، قائم مقام این دانشگاه، تداوم یک‌هفته‌ای این مشکل را تامل برانگیزی دانست.
علی‌اکبر صفوی، قائم مقام دانشگاه شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، گفت: معمولا مسمومیت غذایی، بیش از دو یا سه روز نباید تداوم داشته باشد حال آنکه مشکل حادث شده برای دانشجویان این دانشگاه، بیش از یک‌هفته تداوم داشته است.
وی گفت: از یکشنبه ۱۰ اسفند تا امروز دوشنبه ۱۸ اسفند، قریب به ۳۱۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز با علائمی مشترک مانند اسهال، دل درد، سرگیجه و به مسئولان دانشگاه مراجعه و با تدابیر اندیشده شده به مراکز درمانی اعزام شده‌ یا در محل دانشگاه درمان شده‌اند.
صفوی تصریح کرد: اگر این مشکل ناشی از هرگونه مسمومیت ناشی از خطای اتفاقی بود، قاعدتا باید ظرف یک یا دو روز به اتمام می‌رسید، اما این مشکل ادامه داشته و این اتفاقی کاملا مشکوک است.
قائم مقام دانشگاه شیراز گفت: بر اساس گزارش مرکز بهداشت که از آب مصرفی و غذای مورد استفاده دانشجویان و کارکنان نمونه گیری کرده، عامل بیماری یک نوع میکروب بوده که می‌تواند به طریق مختلف انتقال پیدا کند.
صفوی با تأکید بر اینکه این موضوع صرفا ارتباطی به نوع غذا نداشته، تصریح کرد: حتی کسانی که از غذای سلف سرویس استفاده نکرده، دچار مشکل شده‌اند.
وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه بخشی از کارکنان و مدیران دانشگاه هم از غذاها استفاده می‌کنند اما هیچ مورد ابراز بیماری در غیر دانشجویان مشاهده نشده است.
قائم مقام دانشگاه شیراز همچنین با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون به تدریج ۱۰۰ دانشجوی دختر و پسر در بیمارستان‌های شیراز بستری شده‌اند، گفت: در حال حاضر تنها یک دانشجو بستری است.
صفوی ضمن عذرخواهی به‌واسطه مشکل به وجود آمده، بیان کرد: دانشگاه شیراز تمام تمهیدات لازم برای بررسی دقیق علت و نحوه شیوع این بیماری را در دستور کار قرار داده و رسما از مراجع ذی صلاح می‌خواهد که این موضوع را به جدیت دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.