برای رحیم هودی؛معلمی که پدری می کند…

خبر پارسی – محمد محسنی – همیشه مهربان است، از نگاهش عشق می بارد، یار است…. همراه است ، راهنماست، گرمای دستانش بوی زندگی می دهد….همیشه دلسوز است اما هیچ وقت سرزنش را انگار یاد نگرفته است، تکبر نمی شناسد، آغوش مهربانش در زمستانی ترین روزها بوی بهار نارنج شیراز می دهد………..
پدر است دیگر….پدر تاتر معاصر استان فارس، پدر مهربان اهالی فرهنگ وهنر…. و او کسی نیست جز استاد رحیم هودی.
همان پدر پیری که چهره ای ماندگار است و تلاش های بی وقفه اش در عرصه هنرهای نمایشی هرگز از یادها نخواهد رفت ، همان که با آن نگاه نافذ و چهره ی دوست داشتنی اش برای همه اهالی فرهنگ و هنر پدری کرده است و هنوز هم پدرانه دل میسوزاند تا چراغ صحنه ها خاموش نشود.

وقتی نام زیبای معلم به میان می آید همه با افتخار نام او را به زبان می آورند ، چرا که الگوی تمام معلم هاست، اصلا گویی خون معلمی در تمام رگ هایش جریان دارد ، استادی که بیش از ۶۰ سال آموزش و صد البته پرورش او را از پای در نیاورده است، معلمی که هم معلمی می کند و هم پدری. این دو ویژگی درکنار هم او را متمایز ساخته است .
کسی نیست که این پیشکسوت عرصه های تاتر و سینما را نشناسد و با احترام او را نستاید، شاگردانش او را نه به عنوان استاد ، بلکه بیش از آن به عنوان یک پدر دوست دارند، اما واقعا چرا؟؟
با کمی نگریستن به او و خلق و خوی حسنه ایی که دارد با خود می گویم: زیرا او هنوز خسته نشده است. هنوز دغدغه ساخت سالن های نمایش او را رها نکرده است، با همه اعتباری که دارد از هر بلندگویی برای اهالی هنر کمک می طلبد، زیرا هنوز هر وقت با او کاری داری، با اشتیاق تو را می پذیرد، غم هایت را به جان می خرد و با جمله ایی ظریف لبخند را به لبانت بر می گرداند. زیرا با این سواد ، تجربه و با جایگاه بسیار والایی که به حق شایسته اوست، هنوز هم مهربان است، بویی از حسادت به انسانیت عمیق وجودش نرسیده ، افتاده است و مصداق واقعی درخت هرچه پر بار تر ، سربه زیر تر. و مخلص کلام : او عاشق است ، عاشقانه کار کرده است و هنوز هم با افتخار پای این عشق ایستاده است…مگر جز این است که پدرها عاشقند؟
او عاشق تاتر است، عاشق نمایش دیدن ، عاشق کتاب خواندن، عاشق تمام شاگردانش ، عاشق تمام انسانها و بهتر بگویم عاشق زندگیست. انسانی وارسته که نفسش رحمت است و هر آنجا که او هست عشق همانجاست.
این نوشته در گرامیداشت روز معلم و روز پدر ،تنها ادای دینی بود به قامت پر افتخاراستاد بزرگوار،استار رحیم هودی، پدر تاتر استان فارس و معلمی برجسته که حضورش برکت است و نام مبارکش بر تارک فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران میدرخشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.