افطاری اهالی رسانه با ایتام شیراز /نمی‌توان علی را شنید و ایتام را ندید

خبر پارسی – خبرگزاری شبستان از شیراز گزارش مراسم افطاری اهالی رسانه با ایتام شیراز را منتشر کرد.

زمان افطار نزدیک است و روزه داران منتظر موذنان هستند تا با نوای “الله اکبر” یک روز دیگر از روزه داری پایان دهند.

الله اکبر الله اکبر

… زمان موعود است

الله اکبر الله اکبر

… موعد مهمانی است

اشهد ان لا اله الا الله

… خدا در این نزدیکی است

اشهد ان لا اله الا الله

… سفره مهمانی خدا پهن است

اشهد ان محمد رسول الله

… محمد در این سفره مهمان است

اشهد ان محمد رسول الله

… امت محمد لایق مهمانی است

اشهد ان امیرالمومنین علیا حجت الله

… علی اما میزبان است

اشهد ان امیرالمومنین علیا ولی الله

… علی میزبان ایتام است

 همیشه تاریخ نام علی با مرثیه ایتام گره خورده و نمی‌توان علی را شنید و ایتام را ندید، نمی‌توان از علی گفت و از ایتام غفلت کرد، نمی‌توان خود را مرید علی دانست، از حال ایتام بی‌خبر بود، امام علی (ع) در آخرین لحظات عمر شریفشان بر لزوم توجه به ایتام توجه کردند.

 افق آرزوهای ایتام علیست، پناه و ملجا ایتام علیست، عشق و باور ایتام علیست، حالا اما ۲ شبی است که نور امید یتیمان نمی تابد؛ دیگر کسی نیست که نان و خرمای ایتام را بیاورد و با آنان بازی کند.

در لایه لایه درد دل علی، آه یتیم شنیده می‌شود و چشم یتیمان کوفه به در سفید شده و حتی علی دم آخر هم غافل نیست و وصیت می‌کند: “الله الله بالایتام!”، باید به وصیتش عمل کنیم و آغوش خود را بگشاییم تا لایق مهربانی شویم، بگذارید ایتام مهمان آغوشمان شوند.

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و شب‌‌ های احیا جمعی از فعالان رسانه در شیراز و با اقتدا به مولایشان، با حضور در موسسه خیریه خادمین حضرت بتول (س)، روزه خود را با لبخند پر مهر جمعی از ایتام شیراز افطار کردند.

شوق همدلی با علی و همراهی با ایتام، بال مهربانی و لذت پرواز در آسمان محبت را برای اهل رسانه گشود تا ساعتی دور از هیاهوی بی انتهای شهر و سیاست، همبازی کودکان یتمی باشند که لبرز از عشقند.

هرچند سنت افطاری و دید و بازدیدها سبب نزدیک شدن قلب‌ها می‌شود و ثواب صله رحم را به ارمغان می‌آورد و در برخی موارد در خصوص موضوع‌های مختلف تبادل نظر می‌شود و قهرها به آشتی منجر می‌شود اما برخی افطاری‌ها خاص هستند و بر سر این سفره‌ها افرادی می نشینند که تاثیرات ویژه‌ای بر روح و جسم انسان دارد و باعث نزدیکی به خدا و پرهیز از ناشکری می‌شود.

نشستن بر سر سفره افطار ایتام و کودکان بی سرپرست دل هر انسانی را روانه کوی دوست می‌کند تا دست‌هایش را به سمت آسمان بالا برده و از ته دل دعا کند، در احادیث آمده است، امام کاظم (ع) فرمود: دعای شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب می شود. (بحار الانوار ج ۹۲ ص ۲۵۵ ح ۳۳٫)

موسسه خیریه خادمین حضرت بتول (س) یکی از هزاران هزار موسسه‌ای است که فعالیت‌های خیرخواهانه دارد.

عبدالنبی خراسانی نسب، مدیر عامل موسسه خیریه خادمین حضرت بتول (س) در جمع فعالان رسانه ضمن تشریح فعالیت‌های این موسسه گفت: موسسه در سال ۱۳۸۴ مجوز خود را از نیروی انتظامی دریافت و فعالیت خود در زمینه انجام کارهای خیر و خدمت به ایتام و خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این موسسه ۵۷۶ یتیم را تحت پوشش دارد، گفت: این خانواده همچنین ۶۰۰ خانواده ایتام، بی سرپرست و بدسرپرست از جمله خانواده‌های معلول، از کار افتاده، زندانیان جرائم غیرعمد، زنان مطلقه و بی‌سرپرست را نیز حمایت می‌کند.

مدیر عامل موسسه خیریه خادمین حضرت بتول (س) از برپایی سفره‌های افطاری برای ایتام و خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست خبر داد و گفت: در طول ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ شب سفره‌های افطار گسترده می‌شود که خیرین نذورات خود را برای شام اهدا می‌کنند.

خراسانی نسب یادآور شد: قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز آذوقه‌هایی شامل برنج، روغن، مرغ، شکر و دیگر مایحتاج نیز بین خانواده‌های تحت پوشش موسسه توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.