برگزاری مراسم تقدیر از پیش کسوتان حوزه مهندسی فارس

خبرپارسی –  به مناسبت پاسداشت ۵ اسفند، روز مهندس، مراسم تقدیر از پیش کسوتان حوزه مهندسی توسط سازمان نظام مهندسی استان فارس، با حضور مسئولین استانی و جمع کثیری از فعالین این حوزه در محل هتل همای شیراز برگزار شد .

رییس سازمان نظام مهندسی فارس طی سخنانی با ارج نهادن به مقام پیش کسوتان این عرصه سال جاری را چالش های فراوان برای سازمان نظام مهندسی فارس عنوان کرد و افزود: آیین‌نامه کنترل ساختمان، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و بیانیه‌های مرتبط با اصلاح لایحه‌ی کنترل ساختمان، بحث سازندگان ذیصلاح و … به عنوان بخشی از چالش‌های ایجاد شده برای سازمان نظام مهندسی در سال ۹۶ یاد و تمام این موارد را بر هم زننده آرامش آن سازمان ارزیابی کرد.

غلامرضا نامورچی با تصریح اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان سرمایه‌ای ملی و اجتماعی محسوب می‌شوند به بیان بخش‌های از اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: براساس آمار سال گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ فارغ‌التحصیل در رشته‌های هفتگانه‌ی تحت پوشش این سازمان داشتیم که ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از آنان یعنی ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان، عضو سازمان نظام مهندسی شده‌اند.

او از این موضوع هم به‌عنوان فرصت، هم به‌‌عنوان چالش یاد و اضافه کرد: یکی از اقدامات و خدمات ارائه شده به اعضای سازمان، برنامه‌های آموزشی بوده است، به‌طوریکه سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان ۲۲۳ سمینار و کلاس آموزشی برگزار و ۴۵ هزار نفرساعت آموزش ارائه شد.

دئیس سازمان نظام مهندسی فارس با بیان اینکه آموزش‌ها شامل مباحث مختلف و مورد نیاز بوده است، به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ایران برای رفع خلاء‌های آموزشی فار‌غ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مهندسی اشاره کرد.

نامورچی با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص بروز مشکل در ساختمان‌های دولتی حین وقوع زلزله کرمانشاه، گفت: زمانیکه یک نماینده مجلس یا وزیر نمی‌داند که سازمان نظام مهندسی در احداث ساختمان‌های دولتی نقشی ندارد، نمی‌توان از سایر افراد انتظاری داشت.

رییس سازمان نظام مهندسی فارس در عین‌حال پذیرفت که تخلفاتی از سوی معدود مهندسان در این حوزه حادث می‌شود اما تاکید کرد که نباید این تخلفات را به تمام جامعه‌ی مهندسی و کل سازمان نظام مهندسی تعمیم داد.

نامورچی یکی از نیازهای اساسی امروز را نهادینه شدن این باور نزد آحاد مردم دانست که خدمات و اقدامات مهندسی یک سرمایه‌گذاری است، نه هزینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.